Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läs Rolex Wiki sida så blir det tydligare:Håller inte riktigt med då jag läser ”Today the brand remains a sister company to the parent company, both of which are owned by the Hans Wilsdorf Foundation.” Jag tolkar det som att Stiftelsen äger båda och man anser det vara syster-företag.
Egen tolkning är att både Tudor och Rolex ägs av Stiftelsen för att kunna ha kvar kontrollen inom gruppen. Kommer nog aldrig ändras!
Där ser man. Ibland ska man läsa/Googla merLäs Rolex Wiki sida så blir det tydligare:
Rolex SA is a Swiss luxurywatchmaker. The company and its subsidiary Montres Tudor SA design, manufacture, distribute and service wristwatches sold under the Rolex and Tudor brands.
Framgår tydligt att Tudor är dotterbolag till Rolex. Även på Tudors wiki sida stod det att dem var ett dotterbolag till moderbolaget...
Det där är nog lite snurren trots allt. Prince namnet övergick man enligt Tudor Anthology till 1997 när man börjar särskilja/splitta Tudorkronograf-produktionen mer ifrån Rolex. De första i 792XX serien där man började med det mer slimmade caset heter fortfarande Oysterdate men rätt snart börjar man som du sade gå över till Tudorsköldar på kronor och baklock och då tar man också bort ordet Oyster och ersätter med Prince på kronograferna. Antagligen ett varumärkesdrag för att förtydliga Oyster som en unik Rolex-företeelse.Nej, BigBlock heter ”Prince Oysterdate”.
”In 1976, TUDOR presented a new family of products which constituted a small revolution for the brand. Indeed, these new Prince Oysterdate watches were the first chronographs in the history of TUDOR to be equipped with self-winding movements. Listed under the name Prince Oysterdate, they were also known by the names “AUTOMATIC CHRONO TIME” or “CHRONO TIME” referring to the signatures displayed on their dials. While their cases retained the general lines of the previous families, they became thicker to accommodate the rotor of the self-winding movement, which earned them the nickname “Big Block” in collectors’ circles. ”
De som bara heter Prince Date kom om jag minns rätt i slutet av 90-talet.
Korrekt att det inte står på tavlan men modellnamnet innehåller nog ändå Prince som ju (som jag fattat det) sedan tidigare Tudors benänimng på självuppdragande urverk.?. Citatet var för från Tudors hemsida så de borde ju rimligtvis ha koll själva.?.Det där är nog lite snurren trots allt. Prince namnet övergick man enligt Tudor Anthology till 1997 när man börjar särskilja/splitta Tudorkronograf-produktionen mer ifrån Rolex. De första i 792XX serien där man började med det mer slimmade caset heter fortfarande Oysterdate men rätt snart börjar man som du sade gå över till Tudorsköldar på kronor och baklock och då tar man också bort ordet Oyster och ersätter med Prince på kronograferna. Antagligen ett varumärkesdrag för att förtydliga Oyster som en unik Rolex-företeelse.
Prince Oysterdate var väl det man brandade sina trehandare med datumkomplikation med men ordet Prince ser man aldrig på en kronograftavla förrän 97
Det är sant, Prince står ju tex på rotorn också.Korrekt att det inte står på tavlan men modellnamnet innehåller nog ändå Prince som ju (som jag fattat det) sedan tidigare Tudors benänimng på självuppdragande urverk.?. Citatet var för från Tudors hemsida så de borde ju rimligtvis ha koll själva.?.
Vad är det där för modell?Denna hade funkat om jag inte fått tag i en BB58 på direkten
Vad hände med änd-länkarna?Denna hade funkat om jag inte fått tag i en BB58 på direkten
Du har ändå inte råd ;-)Vad är det där för modell?
Bättre ventilation på detta visetVad hände med änd-länkarna?
Det är mycket möjligt men jag vill ändå vetaDu har ändå inte råd ;-)
Tudors bidrag till Only Watch 15'. Såld för 375 000CFHVad är det där för modell?
Grym tavla.Tudors bidrag till Only Watch 15'. Såld för 375 000CFH
https://monochrome-watches.com/uniq...e-7923001-only-watch-2015-review-live-photos/
Du skulle låta de svettas lite till ;-)Tudors bidrag till Only Watch 15'. Såld för 375 000CFH
https://monochrome-watches.com/uniq...e-7923001-only-watch-2015-review-live-photos/
Du hade rättDu har ändå inte råd ;-)
Det är fint att dela med sig."Jag kan tänka mig låna klockan, den sitter ju bra"
Känner igen bandet. Köpt själv från Bulang eller är det mitt gamla ur månne?Pelagos och BB Bronze fick följa med till Zakynthos.
Känner igen bandet. Köpt själv från Bulang eller är det mitt gamla ur månne?
Bra val!Pelagos och BB Bronze fick följa med till Zakynthos.
När jag köpte den så velade jag mellan pelagos och bronze. Kul att du sitter på båda!Pelagos och BB Bronze fick följa med till Zakynthos.
Och?Kostar inte Harrods typ lika mkt som en sub?
Nice, jag ska hämta ut min BB58 idag också, sjukt taggad. Tips dock, du postprocessar verkligen sönder bilderna, ser inte bra ut när man får gloria runt knogar/arm/händer/klocka.Glad Fredag..
Kul! Lycka till. Du vet att vi vill ha bilder. Hoppas du blir nöjd.Nice, jag ska hämta ut min BB58 idag också, sjukt taggad. Tips dock, du postprocessar verkligen sönder bilderna, ser inte bra ut när man får gloria runt knogar/arm/händer/klocka.
Gotcha, det kommer! Hoppas på att Tudor inte Loctitar skiten ur länken som Rolex gör, isåfall kan jag justera klockan på jobbet, annars får det vänta till ikväll.Kul! Lycka till. Du vet att vi vill ha bilder. Hoppas du blir nöjd.