• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu är ju inte denna blå, men hoppas man får va med ändå!;)
6D8CECD4-A19B-49B2-9C81-EA93C0C504EF.jpeg
Hur ser tidshållningen ut på denna? Frågar med tanke på att klockan ej är en chronometer.

Det skulle vara kul att veta hur många av den blåa de har sålt. Måste vara rekord med tanke på att den syns överallt och verkar vara levererad till väldigt många.
Verkar som att den ligger långt före BB58 i volym, men de kanske har lärt sig en läxa också med tanke på hur svår den har varit att få tag på.

Jag tycker den är skitsnygg. Tråkig men gillar färgen tillsammans med stålet.

Grattis till alla nya BB58 Blue ägare på forumet! Gick från 0 till flera stycken på en och samma dag! :D
Helt klart en vacker färgsättning. Vi kommer säkerligen se ett gäng komma ut på blocket C24 med premiumprislappar. Men så är det ju när något nytt spännande dyker upp med hög efterfrågan. Dock inte lika tokig prissättning som BB Harrods har

Det skulle vara kul att veta hur många av den blåa de har sålt. Måste vara rekord med tanke på att den syns överallt och verkar vara levererad till väldigt många.
Verkar som att den ligger långt före BB58 i volym, men de kanske har lärt sig en läxa också med tanke på hur svår den har varit att få tag på.

Jag tycker den är skitsnygg. Tråkig men gillar färgen tillsammans med stålet.
De flesta AD fick minst 1 inför släppet som jag förstått det. Hur svår den bli att få tag i återstår att se. Hög efterfrågan , tilldelning

Grattis till alla nya BB58 Blue ägare på forumet! Gick från 0 till flera stycken på en och samma dag! :D
Helt klart en vacker färgsättning. Vi kommer säkerligen se ett gäng komma ut på blocket C24 med premiumprislappar. Men så är det ju när något nytt spännande dyker upp med hög efterfrågan. Dock inte lika tokig prissättning som BB Harrods har
Varför flera stycken ? Edit: Du menade antagligen flera stycken ägare och inte att du hade köpt flera ;)

Senast ändrad:
Nu är jag ju givetvis partisk eftersom det här är min klocka men jag tycker att original BB58 står sig väl i jämförelse med den nya blå :) Om någon undrar varför kronan är uppskruvad så är det för att slippa få 8 sekundvisare i bilden då den är skapad utifrån 8 separata bilder med olika fokus (sk. "focus stacking")
BB58.jpeg

Nu är jag ju givetvis partisk eftersom det här är min klocka men jag tycker att original BB58 står sig väl i jämförelse med den nya blå :) Om någon undrar varför kronan är uppskruvad så är det för att slippa få 8 sekundvisare i bilden då den är skapad utifrån 8 separata bilder med olika fokus (sk. "focus stacking")
BB58.jpeg

Jag hade lagt till en 9:e bild i stackingen med den inskruvad... ;)
Schysst bild!

Har en bb36a, skulle borsta rent spännet där texten tudor är, blev lite repigt där.

Något man bör bry sig om? syns ju inte där när man använder den

Gillar verkligen de äldre ETA Black Bay, med rosen och smiley face, men f***n de är för stora för mig, eller på gränsen, annars hade det nog blivit både en blå, röd och en svart om jag hade fått tag på en till en rimlig peng. Många menar att de är framtida samlarobjekt. Priserna har gått upp rejält under de sista åren. Är det någon med mindre handleder (runt 16,5-17 cm) som har en bb 41 mm med ETA urverk som kan lägga upp en bild. Vill se hur klockan ser ut på någon annan handled än min egen. Tack på förhand.

Gillar verkligen de äldre ETA Black Bay, med rosen och smiley face, men f***n de är för stora för mig, eller på gränsen, annars hade det nog blivit både en blå, röd och en svart om jag hade fått tag på en till en rimlig peng. Många menar att de är framtida samlarobjekt. Priserna har gått upp rejält under de sista åren. Är det någon med mindre handleder (runt 16,5-17 cm) som har en bb 41 mm med ETA urverk som kan lägga upp en bild. Vill se hur klockan ser ut på någon annan handled än min egen. Tack på förhand.

Jag har 17 runt handleden tycker den sitter bra.

FCFCB3D3-1A70-4457-B13B-3097349397CE.jpeg

591C8D80-EE99-489B-9EF9-F5AAE6CB5F51.jpeg

Haha BB58 är fin men damn vad vi hypar sönder den.
Någon blev säkerligen skitglad när jag hoppade av erbjudandet om köp :D
Vissa gillar den, andra inte. Förstår inte riktigt grejen. Hype, är det så det heter om många råkar gilla det dom ser? Den är verkligen inte superspeciell, en blå BB58 helt enkelt :) Kul för alla som inte kom överens med den svarta. Mer klockor till folket!

Verkar vara ett Svenskt/skandinaviskt syndrom. Kanske är det dålig tilldelning till Skandinaviska marknaden!?
Åk på en weekend söder ut är tipset. För ”premium pengen” får man både flyg och hotell. Och som bonus så blir gumman glad med ;)
Nu vet jag inte vad du brukar bo på för hotell men det är väl ändå tveksamt om det ryms resa och boende inom "premiumpengen" ;)

Tillbaka
Topp