• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker den nya Fastridern var så där.
Tycker nog den "gamle" fastridern var mer spännande.
Tudor-Fastrider-Black-Shield-7.jpg

Bild lånad på det stora internetet.
Snyggare subdials på nya

Man får inte byt avatar bara sådär @Ernesto !
:mad:

42mm är väl standard på kronografer nuförtiden, jag tror det funkar. Priset och andrahandsvärdet däremot funkar inte även om det är den första snygga fastridern.
Listar väl typ 45' vilket är rätt saftigt. Går ju säkert att få helt ok pris hos AD. Men beg verkar de ha gått för strax under 30' och klipper du en hos gråhandlare får du en ny för ca 30'. Så du tappar ju ett par tusenlappar helt klart. Men det det gör man väl alltid oavsett när man köper hos AD och sen säljer. Om man inte köper precis innan en prishöjning...

Listar väl typ 45' vilket är rätt saftigt. Går ju säkert att få helt ok pris hos AD. Men beg verkar de ha gått för strax under 30' och klipper du en hos gråhandlare får du en ny för ca 30'. Så du tappar ju ett par tusenlappar helt klart. Men det det gör man väl alltid oavsett när man köper hos AD och sen säljer. Om man inte köper precis innan en prishöjning...
image.jpeg

Läste på lite mer och får erkänna att jag inte visste att boetten och bezeln är keramiska och då blir det ju helt plötsligt ganska prisvärt. Den nya är rätt nice ändå, synd bara att de har skylten mitt på tavlan, modellen blir lite väl lekfull kan jag tycka.

image.jpeg

Läste på lite mer och får erkänna att jag inte visste att boetten och bezeln är keramiska och då blir det ju helt plötsligt ganska prisvärt. Den nya är rätt nice ändå, synd bara att de har skylten mitt på tavlan, modellen blir lite väl lekfull kan jag tycka.
Måste testa en i veckan. Förhoppningsvis kan jag utesluta den och fortsätta ha fokus på det långsiktiga målet...

image.jpeg

Enig om att den hade varit snyggare om Tudortexten var vanlig. I övrigt väldigt snygg även om jag inte gillar lädret. Canvas hade varit snyggast men då den är 24mm kan man köpa ett AM-Panerai-canvas :) Har hört att lumen ska vara ganska tråkig vilket känns synd isf. Skulle varit blå lume och gärna ha lumead sköld.
Om än inte perfekt, helt klart fet enligt mig :)

image.jpeg

Tillbaka
Topp