Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna modell har jag inte sett i forumet eller läst något om.
Har vi några i forumet som äger denna modell? ..
Tudor Style 41mm/38mm
![]()
Jag har hittills bara sett den på bild tyvärr.Jag gillar denna modell. Den är mer smäcker variant på Rolex Datejust om du frågar mig.
Jag har hittills bara sett den på bild tyvärr.
Verkar som att krons och nymans inte har dessa inne sist jag pratade med dem ... säljs alldeles för få av dessa
Sjuuuukt snygg! Skulle lätt kunna tänka mig en sån där i 38 mm med svart tavla.Denna modell har jag inte sett i forumet eller läst något om.
Har vi några i forumet som äger denna modell? ..
Tudor Style 41mm/38mm
![]()
Snyggt!Känns som jag har hittat rätt till lilla snöflingan nu! Dock har alltd jag gillat kombon på länk bäst faktiskt! Efter jag har provat klockan både på flertalet läder, nylon Naton, Perlon utan att ha haft det som känns rätt både i magen och hjärtat!
Så känns det som jag har hittat det jag sökte efter!
Hehe...och vad har jag hittat då, jo ett sketet sunkigt Nato i pissigt läder! Kvalitén känns usel om jag ska vara ärlig, man får som sagt det man betalar för, enkel mattematik! Men matchningen färgen mot klocka gör att det blir liv i hela kombon! Dom gulnade indexen och dom beigefärgade visarna gör att det känns helt rätt, och det gör inte så mycket att jag hittade detta lädernato billigt på bukten, jag känner mig riktigt nöjd skall jag säga!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oktober hörde jag men inte 100%Någon som hört mer om BB Steel och BB Chrono leveranser till Sverige?
Mina kontakter uppger början juli för BB Steel och mer okänt läge kring BB Chrono...
Krons sa att chrono och TT lär komma nån gång i sept-oktOktober hörde jag men inte 100%
TT ska komma när som helst(slutet juni början juli) dock, iaf enl Rob E. Finns redan i butik hos AD i tex Italien.Krons sa att chrono och TT lär komma nån gång i sept-okt
Jaha.. enligt Krons var jag bland de 10 första som hann ställa sig i kö.TT ska komma när som helst(slutet juni början juli) dock, iaf enl Rob E. Finns redan i butik hos AD i tex Italien.
Ja är nyfiken på dem också, ska bli roligt att se dem live.Jaha.. enligt Krons var jag bland de 10 första som hann ställa sig i kö.
Dock har dem inte hört av sig, enligt dem skulle den komma september.
Måste klämma på den
Körde en längre tid flingan på lädernato. Gillade det trots att det inte uppskattades av submaffian som på sin höjd godkänner gummi. Upplevde att kombon var snyggare utanför armen och skönare på...Känns som jag har hittat rätt till lilla snöflingan nu! Dock har alltd jag gillat kombon på länk bäst faktiskt! Efter jag har provat klockan både på flertalet läder, nylon Naton, Perlon utan att ha haft det som känns rätt både i magen och hjärtat!
Så känns det som jag har hittat det jag sökte efter!
Hehe...och vad har jag hittat då, jo ett sketet sunkigt Nato i pissigt läder! Kvalitén känns usel om jag ska vara ärlig, man får som sagt det man betalar för, enkel mattematik! Men matchningen färgen mot klocka gör att det blir liv i hela kombon! Dom gulnade indexen och dom beigefärgade visarna gör att det känns helt rätt, och det gör inte så mycket att jag hittade detta lädernato billigt på bukten, jag känner mig riktigt nöjd skall jag säga!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt!
Ett litet tips: Royal Straps har läder-Nato i samma färg för någon hundralapp. Väl värt pengen och de blir snygga efter användning.
Körde en längre tid flingan på lädernato. Gillade det trots att det inte uppskattades av submaffian som på sin höjd godkänner gummi. Upplevde att kombon var snyggare utanför armen och skönare på...
![]()
![]()
Sportar numera klockan på länk (vill ändå inte erkänna grupptryck). Bilder nedan (även dessa gamla)...
![]()
![]()
Bra kvalité på detta. Nato är från Bulang and Son, snyggt och dyrt och bör vara billigare någon annan stans...Båda ser mycket bra ut, gillar faktiskt flingan på lädernato, men länk är alltid länk! Hur upplevde du kvalitén på ditt lädernato?! Och var är det köpt ifrån?!
Båda ser mycket bra ut, gillar faktiskt flingan på lädernato, men länk är alltid länk! Och hur upplevde du kvalitén på ditt lädernato?! Och var är det köpt ifrån?!
Bra kvalité på detta. Nato är från Bulang and Son, snyggt och dyrt och bör vara billigare någon annan stans...
Har köpt några stycken och eftersom de är handgjorda är de olika tjocka. Innebär att jag skavt någon på annan klocka vilket drar ner mitt betyg. Letar bilder och återkommer...
(Sorry om jag vänt mig till fel tråd, visste inte annars var jag skulle vända mig)![]()
Hittade denna vintage Tudor som jag tänkt köpa. Jag är ganksa ny i klockvärlden framför allt vad det gäller vintage. Så nu undrar jag vad ni säger om denna klocka? Är den äkta? Snackar head only, antar att läderband ej är original. Tacksam för svar!![]()
Jag noterade också baksidan framförallt. Framsidan tyckte jag bara att det var tudor-rosen som verkade lite mysko..? Men du har kanske rätt om self-winding delen också. Tror jag avstår ett köp iaf..Tycker att den ser skum ut. Kan vara fotot, men trycket på tavlan ser snett/ojämnt ut. Brukar väl också vara bindestreck mellan self-winding. Sedan tycker jag att typsnittet på bakboetten inte ser ut som det borde
Stod inget särskilt faktisktSer ut som om tavlan kan vara uppfräschad. Antar det inte är en svensk annons. Vad står om dial?