• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har ett stort ding på ett av bandhornen på min bb58, frågade bergströms i gbg om de gick att ordna (klockan är nu på service hos tudor nämligen).

Förslagen var
Man kommer isåfall göra en ifyllnad eller alternativt byta hela mellanboetten, vilket är kostsamt.
Eventuellt skulle vi kunna kika på om detta är något vi skulle kunna göra i vår verkstad i Malmö när den är tillbaka.

Vad fan kan ett mellan boett kosta?
Vad hade ni gjort? funderar på mellan boett på hemförsäkringen
Jag hade nog låtit det vara, det är ju en toolwatch trots allt så lite bruksspår ska man ju vänta sig :)

Har ett stort ding på ett av bandhornen på min bb58, frågade bergströms i gbg om de gick att ordna (klockan är nu på service hos tudor nämligen).

Förslagen var
Man kommer isåfall göra en ifyllnad eller alternativt byta hela mellanboetten, vilket är kostsamt.
Eventuellt skulle vi kunna kika på om detta är något vi skulle kunna göra i vår verkstad i Malmö när den är tillbaka.

Det är lite att jämföra äpplen och päron, men en mellanboett till min Datejust 16014 skulle gå på ca 13-16k hos Rob Engström för något år sedan. Kan inte tänka mig att en ny, modern, Tudor är så mycket billigare.

Förslagen var

En ny serviceboett kommer dessutom sakna serienummer att matcha med certet.

Langa bild på dingen så får vi se om den verkligen är så hemsk.

Min första post här: En Tudor-torsdag:)
15809708732517122403167813117928.jpg

Är otroligt sugen på en sådan. Inte för att strö salt i såren - men hur bärs den? Elegant? Stor / liten i förhållande till specs? Etc.
36 mm men bärs som 38 mm. Tavlan är magisk, olika färg på tavlan i olika ljus. Dock är claspen en stor besvikelse, känns som en clasp från wish för 19 spänn. Men annars otrolig klocka, passar riktigt bra i svart eller brunt läderband. Min klocka tappade ca 2 sek/dygn.

Tack! Tycker att den med mosaiktavlan ser otroligt vacker ut och du bekräftar ju det nedan.

Trist angående claspen men jag antar att man får leva med det. Köpte du din via Chrono24 från HK eller på annat sätt?

36 mm men bärs som 38 mm. Tavlan är magisk, olika färg på tavlan i olika ljus. Dock är claspen en stor besvikelse, känns som en clasp från wish för 19 spänn. Men annars otrolig klocka, passar riktigt bra i svart eller brunt läderband. Min klocka tappade ca 2 sek/dygn.

Verkligen BAM! Ser man inte varje dag precis. Kikade av en händelse på den där på youtube idag. Mycket bra, grattis!
Jag provade den som av en slump när jag var i New York och föll pladask, tycker den gör sig mycket mycket bättre i verkligheten än på bild. Guldet är färgmässigt rätt nedtonat, länken, krona, tryckknappar och bezel är borstade.

Hade inte åtgärdat, annat än att be AD slipa en smula på det vassaste om dingen skrapar o skaver mot huden. Om dingen stör dig, borde inte den billigaste åtgärden vara att sälja denna och köpa en likadan beggad?
japp Inget som skaver sitter ju dessutom på under sidan så inget som syns när den är på, får bli i en polering om ett bra tag

Tillbaka
Topp