• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grattis till köpet :) Uppdatera gärna med intryck och om det blir en tillfällig romans eller ett mer långvarigt förhållande.
Tack!Om jag hade varit smart hade jag tagit det lugnare o först njutit och känt in 36an men några tillfälligheter öppnade en möjlighet att få hem 58an så då slutade det såhär. Har en känsla att bägge lämnar över tid men återkommer med närmare intryck senare 👍

Senast ändrad:
Torsdag?! Och bb36 kikar fram.
9A41794C-70AA-4E70-ADE7-A42D3BF3A817.jpeg

Mitt första inlägg på KS och här även de senaste inköpen. BB36 anlände förra veckan och 58:an idag. Just nu känns båda toppen men återstår att se hur det känns om en tid 😊
A6FFB526-5F6E-4692-AB6C-FF825A018836.jpeg
Grattis! Helt olika klockor som kompletterar varandra. Behåll båda och ”dra dig tillbaks” så du inte säljer någon och ångrar dig (vanlig åkomma här) :cool:.
Edit: innan du säljer testa med lite olika armband etc. Det gör en större skillnad än man kan tro.

Senast ändrad:
Grattis! Helt olika klockor som kompletterar varandra. Behåll båda och ”dra dig tillbaks” så du inte säljer någon och ångrar dig (vanlig åkomma här) :cool:.
Edit: innan du säljer testa med lite olika armband etc. Det gör en större skillnad än man kan tro.
Så var tanken vid inköp och skall följa ditt tips sen när flipparsjukan slår till 😊beställde ett handgjort läder idag o har en hög med 20mm band att testa sen då det börjar kännas trist👍
har väl samma som många andra tidvis vore det skönt med 2-3 klockor (owg ”går” inte) men då det finns så mycket där ute.. dessa 2 samt min SUF Myrsky kunde jag dock köra vidare med.. som det känns nu (och turtlen och ...😉)

Bevakar köp och sälj efter en Blå BB58 som jag vill nypa. Är det något nackdel att köpa en som köpt på utländsk AD? Om något skulle händer under garantitid är det då ett problem?

Bevakar köp och sälj efter en Blå BB58 som jag vill nypa. Är det något nackdel att köpa en som köpt på utländsk AD? Om något skulle händer under garantitid är det då ett problem?
Nej, egentligen inte. Garantin ska vara gälla world wide så länge garantikort är med. Då den är från 2020 har du gott om garantitid kvar dessutom!

Fick berättat för mig att garantin som följer med nya modeller är längre än vad den tidigare varit. Betyder det att en av äldre årsmodell har kortare garanti vid köp hos AD än vid ett köp av nyare årsmodell?

Är ute efter en bb36 2019 el tidigare men kanske överväger nyare modell om garantin är den dubbla. Iof kanske det inte går att köpa äldre Tudors av AD?

Fick berättat för mig att garantin som följer med nya modeller är längre än vad den tidigare varit. Betyder det att en av äldre årsmodell har kortare garanti vid köp hos AD än vid ett köp av nyare årsmodell?

Är ute efter en bb36 2019 el tidigare men kanske överväger nyare modell om garantin är den dubbla. Iof kanske det inte går att köpa äldre Tudors av AD?
Har skrivits en del om det där här i tråden men någon kanske kan friska upp minnet med en repetition. Har för mig att den jag har som är köpt i september 2019 höjdes från 2-3,5 år men jag kan ha helt fel här så någon som har facit kan säkert hjälpa :)

Edit: Gjorde en snabb googling.
Starting from 2020, all Tudor watches will now come with a five-year international warranty! Furthermore, if you bought your Tudor between July 1st, 2018 until December 31st, 2019, you will receive a free 18-month extension on your warranty (which means a warranty of a total of 3.5 years (2 years + extra 18 months).

Senast ändrad:
Har skrivits en del om det där här i tråden men någon kanske kan friska upp minnet med en repetition. Har för mig att den jag har som är köpt i september 2019 höjdes från 2-3,5 år men jag kan ha helt fel här så någon som har facit kan säkert hjälpa :)

Edit: Gjorde en snabb googling.
Starting from 2020, all Tudor watches will now come with a five-year international warranty! Furthermore, if you bought your Tudor between July 1st, 2018 until December 31st, 2019, you will receive a free 18-month extension on your warranty (which means a warranty of a total of 3.5 years (2 years + extra 18 months).
Alltid lönar det sig att söka. Tack för utförligt svar.

Om någon utav förmodan står i begrepp att sälja sin bb36:a går det fint att skicka ett meddelande 😁

Nej, egentligen inte. Garantin ska vara gälla world wide så länge garantikort är med. Då den är från 2020 har du gott om garantitid kvar dessutom!

Stort tack för svar!
Om någon skall sälja sin Bb58 blå- 2020 så hör av er 😊 fullcert som gäller

Sitter dessutom med denna sen tre veckor som går vidare, satt inte alls på min handled, försökte bära den två veckor i hopp om att komma över tjockleken eller rättare sagt boettens utforming (liite bort i kanterna hade det varit en helt annan känsla), men nej inte för mig🤔
30AA5331-04F1-4A04-BEEE-4CACBF508E9C.jpeg

Tycker den är sjukt cool men black bay-storleken blir inte alltid rätt och då är det inte mycket att göra. Visst är denna på 15mm?

Detta är Ed Sheeran som köpte dessa till sitt team efter en lång turné. Ganska säker på att det är delray watch som säljer den. Dom hade en lik för ett år sedan, då kostade den 50.000,-. Väldigt stort ökning på ett år:)

Ja, det är Delray som säljer den. Dock ska den vara såld nu, man blir lite nyfiken på vad den gick för.

Tillbaka
Topp