• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad får man betala för en BB58?
Nu pratar jag inte i butik för den verkar ändå inte finnas. Utan gråhandlare eller lätt beggad. Under 30?
Under 30k? Inte en chans. Såg dom gå för runt 40k på C24..:) Väntetid på dom hos AD...Om dom inte släpps såpass många så alla kan köpa dom. Men hört att Tudor kommer strypa släppet på dom som Rolex, men vet ej om det stämmer...

Såg nu. Den billigaste Tudor bb 58 med länk som finns TILLGÄNGLIG på C24, kostar 42138kr..

Senast ändrad:
Under 30k? Inte en chans. Såg dom gå för runt 40k på C24..:) Väntetid på dom hos AD...Om dom inte släpps såpass många så alla kan köpa dom. Men hört att Tudor kommer strypa släppet på dom som Rolex, men vet ej om det stämmer...

Såg nu. Den billigaste Tudor bb 58 med länk som finns TILLGÄNGLIG på C24, kostar 42138kr..
Går o få billigare.
Min gråis som jag pratat med gav mig BB58 under listpris och leverans inom 1 vecka.

Lite tuffa utgifter som gjort att det inte blivit ett köp än, men snart har man en BB58 också. :p

Går o få billigare.
Min gråis som jag pratat med gav mig BB58 under listpris och leverans inom 1 vecka.

Lite tuffa utgifter som gjort att det inte blivit ett köp än, men snart har man en BB58 också. :p
Hmm pratade också med en gråis, bara för skoj. Men dom visste inte leveranstiden på den MEN att den skulle kosta mellan 42-48k. Tyckte dom överdrev. Har det på mail. Sen pratade jag med en känd klockprofil :) som också ville ha en. Han sa också att dom är svåra. Alltså det är väntetiden som drar ut på det hela...

Hmm pratade också med en gråis, bara för skoj. Men dom visste inte leveranstiden på den MEN att den skulle kosta mellan 42-48k. Tyckte dom överdrev. Har det på mail. Sen pratade jag med en känd klockprofil :) som också ville ha en. Han sa också att dom är svåra. Alltså det är väntetiden som drar ut på det hela...
Jaa du..
Ca 1v och under list fick jag av min gråis.
Lägger en beställning slutet av månaden

Det är fortfarande väntetid på GMT hos vissa AD i Sverige. Utomlands är det värre på sina håll läste jag på Rolexforums.

Fick min GMT under list redan när första batchen kom till Sverige så med lite vettiga kontakter går allt att lösa :)

Och nej, det är ytterst osannolikt att Tudor stryper tillgången på BB58. Tror mer det är produktionskapaciteten som sätter stopp just nu.

Senast ändrad:

Jag har blivit erbjuden 58 på nato för 26,5k här på forumet. Har svårt att se dessa gå för över list någon längre tid även om det är en väldigt fin klocka.

Om man börjar strypa tillgången på populära modeller skjuter man sig ju i foten. Kan ju knappast ligga i Rolex/Tudors intresse att driva upp priserna. Tudors nystart är ju bedömt en direkt konsekvens av att Rolex priser rusat. Man vill ha klockor även i det lägre (20-50k) segmentet.

Intressant att se att ingen Black Bay 58 har sålts öppet än. BB GMT har snurrat rätt friskt på köp och sälj sedan den lanserades.

Är det någon som har en 58 och går i säljtankar?

Obs - ingen förtäckt köpesannons, utan en intressant iakttagelse. Och om du vill sälja, skriv gärna någon rad om vad som inte lirar.
Jag ser det som att folk är så pass nöjda med klockan att de inte vill flippa ännu. Ett bra betyg alltså.

(Men jag köper gärna om nån här vill sälja)

BB58 har ju inte levererats i några större mängder än. Extremt begränsade leveranser i Europa och USA har knappt fått alls än. Självklart är det alltid tillgång och efterfrågan som styr, så är inte förvånad att priserna just nu ligger högt om man vill få tag på en utan att ha kontakter upparbetade!

BB58 har ju inte levererats i några större mängder än. Extremt begränsade leveranser i Europa och USA har knappt fått alls än. Självklart är det alltid tillgång och efterfrågan som styr, så är inte förvånad att priserna just nu ligger högt om man vill få tag på en utan att ha kontakter upparbetade!
Tack..:)

Intressant att se att ingen Black Bay 58 har sålts öppet än. BB GMT har snurrat rätt friskt på köp och sälj sedan den lanserades.

Är det någon som har en 58 och går i säljtankar?

Obs - ingen förtäckt köpesannons, utan en intressant iakttagelse. Och om du vill sälja, skriv gärna någon rad om vad som inte lirar.
GMTn har varit ute längre och misstänker att tilldelningen varit större. Sedan lider BB GMT av samma klossighet som originalet om än med en liten fasning i botten.
Därför tror jag inte BB58 snurrar ute ännu pga lägre tilldelning och mer optimal storlek. Har kört min BB58 oavbrutet då den känns som en perfekt sol- och badklocka. Kommer bli mer rotation när semestern är över. Misstänker även att fler sommarklockor kan komma ut på K&S. Dock inte min ;)

Någon som har nåt mail eller annat bevis där de blivit erbjudna en bb58 från en gråhandlare under list?
Varför sälja nåt billigare än nödvändig när det är stor efterfrågan på bb58? Kompispris är en sak men annars verkar det smått otroligt att sälja under listpris

BB58 tilltalar nog en ny del av marknaden med tanke på storleken.

Ren spekulation men tror BB58 inte kommer vara helt given att få tag på genom att vandra in hos en AD på ett litet tag med tanke på att efterfrågan verkar betydligt högre än Tudors klockor normalt betingar.

Riktigt kul att de troligen har fått till en rejäl fullträff även om Black Bay serien länge varit poppis.

Någon som har nåt mail eller annat bevis där de blivit erbjudna en bb58 från en gråhandlare under list?
Varför sälja nåt billigare än nödvändig när det är stor efterfrågan på bb58? Kompispris är en sak men annars verkar det smått otroligt att sälja under listpris
Stor efterfrågan eller ej.
Min gråhandlare får klockan en bra bit under list, sedan lägger han på sin lilla del av kakan när han säljer vidare till mig.

När nya black bay med inhouse kom ut fick jag köpa den för 25’ .

Beror mycket på vilken relation man har till sin handlare.. andra stora kunder får ju sjuka rabatter hos en vanlig AD likom och förtur till alla eftertraktade modeller.

Tillbaka
Topp