Haha! Undra vad den har varit med om?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Undra vad den har varit med om?!
Det är lite att jämföra äpplen och päron, men en mellanboett till min Datejust 16014 skulle gå på ca 13-16k hos Rob Engström för något år sedan. Kan inte tänka mig att en ny, modern, Tudor är så mycket billigare.Har ett stort ding på ett av bandhornen på min bb58, frågade bergströms i gbg om de gick att ordna (klockan är nu på service hos tudor nämligen).
Förslagen var
Man kommer isåfall göra en ifyllnad eller alternativt byta hela mellanboetten, vilket är kostsamt.
Eventuellt skulle vi kunna kika på om detta är något vi skulle kunna göra i vår verkstad i Malmö när den är tillbaka.
Vad fan kan ett mellan boett kosta?
Vad hade ni gjort? funderar på mellan boett på hemförsäkringen
Har ett stort ding på ett av bandhornen på min bb58, frågade bergströms i gbg om de gick att ordna (klockan är nu på service hos tudor nämligen).
Förslagen var
Man kommer isåfall göra en ifyllnad eller alternativt byta hela mellanboetten, vilket är kostsamt.
Eventuellt skulle vi kunna kika på om detta är något vi skulle kunna göra i vår verkstad i Malmö när den är tillbaka.
Vad fan kan ett mellan boett kosta?
Vad hade ni gjort? funderar på mellan boett på hemförsäkringen
En ny serviceboett kommer dessutom sakna serienummer att matcha med certet.
Langa bild på dingen så får vi se om den verkligen är så hemsk.
jaBör gå att lasersvetsa och slipa, men det kräver ju sin man.
Ah de vill man ju inte,En ny serviceboett kommer dessutom sakna serienummer att matcha med certet.
Langa bild på dingen så får vi se om den verkligen är så hemsk.
Tråkig ding, men är det värt typ halva klockans värde att fixa (givet att det är samma pris som mitt exempel)? Som Jonulf skrev får mellanboetten ett nytt serienummer. Kanske kan man fixa den på något annat sätt.
Personligen skulle jag aldrig göra något åt det där. Som sagt det är ju en tool watch så att det syns att den använts gör ingenting. Men stör det sig så pass så kan man såklart åtgärda. Risken med att lasersvetsa är ju att om fel man gör det så kan det bli tråkigt resultat.
Okej, är väl dumt att chansa på det dåPersonligen skulle jag aldrig göra något åt det där. Som sagt det är ju en tool watch så att det syns att den använts gör ingenting. Men stör det sig så pass så kan man såklart åtgärda. Risken med att lasersvetsa är ju att om fel man gör det så kan det bli tråkigt resultat.
Jävla skit, har gått runt hela dagen och surat för att jag sålde min daydate 76200.
![]()
36 mm men bärs som 38 mm. Tavlan är magisk, olika färg på tavlan i olika ljus. Dock är claspen en stor besvikelse, känns som en clasp från wish för 19 spänn. Men annars otrolig klocka, passar riktigt bra i svart eller brunt läderband. Min klocka tappade ca 2 sek/dygn.Är otroligt sugen på en sådan. Inte för att strö salt i såren - men hur bärs den? Elegant? Stor / liten i förhållande till specs? Etc.
36 mm men bärs som 38 mm. Tavlan är magisk, olika färg på tavlan i olika ljus. Dock är claspen en stor besvikelse, känns som en clasp från wish för 19 spänn. Men annars otrolig klocka, passar riktigt bra i svart eller brunt läderband. Min klocka tappade ca 2 sek/dygn.
Köpte och sålde här på KS.Tack! Tycker att den med mosaiktavlan ser otroligt vacker ut och du bekräftar ju det nedan.
Trist angående claspen men jag antar att man får leva med det. Köpte du din via Chrono24 från HK eller på annat sätt?
Nån som försöker casha in på Brando-hypen?
Bam! Riktigt kul dinka
![]()
Jag provade den som av en slump när jag var i New York och föll pladask, tycker den gör sig mycket mycket bättre i verkligheten än på bild. Guldet är färgmässigt rätt nedtonat, länken, krona, tryckknappar och bezel är borstade.Verkligen BAM! Ser man inte varje dag precis. Kikade av en händelse på den där på youtube idag. Mycket bra, grattis!
Härligt! Måste vara första på KSBam! Riktigt kul dinka
![]()
Hade inte åtgärdat, annat än att be AD slipa en smula på det vassaste om dingen skrapar o skaver mot huden. Om dingen stör dig, borde inte den billigaste åtgärden vara att sälja denna och köpa en likadan beggad?
Bärs som en 36 Datejust. Bekväm och bra. Mycket trevlig klocka.Är otroligt sugen på en sådan. Inte för att strö salt i såren - men hur bärs den? Elegant? Stor / liten i förhållande till specs? Etc.
Bärs som en 36 Datejust. Bekväm och bra. Mycket trevlig klocka.
![]()
japp Inget som skaver sitter ju dessutom på under sidan så inget som syns när den är på, får bli i en polering om ett bra tagHade inte åtgärdat, annat än att be AD slipa en smula på det vassaste om dingen skrapar o skaver mot huden. Om dingen stör dig, borde inte den billigaste åtgärden vara att sälja denna och köpa en likadan beggad?
Kände att det var dags för mig att göra entré i denna fantastiska tråd.![]()
Mycket bra - stort grattis!Bam! Riktigt kul dinka
![]()