Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah ... Naim ... olivserien. Svänger grymt.80-talsklocka och 80-talshifi!
![]()
Verkligen, och snygga är dom också!Ah ... Naim ... olivserien. Svänger grymt.
Gillar. Var kommer lädret från?
Naim is the shit. Kommer aldrig sälja min nait. Dock skulle jag vilja ha en modern som var byggd för digitala källor.80-talsklocka och 80-talshifi!
![]()
Ja dom gamla burkarna är underbara. Har även en UQ2 som jag är supernöjd med (ett riktigt bra beg-köp nu när de nya kommer), låter inte jättelångt ifrån min stora Naim-anläggning.Naim is the shit. Kommer aldrig sälja min nait. Dock skulle jag vilja ha en modern som var byggd för digitala källor.
Ja, mkt snygg. Retro på rätt sätt.Var på Bergströms Ur idag och köpte mig min Black Bay. Så otroligt vacker den är! Tänkte köpa en PAlegos först men när jag var där så provade jag båda och insåg att Black Bay’en var så snygg!
Stort grattis...ett läder som fattas bara..kan verkligen rekommendera "watchgecko" fr England. Beställer du med DHL express får du den på ca 2 dagar..Var på Bergströms Ur idag och köpte mig min Black Bay. Så otroligt vacker den är! Tänkte köpa en PAlegos först men när jag var där så provade jag båda och insåg att Black Bay’en var så snygg!
Stort grattis...ett läder som fattas bara..kan verkligen rekommendera "watchgecko" fr England. Beställer du med DHL express får du den på ca 2 dagar..![]()
![]()
![]()
![]()
Den har alltid varit en favorit för mig, stort grattis till en riktig höjdarklocka!![]()
Har länge haft ett gott öga till Black Bay och då i första hand versionen med svart bezel. På nyligen annordnade Watchout eventet provade jag så en med röd bezel och den kändes rätt på alla sätt. På bild är den inte alltid självklar, men i verkligheten är den fantastisk! Sedan var det viktigt för mig att få tag på mk1 versionen med "smiley text och rosen". Lyckligtvis råkade Nymans Ur ha en kvar. Stort tack för trevligt bemötande och en trevlig affär!
Den har alltid varit en favorit för mig, stort grattis till en riktig höjdarklocka!
Men, vridningen kan inte stå sådär. Jag har inget problem med att vridningen används och att den inte alltid är centrerad som vissa andra här på forumet. Men när den står sådär med bara några grader fel så triggar det mitt ordningssinne rejält.
Jag fick en fråga av min fru som jag inte kunde besvara. Hon vet att jag har en förkärlek till Rolex Submariner, när fick syn min Tudor Black Bay (svart) så fick jag frågan om det var en Submariner?
Jag sa, nej och fick följdfrågan varför?
Och det kunde jag inte svara på och det är här ni experter kommer in.
Vad är det som gör en klocka Submariner, är det namnet eller måste klockan uppfylla något krav? Black Bay’en är det en submariner klocka?
Jag tar 7928an till vänster tackSubmariner är ett modellnamn på en Rolex och men även några gamla Tudors som inte tillverkas längre. Black bay är en black bay
![]()