• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredig

Cartier
Ingen bra koll på den modellen men jag tyckte den var prisvärd :)
Iallafall en servicehistorik och en rolexlänk
Sen kan man säkert hitta billigare men hade jag haft pengar då hade jag nog klippt den :)

Håller med dig här. Även om man är jäkligt snål ibland så får man tänka på att en service går på runt 5k... Så den är rätt prisvärd men den är inte blå ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
@Rozzy 's DD är enligt mig den snyggaste på forumet! Har letat som en tok efter en liknande... har kikat på Ebay men ingen ser ut som hans!! :banghead:
:(
Vet inte hur det är men tror det är knepigt att hitta tavlor att byta till :(
Min är riktigt fin. Jag hade den nyss inne hos urmakare som gjorde ett fantastiskt jobb med den. Den var fin innan men nu är den riktigt fin!
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-750#post-1269993
Tavlorna finns inte att tillgå längre hos Rolex till ref 7017, så dem skall man vara försiktiga med och noggranna när man köper en klocka.
Den på C24 som skulle vara finare än min är mycket nyare (min en -69:a) och bara 36mm medans 7017 är trevliga 38mm, dvs en Jumbo. Länken är något halvmesyr (och inte Rolex!, möjligtvis nyare Tudor, medans min är en aftermarket, jag letar efter en bra Rolex Oyster till den!).
image.jpeg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Min är riktigt fin. Jag hade den nyss inne hos urmakare som gjorde ett fantastiskt jobb med den. Den var fin innan men nu är den riktigt fin!
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-750#post-1269993
Tavlorna finns inte att tillgå längre hos Rolex till ref 7017, så dem skall man vara försiktiga med och noggranna när man köper en klocka.
Den på C24 som skulle vara finare än min är mycket nyare (min en -69:a) och bara 36mm medans 7017 är trevliga 38mm, dvs en Jumbo. Länken är något halvmesyr (medans min är en aftermarket, jag letar efter en bra Rolex Oyster till den!).
image.jpeg
Ser riktigt grym ut! Skönt också med trycktestad till 100m.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Min är riktigt fin. Jag hade den nyss inne hos urmakare som gjorde ett fantastiskt jobb med den. Den var fin innan men nu är den riktigt fin!
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-750#post-1269993
Tavlorna finns inte att tillgå längre hos Rolex till ref 7017, så dem skall man vara försiktiga med och noggranna när man köper en klocka.
Den på C24 som skulle vara finare än min är mycket nyare (min en -69:a) och bara 36mm medans 7017 är trevliga 38mm, dvs en Jumbo. Länken är något halvmesyr (och inte Rolex!, möjligtvis nyare Tudor, medans min är en aftermarket, jag letar efter en bra Rolex Oyster till den!).
image.jpeg

Ah sluta leta efter länk och sälj klockan till mig istället ;)

Sagt det förr men den är helt underbar :)
 

Fredig

Cartier
Min är riktigt fin. Jag hade den nyss inne hos urmakare som gjorde ett fantastiskt jobb med den. Den var fin innan men nu är den riktigt fin!
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-750#post-1269993
Tavlorna finns inte att tillgå längre hos Rolex till ref 7017, så dem skall man vara försiktiga med och noggranna när man köper en klocka.
Den på C24 som skulle vara finare än min är mycket nyare (min en -69:a) och bara 36mm medans 7017 är trevliga 38mm, dvs en Jumbo. Länken är något halvmesyr (och inte Rolex!, möjligtvis nyare Tudor, medans min är en aftermarket, jag letar efter en bra Rolex Oyster till den!).
image.jpeg

Tycker det är dax för dig att rensa i klocklådan snart.... ;)
 

andrewski

Omega
Hittar man någon Tudor för runt 15-20? Släng tips på mig isåfall, dykare står högst på listan men även mer dressade modeller!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
"Övertalade" farsan att slå till på en sådan. Dock hade de inte med länk, och när man ser dina fina bilder verkar det vara en klockren kombination. Vad ligger en länk på hos AD/Chrono?
Länk är svindyrt att köpa separat. Bättre att sälja den han köpt och köpa ny direkt med länk isf. Lädret är iofs inte heller gratis om han nu vill ha det
 

Matt.K

Breitling
Hej alla,

Har passivt skummat igenom hela Tudor tråden (utan att bidra med ngt) och får tacka för väldigt trevlig läsning. Jag har tänkt slå till på en av dom nya Tudor black bay och min fråga är enbart vilken AD är att föredra i Stockholmsområdet? Har en tanke att jag vill välja den ADn som är bäst på att serva Tudor klockor etc, då det är där jag köpt klockan jag sedermera vill vända mig till för service etc.

Tack på förhand.
 

Joseph

Cartier
Hej alla,

Har passivt skummat igenom hela Tudor tråden (utan att bidra med ngt) och får tacka för väldigt trevlig läsning. Jag har tänkt slå till på en av dom nya Tudor black bay och min fråga är enbart vilken AD är att föredra i Stockholmsområdet? Har en tanke att jag vill välja den ADn som är bäst på att serva Tudor klockor etc, då det är där jag köpt klockan jag sedermera vill vända mig till för service etc.

Tack på förhand.
Nu tror jag AD i Sverige skickar alla Tudor till Genève för service. Men jag kan rekommendera Rob. Trevligt bemötande när jag lämnade in min Pelagos för ett garantiärende, trots att den var köpt på Chrono24. Fick även behålla Rolex service - etui.
 
Topp