![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Orginal ändlänk till black Bay med Pelagosgummi
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Satans snyggt, ja då får det bli ett sånt, det var detta jag (inte) behövde se
Tack för snabba svar grabbar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Satans snyggt, ja då får det bli ett sånt, det var detta jag (inte) behövde sefår ringa runt till ad i Sthlm i veckan och se om någon har det inne
Tack för snabba svar grabbar![]()
Nu har GMT:n börjat trilla in i England. Finns några på eBay bl.a. denna:
https://m.ebay.com/itm/Tudor-Black-...817105?hash=item2cd5665f51:g:WPAAAOSwQWxbFXgN
Gillar den. Men den är för stor för mina små handleder. Blir nog en BB58 för migKlarar inte fonten och den smala bezelen!
Kan inte släppa Pelagosen LHD!![]()

Kan inte släppa Pelagosen LHD!![]()
Skulle vilja ha nog stora handleder för en PelagosVill också ha en pelagos men en blå!![]()
Skulle vilja ha nog stora handleder för en PelagosEller att dom gör en mindre!
Mycket trevligt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket bra val köpte en förra veckan visserligen från firma. Årsmodell 2015. Gav 23000kr. Privat borde ligga ett par tusen lägre men däromkring mvh HenricFan, är sugen på en 7922R. Vad är lagom respektive för mycket att betala?
Jag blev lite inspirerad av den bilden! och sedan blev det ju inte sämre av att den ligger rätt trevligt i pris på Chrono24 och liknande säljkanaler heller...
Härlig samling!@theargonaut var snäll nog att sälja sin otroligt fina 7809 till mig, så nu har jag två kaliber 390 i samlingen
![]()
![]()
![]()
Det va stiligt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har lite strul med att få av länken på Pelagos när man ska byta länk till gummi. Tycker jag får ner sprintarna men jag går bet på vad jag kan göra för fel. Någon som upplevt samma eller har jag bara en dålig dag? Inte första gången jag byter armband på en klocka, men är nog ändå lite novis.
Använder denna som funkat fint förut.![]()
Tackar tackar!Det är väldigt tight mellan luggarna och endlänken på Pelagosen. Jag rekomenderar ett bandverkryg av tångtyp så du kan klämma ihop båda sidorna samtidigt och sedan lirka ut slutlänken. Då kommer det gå lite enklare. Bergeron 6825 är ett exempel. Finns säkert nån billigare variant också.
Rolex och Tudor kräver Bergerons FF gafflar. (1.1mm) 6825 säljs med de grövre F-gafflarna så du behöver komplettera. OBS!! De säljs oftast styckvis. Kan va bra att tänka på så du inte åker på dubbel frakt. (Hänt mig..)
![]()
Eller så köper du dennaJag blev lite inspirerad av den bilden! och sedan blev det ju inte sämre av att den ligger rätt trevligt i pris på Chrono24 och liknande säljkanaler heller...
När jag får tummen ur r***n att beställa ett vettigt bandverktyg ska jag också testa mitt nato.Tudors Nato är ren magi! Så snyggt och bekvämt
![]()
Ja de satt riktigt tajt! Behöver oxå köpa bättre verktyg för lite smidigare byten.När jag får tummen ur r***n att beställa ett vettigt bandverktyg ska jag också testa mitt nato.
Vågar inte riktigt med de jag har idag då ändlänkarna sitter så tajt.
Galet vad de gamla ser små ut jmf med dagens monster. Minns att jag när jag köpte min första DJ 1985 tyckte att Submariner var VÄLDIGT stor och klumpig i jämförelse.@theargonaut var snäll nog att sälja sin otroligt fina 7809 till mig, så nu har jag två kaliber 390 i samlingen
![]()
![]()
![]()
Verkligen, när man byter från en BB till en 79090 känner man verkligen skillnaden. Ska bli kul att få testa BB58 och se hur det känns.Galet vad de gamla ser små ut jmf med dagens monster. Minns att jag när jag köpte min första DJ 1985 tyckte att Submariner var VÄLDIGT stor och klumpig i jämförelse.![]()
Ser också fram emot det, gillar verkligen tudor men storleken gör att BB dykarna går bort.Verkligen, när man byter från en BB till en 79090 känner man verkligen skillnaden. Ska bli kul att få testa BB58 och se hur det känns.
BB58 lär bli helt fenomenal dock!Ser också fram emot det, gillar verkligen tudor men storleken gör att BB dykarna går bort.
Ser fruktansvärt bra ut! Hoppas den lever upp till förväntningarna!BB58 lär bli helt fenomenal dock!
![]()
Synd bara att den har sköld och inte ros på tavlan.BB58 lär bli helt fenomenal dock!
![]()