• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni som ägt eller äger en Black Bay GMT, vad har ni att säga? Den har ju fått en del fina recensioner över nätet.

Jag är bra sugen på en
Jag tycker GMTn är det bästa som släppts på väldigt länge. Dock, som många andra, blev vi inte helt bästa kompisar pga att den är lite för hög och klumpig (gav det 9 månader). Rent personliga preferenser detta med måtten, så kan bara uppmana att prova.

Väldigt sugen på en Date Day. Frågan är bara vilken...
Skärmavbild 2020-01-02 kl. 16.02.47.png

Ja det lutar nog mest mot den. Hade dock helst velat ha den till höger fast med fluted bezel fast den reffen verkar vara svår att hitta.

Vad jag menar är att de inte längre finns tillgängliga för gemene man i och med att de inte går att få tag på hos AD.

Mkt bra är den. Jag har haft 2 st. Köpte bägge nya på länk. Kom tyvärr inte överens med de begränsade justeringsmöjligheterna som länken erbjuder. Det behövs bara liiite till....
Jag är bra nära på att köpa en!
Men det finns tre microjusteringshål i låset? Har du endå svårt att få den att sitta bra?

Hur ser det ut med väntetider på BB58? Kommer ihåg den fanns att få tag på för ett halvår sen, nu ser det ut att vara slut överallt och de på chrono ligger runt 40k vilket känns för mycket.

Jag är bra nära på att köpa en!
Men det finns tre microjusteringshål i låset? Har du endå svårt att få den att sitta bra?
Jädrans nöjd med min, och jag har tur som får länken att passa. Tre micro på totalt X mm är inte tillräckligt för exakt alla handleder, det gäller att grundmåttet du får ut av "ditt" antal länkar ligger tillräckligt nära det optimala måttet för att du ska kunna lösa problemet med återstående micro. Dessutom hade jag (som har perfekt fit med yttersta micron och 11 länkbitar) gärna haft extra micro för att slippa lägga på extra länkbitar på sommaren.

Tips att se till att din BB GMT är inom garanti, så att du kan lösa datumväxlingsproblem mha garantiservice om du skulle råka ut för det. Vet inte hur vanligt det problemet är, men jag har det på min GMT och behöver skicka till AD innan garantin går ut.

Hilfe!

Jag har tryckt in bandsprintarna tillhörande min BB GMT-länk in i ett gummiband och får inte ut dem.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med tjockleksmåttet på sprintar tillhörande en BB-41mm/22mm-dykar-länk, så att jag kan beställa nya? Observera att de behöver höra till länken och inte till nato eller läder, lite olika uppgifter på nätet om tjockleken är samma.

(Såklart att jag kan ringa AD osv, men jag har ingen nära där jag bor och tycker att det nog inte ska behövas originalsprintar, räcker med vanliga högkvalitativa sprintar från whereever på nätet.)

Stort tack! <3

Hilfe!

Jag har tryckt in bandsprintarna tillhörande min BB GMT-länk in i ett gummiband och får inte ut dem.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med tjockleksmåttet på sprintar tillhörande en BB-41mm/22mm-dykar-länk, så att jag kan beställa nya? Observera att de behöver höra till länken och inte till nato eller läder, lite olika uppgifter på nätet om tjockleken är samma.

(Såklart att jag kan ringa AD osv, men jag har ingen nära där jag bor och tycker att det nog inte ska behövas originalsprintar, räcker med vanliga högkvalitativa sprintar från whereever på nätet.)

Stort tack! <3
Äsh slipp noja och beställ från AD. De kan säkerligen skicka i vanligt kuvert. Blir nog allt som allt typ 200kr så slipper du köpa fel eller tappa dinkan

Tillbaka
Topp