• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortorsdag! Den blå blir bara bättre och bättre i mina ögon, jag som inte ens tänkte köpa någon BB 58 NB, jag har ju min BB 58 N. Visst, det blir ju lite kaka på kaka, men jag kan inte släppa den svarta då jag gillar den nästan lika mycket. Fan måste nog behålla båda. Vad säger ni, kan man ha båda eller är man mono-mono samlare då? Det enda jag kan tänka mig i stället för den svarta är en Rolex sub 14060. Med risken för kostnader för service och dyl då det sannolikt handlar om en en minst 20 år gammal klocka. Kommer BB58 bli ett objekt för samlare om tjugo år eller...med tanke på att äldre Tudor sub bara går upp i pris...
IMG_0735.JPG
Jag är påväg att göra samma grej, kan inte hålla mig ifrån en blå. Letar och letar! Behåll dem!

Tudortorsdag! Den blå blir bara bättre och bättre i mina ögon, jag som inte ens tänkte köpa någon BB 58 NB, jag har ju min BB 58 N. Visst, det blir ju lite kaka på kaka, men jag kan inte släppa den svarta då jag gillar den nästan lika mycket. Fan måste nog behålla båda. Vad säger ni, kan man ha båda eller är man mono-mono samlare då? Det enda jag kan tänka mig i stället för den svarta är en Rolex sub 14060. Med risken för kostnader för service och dyl då det sannolikt handlar om en en minst 20 år gammal klocka. Kommer BB58 bli ett objekt för samlare om tjugo år eller...med tanke på att äldre Tudor sub bara går upp i pris...
IMG_0735.JPG
Läcker kombo. Behåll båda om du gillar dem. Tänk inte så mycket på framtida värde, svårt att gissa på vad som är hett om 20 år.

Tavlan och boetten är ju riktigt najs på den där. Jag tycker det är vridringsinlägget som drar ner helhetsintrycket. Dessa börjar väl också bli rätt dyra?
Håller faktiskt med dig, inlägget är det som drar ner helhetsintrycket. Men ful är den fortfarande inte. Denna är ju efterträdaren till Tudor Submariner och bärs faktiskt som en Submariner.
Dyr och dyr vet jag inte, men billigaste på Chrono med länk ligger på drygt 18.5kkr, utan några tillbehör.

Senast ändrad:
Jag var inne en sväng på Bergströms i Uppsala igår och fick veta att de stängt intresselistan på BB58 blue nu, precis som på den svarta.

frågan är ju hur lätta dessa är att få tag på i sverige....

tror en hel del är köpa via ads utomlands för dom fpr ju större tilldelning

Jag var inne en sväng på Bergströms i Uppsala igår och fick veta att de stängt intresselistan på BB58 blue nu, precis som på den svarta.

Sett en hel del BB58 Blue florera här i tråden, fantastiskt fin tycker jag färgen är! Min fråga till er som lagt vantarna på en, har ni gått via AD eller gråhandlare? Intressant att höra hur det ser ut här och hur lätt/svårt det är att få tag på en.

Sett en hel del BB58 Blue florera här i tråden, fantastiskt fin tycker jag färgen är! Min fråga till er som lagt vantarna på en, har ni gått via AD eller gråhandlare? Intressant att höra hur det ser ut här och hur lätt/svårt det är att få tag på en.
Ganska enkelt hos AD utanför Sverige.

Hej! Jag gick via sk gråhandlare, enda vägen att skaffa en blå för mig. Ringde runt till AD i Sverige, enligt dem fanns det ingen lista att skriva upp sig på, för många redan på listan. Trots att jag hade köp en BB 58 svart av en av dem i feb så var dörren stängd för mig. Så gå via AD i Sverige är inget för mig, hade nog tur när jag fick köpa en Tudor BB 58 svart enligt listpris av AD.

Tillbaka
Topp