• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag går med och väntar på 25600tb betald och lovad i denna månad!
image.jpg
Vart har du köpt den? :)

Spänd på att få höra alla tankar om nya Pelagos. Från 40h(?) till 70h i gångreserv är mycket :)

Är det något som ändrats förutom texten på tavlan och urverket?

Har lite funderingar vid köp av en Tudor black bay "red"

Har kollat beg priserna på klocksnack och sett att dom säljs från 16-22tusen. Då har jag börjat fundera på om man istället skulle köpa en ny i från Chrono24 från Tyskland, där dom kostar runt 23tkr. Har varit i kontakt med olika svenska butiker och fått erbjudande från 27-31tkr.

Är det värt att betala extra och köpa den från en svensk butik? Hur tror ni dom håller sig i värde om 5-10år? Vad brukar en vanlig servicekostnad gå på efter några år?

Det blev mycket nybörjarfrågor :)

Har lite funderingar vid köp av en Tudor black bay "red"

Har kollat beg priserna på klocksnack och sett att dom säljs från 16-22tusen. Då har jag börjat fundera på om man istället skulle köpa en ny i från Chrono24 från Tyskland, där dom kostar runt 23tkr. Har varit i kontakt med olika svenska butiker och fått erbjudande från 27-31tkr.

Är det värt att betala extra och köpa den från en svensk butik? Hur tror ni dom håller sig i värde om 5-10år? Vad brukar en vanlig servicekostnad gå på efter några år?

Det blev mycket nybörjarfrågor :)

Fördel med att köpa från AD jämfört med gråhandlare har diskuterats otaligt många gånger här på forumet, sök runt lite så hittar du nog flera trådar. Vad klockan är värd om 5-10 år är omöjligt att svara på, beror helt på utbud och efterfrågan. Slutade den produceras av någon anledning, finns det många begagnade till salu, hur populär den är, nypris på motsvarande ny modell osv osv.

En service hos AD kostar runt 5000kr.

Får väl bidra med en bild jag också som nybliven Tudor ägare och dessutom ny på forumet. Många som verkar nöjda med Tudor vilket jag säkerligen också kommer bli :)
IMG_2255.JPG
Grattis! Väldigt bra val och du kommer med stor sannolikhet att vara nöjd med klockan ett bra tag. Du kommer även inom, efter surfat runt på KS en stund, att börja titta efter nästa inköp. Grattis som sagt och lycka till med nästa jakt!

Tillbaka
Topp