• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
51902935-D2F6-4D13-9002-372C5EAF7932.jpeg
Den är väldigt bra den här alltså :)
 

Seventhfool

Breitling
2-Faktor
Hej!
Är jäkligt sugen på en Tudor Black Bay Fifty Eight, men vet inte vilken model/version som anses vara den man skall köpa. Någon här som är kunnig som vill berätta och vad prisbilden är på dem.
På förhand tack
7th
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Hej!
Är jäkligt sugen på en Tudor Black Bay Fifty Eight, men vet inte vilken model/version som anses vara den man skall köpa. Någon här som är kunnig som vill berätta och vad prisbilden är på dem.
På förhand tack
7th
Finns bara en version av 58:an (om man inte räknar om den kommer på nato, läder eller länk). Allmän regel här är att alltid skaffa på länk, dyrare att komplettera med en efteråt.
Priset finns på Tudors hemsida. Sen går åsikterna isär hur lätt det är att få tag på en :)
 

Seventhfool

Breitling
2-Faktor
Finns bara en version av 58:an (om man inte räknar om den kommer på nato, läder eller länk). Allmän regel här är att alltid skaffa på länk, dyrare att komplettera med en efteråt.
Priset finns på Tudors hemsida. Sen går åsikterna isär hur lätt det är att få tag på en :)
Jag har för mig att det finns en så kallad smiley och en som har rak text ..79220 och 79230..eller har jag missförstått?
 

Code

AKA Vincent B
Jag har för mig att det finns en så kallad smiley och en som har rak text ..79220 och 79230..eller har jag missförstått?
Ne stämmer den med smiley text på tavlan har moddat ETA verk och den med rak text Tudors inhouse urverk. Och den med smiley är lite tunnare. Vill du ha en grym storlek och med inhouse, ska du ha Tudor black bay 58 som är 39mm (istället för 41mm) och endast 11.9mm tjock..
 

Seventhfool

Breitling
2-Faktor
Ok, tror jag förstår nu 79220 = moddat ETA, 41mm 79230 = eget inhouse verk, 41 mm 79030= inhouse calibre, 39 mm
Hur ser priserna ut för dem på begagnat marknaden? Är det någon av modellerna som man bör "se upp" med eller tänka sig för om man köper?
 

humlegarden

Cartier
Ok, tror jag förstår nu 79220 = moddat ETA, 41mm 79230 = eget inhouse verk, 41 mm 79030= inhouse calibre, 39 mm
Hur ser priserna ut för dem på begagnat marknaden? Är det någon av modellerna som man bör "se upp" med eller tänka sig för om man köper?
Det är ju inte jättesvårt att reka hur andrahandsmarknaden ser ut för respektive modell? Kika gamla köp & sälj här på KS samt Chrono 24 så kan du säkert bilda dig en egen uppfattning.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag hämtade ut min Black Bay på Krons i förrgår med en ny krona utan någon extra kostnad. De tog det som en Good Will sa de. Riktigt snyggt! Sånt skapar mer affärer i framtiden :)

Jag lämnade in min den 6:e september och väntar fortfarande på att få tillbaka den.

Får betala 7100kr för en full service inkl kronbyte då Bergström ansåg att klockan var såpass sliten att kronan inte kan tas på garanti även då det kvarstår ca 4 månader av garantitiden. Tur att man har försäkring som täcker sådanna tråkiga utgifter..
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att lämna in en möglig snowflake till AD för service? Jag tänker primärt på två saker, huruvida dom vill byta tavla på grund av diverse risker och om dom sitter på reservdelar. Jag har en 9411/0.
IMG_20181103_171035.jpg
Du kan alltid lämna in för ett kostnadsförslag och vara övertydlig med att du inte vill att de gör något som påverkar klockans kosmetiska skick (polering, tavla, visare, insert ska lämnas orört tycker jag). Urverksdelar samt delar för att få den tät borde de ha till den där.
 
Topp