• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket band ska man välja? ;)
20200107_144129.jpg
Det högra matchar nog bäst! :D

Hur ser det ut med väntetider på BB58? Kommer ihåg den fanns att få tag på för ett halvår sen, nu ser det ut att vara slut överallt och de på chrono ligger runt 40k vilket känns för mycket.

inte 30-33 med länk.. då låg dom upp mot 40 sträcket även innan höjning. Jag har fått höra från AD att tudor är hopplösa på att leverera ut just 58an med länk. Två år fick jag höra att man kan vänta sig i tid.

Finns ju en anledning till att Strapcode sålt slut på sina länkar som passar BB58 :cool:

Lädret är ju riktigt bra och den funkar riktigt bra på ett nato så är man inte alltför fixerad vid originallänken så finns ju alternativ.

Hur ser det ut med väntetider på BB58? Kommer ihåg den fanns att få tag på för ett halvår sen, nu ser det ut att vara slut överallt och de på chrono ligger runt 40k vilket känns för mycket.

Innan jag köpte min begagnad kontaktade Jag både Rob Engström samt nymans ur I Stockholm. Båda sade samma svar, minst 1,5 års väntetid

Optimalt hade varit om det släpps en i
38-39mm.
Äsh då. 36mm är finfin :) krontuben kunde de gärna gjort lite kortare dock.

När man väl gått ner i storlek vill man sällan bära större klockor :) sjukt bekvämt och ser ofta snyggare ut när man får se lite mer av länken när man kikar ner på klockor när de sitter på armen.

Underbar klocka med hög kvalitekänsla. Kommer vara lika aktuell om 20 år som nu.
Att vrida upp kronan är Rolex känsla. För mig är en BB klass.
Böjd att hålla med. Har en BB36 (bilden är 41:an?) och är mycket imponerad av hur gedigen den känns. Det enda jag möööjligen saknar är ett certifierat inhouse-verk. Dock har ETA-verket än så länge gett mig bra prestanda med ca +2s/dag och stabil gångreserv (visserligen är den ännu ganska ny).

Böjd att hålla med. Har en BB36 (bilden är 41:an?) och är mycket imponerad av hur gedigen den känns. Det enda jag möööjligen saknar är ett certifierat inhouse-verk. Dock har ETA-verket än så länge gett mig bra prestanda med ca +2s/dag och stabil gångreserv (visserligen är den ännu ganska ny).
Kul att läsa :) Japp bilden är en 41a.
Det lutar åt att jag ska gå lite utanför min comfortzone här och köra på en 36 nu när intrycken fått sjunka in lite.

Äsh då. 36mm är finfin :) krontuben kunde de gärna gjort lite kortare dock.

När man väl gått ner i storlek vill man sällan bära större klockor :) sjukt bekvämt och ser ofta snyggare ut när man får se lite mer av länken när man kikar ner på klockor när de sitter på armen.
Den var oerhört bekväm må jag säga. Är nyfiken att testa en 36a nu för att se hur det känns efter en tids användande. Det är svårt att veta efter ett kort butiksbesök.

Provade en sån här idag i 36mm då 41 ej fanns inne. Kändes ovant litet så det lutar nog åt en 41a ändå.
414764C4-AB2A-4AB4-8BF3-80AA1E064CC8.jpeg
Sitter skitbra. Testade den i somras hos Engströms. Velade mellan den och min Glamour. Blev ju glamour:en men en blå BB36 kan det mycket väl också bli i framtiden. Den är sjukt bra.

Sitter skitbra. Testade den i somras hos Engströms. Velade mellan den och min Glamour. Blev ju glamour:en men en blå BB36 kan det mycket väl också bli i framtiden. Den är sjukt bra.
Ja den var inte så dum ändå.
Var mest ovanan för min del med 36 men ska nog prova den storleken ändå.
Det är dags för utveckling och nya erfarenheter.

Ja den var inte så dum ändå.
Var mest ovanan för min del med 36 men ska nog prova den storleken ändå.
Det är dags för utveckling och nya erfarenheter.
Jag var också rädd för mindre storlekar innan. Men nu när jag sätter på min Squale 1521 som är 42mm känns den helt plötsligt ganska fet! Så det handlar helt enkelt om att vänja sig.

Jag var också rädd för mindre storlekar innan. Men nu när jag sätter på min Squale 1521 som är 42mm känns den helt plötsligt ganska fet! Så det handlar helt enkelt om att vänja sig.
Kan tänka mig det. Nya prisjusteringen verkar inte ha slagit igenom hos alla ADs så jag hade till imorgon på mig för att få det gamla priset. Fick till svars att de inväntar uppdaterade prislistor från Tudor.
Lever dock lite på hoppet om att kunna hitta en begagnad i fint skick.
26 känns iof ganska rimligt.

Kul att läsa :) Japp bilden är en 41a.
Det lutar åt att jag ska gå lite utanför min comfortzone här och köra på en 36 nu när intrycken fått sjunka in lite.
Det tycker jag. Jag har visserligen små handleder (ca 16 cm) men mitt första intryck i butiken var faktiskt (också) att 36mm var litet. Jag vande mig dock mycket snabbt och set känns nu hur bra som helst och den skulle även sitta mycket fint även på större handled. Det är en klassisk och jäkligt ”clean” storlek på något sätt - ingen vräkighet, bara stil!
7D101437-C8CC-40BE-9243-0D57C8F5CBFB.jpeg

Det tycker jag. Jag har visserligen små handleder (ca 16 cm) men mitt första intryck i butiken var faktiskt (också) att 36mm var litet. Jag vande mig dock mycket snabbt och set känns nu hur bra som helst och den skulle även sitta mycket fint även på större handled. Det är en klassisk och jäkligt ”clean” storlek på något sätt - ingen vräkighet, bara stil!
7D101437-C8CC-40BE-9243-0D57C8F5CBFB.jpeg
Ser riktigt bra ut.

• Like
Reactions: PWJ
Tillbaka
Topp