Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är läcker på en solbränd handled med kall rosé i andra handen!Var det någon här på KS som knep denna Tudor på kaplans i helgen?
Var det någon här på KS som knep denna Tudor på kaplans i helgen?
inte solid guld..Vet du vad den gick för, är det solid gold?
riktigt läcker sommarklocka!Den där är läcker på en solbränd handled med kall rosé i andra handen!
Grymt snyggt! Och klokt att stå stilla vid fotoTudorTuesday! (Bilen stod still)
Den är bra fin din TudorSnowflake 9411/0.
Inga konstigheter att handla på C24. Välj man bara en renommerad säljare så brukar det funka fint ä. Jag har handlat där ett antal gånger utan problem och förvånas litet överens ankdammen här på KS. Det har ett antal gånger diskuterats hur omöjligt det är att få tag på tex bb58 o så var det samtidig legat nya till helt ok pris på C24....Jag är ny-intresserad av Tudor och reflekterar lite över vad jag ser. Det verkar som att många modeller (GMT i alla fall och några mer, jag kan inte alla förkortningar än) knappt finns annat än i idévärlden. I sinnevärlden (=AD) verkar det vara kö. Är det ett generellt fenomen att populära modeller är otillgängliga? Om vi utgår från Pepsi, så verkar den ju finnas i nyskick på Chrono24. Betyder det att den köps på spekulation och sedan säljs med förtjänst till den som vill betala för att komma förbi kön? Vad har ni för praktiska erfarenheter av detta köande? Och hur ställer man sig till att köpa dessa på Chrono24?
Den är bra fin din Tudor
Man ska också komma ihåg att bara för att de ligger ute till försäljning så betyder de inte att de blir sålda.Jag är ny-intresserad av Tudor och reflekterar lite över vad jag ser. Det verkar som att många modeller (GMT i alla fall och några mer, jag kan inte alla förkortningar än) knappt finns annat än i idévärlden. I sinnevärlden (=AD) verkar det vara kö. Är det ett generellt fenomen att populära modeller är otillgängliga? Om vi utgår från Pepsi, så verkar den ju finnas i nyskick på Chrono24. Betyder det att den köps på spekulation och sedan säljs med förtjänst till den som vill betala för att komma förbi kön? Vad har ni för praktiska erfarenheter av detta köande? Och hur ställer man sig till att köpa dessa på Chrono24?
TudorTuesday! (Bilen stod still)
Pepsi hit pepsi dit, alla ser att den borde kallas Spiderman!
GMT i solen
Man ska också komma ihåg att bara för att de ligger ute till försäljning så betyder de inte att de blir sålda.
En pryl är inte mer värd än vad någon är villig att betala för den. Sen finns det alltid någon otålig som öppnar plånboken för att slippa stå i kö.
Det må vara kö på BB58 och GMT, men det är inga ”Rolex-köer” vi pratar om. Båda modellerna kommer ut här på klocksnack till listpris eller strax under. C24 ligger nog generellt lite högre i priser skulle jag säga.
Jag hade försökt ställa mig i kö hos en AD, och sen köpa en ”tillfällig klocka” under tiden som har ok andrahandsvärde och sedan flippa den när din AD ringer.
Oj, jösses!1-2 år kö säger AD nu på BB58. Någon som vet varför egentligen? Är det sånt sinnessjukt tryck på den?
Det låter ju helt vansinnigt. Den verkar populär men så jäkla poppis kan den väl ändå inte vara? Om nu inte modellen är drabbad av produktionproblem eller liknande vill säga.1-2 år kö säger AD nu på BB58. Någon som vet varför egentligen? Är det sånt sinnessjukt tryck på den?
1-2 år kö säger AD nu på BB58. Någon som vet varför egentligen? Är det sånt sinnessjukt tryck på den?
På länk mellan 35,1 k - 47,1 k hittar jag i skrivande stund på Ch 24 så visst begärs det generellt mer där. Oräknat en som det står 67 k på (möjligt skrivfel?) samt någon "pris på begäran". 9 stycken säljare hoppas på över 40.Inga konstigheter att handla på C24. Välj man bara en renommerad säljare så brukar det funka fint ä. Jag har handlat där ett antal gånger utan problem och förvånas litet överens ankdammen här på KS. Det har ett antal gånger diskuterats hur omöjligt det är att få tag på tex bb58 o så var det samtidig legat nya till helt ok pris på C24....
Snygga klockor guys! Vad är era känslor hittentils?
Nu har jag inte kollat idag så det stämmer säkert men tidigare var det inga problem att hitta nya för listpris på C24 samtidigt som det var "omöjligt" att få tag i dom. Men nu kanske det är svårare. Egentligen var det inte "svårt att få tag på frågan" jag avsåg att svara på . Svaret gällde snarare att det är OK att handla på C24 om man är lite om sig o kring sig.Tycker det sett ut ett bra tag som man försöker få upp efterfrågan och pris efter Rolexmönster på den, inte otroligt att det görs även från tillverkarens sida. Om de lyckas återstår att se.
På länk mellan 35,1 k - 47,1 k hittar jag i skrivande stund på Ch 24 så visst begärs det generellt mer där. Oräknat en som det står 67 k på (möjligt skrivfel?) samt någon "pris på begäran". 9 stycken säljare hoppas på över 40.
Snygga klockor guys! Vad är era känslor hittentils?
1-2 år kö säger AD nu på BB58. Någon som vet varför egentligen? Är det sånt sinnessjukt tryck på den?
Det låter ju helt vansinnigt. Den verkar populär men så jäkla poppis kan den väl ändå inte vara? Om nu inte modellen är drabbad av produktionproblem eller liknande vill säga.
Vilken AD säger detta?