• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Rätt talande när man ser Gripenbro annons haha
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-tudor-8.html
165114459-origpic-13fcf0.jpg
Jo jag skrev till honom igår och det verkar som den är såld (tror jag). Isf hoppas jag köparen är medveten om att det är dags att åka på SPA en 2-3 månader

Att de ens säljer den sådär det gör att jag kommer aldrig köpa en klocka av dem!
Jag tycker bäst om ”Toppskick, finns små hairlines på boett och länk.”

Tydligen så glömdes ”datumhjul är sönder och reparation rekommenderas så därför sänker vi priset med 10K iom att du kommer få vara utan klockan i några månader efter du köpt den från oss” ;)

Tydligen så glömdes ”datumhjul är sönder och reparation rekommenderas så därför sänker vi priset med 10K iom att du kommer få vara utan klockan i några månader efter du köpt den från oss” ;)
Kan tycka att det största problemet är att Tudor uppenbarligen glömt att kvalitetskontrollera sina klockor. Kan också tycka det är värre att AD säljer dessa bristfälliga klockor till listpris, än att en handlare säljer den under listpris.

Haha ja oj, det var ju inte bra...

Eller hur ;)

Haha exakt :)

Kan tycka att det största problemet är att Tudor uppenbarligen glömt att kvalitetskontrollera sina klockor. Kan också tycka det är värre att AD säljer dessa bristfälliga klockor till listpris, än att en handlare säljer den under listpris.

Ja jag tycker båda är lika illa... mer de som säljer klockor där felet kommit upp än AD då inte alla nya från AD har fått felet... men jag tror alla kommer få felet så småningom :oops:

Kvalitetskontrollera har de säkert gjort. I det begreppet brukar det ligga fit and finish.
Vad de tycks ha missat är någon form av livslängdsprov. Funktionen finns, den funkar ju som den ska. Ett tag.
Förstår att de har det jobbigt. De lär inte ha planerat för detta, så att de måste ta fram reservdelar till mängder av klockor på kort tid är säkert en utmaning och något de inte varit vana vid att behöva hantera själva. Det är jobbigt med barnsjukdomarna.

Gillade den inte alls på handleden. Kändes obärbar men vi alla är ju olika :)

Ja utseendet är det inget fel på men alla som jag pratat med säger den är för tjock? jag har bara sett den tyvärr på bild och hade en order på den som blev avbokad av klockaffären. Får försöka prova den för GMT är intressant för mig fast jag lustar efter en Rolex GMT 40mm helst!!

Ja utseendet är det inget fel på men alla som jag pratat med säger den är för tjock? jag har bara sett den tyvärr på bild och hade en order på den som blev avbokad av klockaffären. Får försöka prova den för GMT är intressant för mig fast jag lustar efter en Rolex GMT 40mm helst!!
Kolla inlägget ovan. Bifogade bild på tjockleken så förstår du hur hemskt tjock den är. Bara att jämföra med länken.
Hade gått på en Rolex direkt :)

Tillbaka
Topp