Ja! Behåll den som den ärproduktbilderna på hemsidan ser ut som din @Ivomichael men @Smeden den du har måste bli premium om tio år!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja! Behåll den som den ärproduktbilderna på hemsidan ser ut som din @Ivomichael men @Smeden den du har måste bli premium om tio år!!
Givet att den är äkta såklartJa! Behåll den som den är
Din är korrekt. Köpte min gamla från adGivet att den är äkta såklartGalet välgjord kopia isf, det finns ingenting annat som är off. Någon som kan hjälpa till att posta bild på länklås och baklock på sin GMT så jag kan jämföra?
Anade antingen det eller att jag själv blandade ihop det. Varit vaken sen 04...jag som inte kan läsa och blandade ivomichael med smeden och trodde det var tvärtom på vilken de postat

En lös pärla går att patinera med värme, tritiumpärlor riskerar att spricka men luminova går att få till en fin mörkare ton. Jag har testat med en pincett och en gasspis med perfekt resultat.Såg att du redan hittat info om Tudors mod men här är de olika gradesen som finns och vad som är acceptabelt![]()
Någon här på forumet som gjort det men minns inte vem. @JLW kanske?
Jag som blandade ihop er. Kolla med ad. Kan ju vara så det är en ny mk bara eller ett serviceinsertJopp, här är objektet vi tjötar om@Luckyluciano, @Fixxxer
Fortf inte särskilt orolig eftersom allt annat ser rätt ut i mina ögon. Men har tagit kontakt med svenska AD:n som stäplat certet, så får vi se var det landar
![]()
Tack för bra uppslag om att det kan vara ett serviceinsert, bra idé. AD har bekräftat säljdatum o cert, så klockan är att betrakta som äkta i min bok!Jag som blandade ihop er. Kolla med ad. Kan ju vara så det är en ny mk bara eller ett serviceinsert
Ursäkta min nybörjarfråga men vad är en serviceinsert?Tack för bra uppslag om att det kan vara ett serviceinsert, bra idé. AD har bekräftat säljdatum o cert, så klockan är att betrakta som äkta i min bok!![]()
Skönt att höra. Har sett att det kommit skrämmande bra kopior. Det enda som.eg. skiljer dem åt är att kopiorna ännu inte har true gmt verk. Så har man ett true gmt verk så kan man nog vara lugn. Dock lite dålig QC kan man tycka på en klocka i den prisklassen. Måste bli ett premium i framtidenTack för bra uppslag om att det kan vara ett serviceinsert, bra idé. AD har bekräftat säljdatum o cert, så klockan är att betrakta som äkta i min bok!![]()
Skönt att höra. Har sett att det kommit skrämmande bra kopior. Det enda som.eg. skiljer dem åt är att kopiorna ännu inte har true gmt verk. Så har man ett true gmt verk så kan man nog vara lugn. Dock lite dålig QC kan man tycka på en klocka i den prisklassen. Måste bli ett premium i framtiden![]()
Jag föreställer mig att urmakare byter ut ett särskilt patinerat/känsligt insert mot ett temporärt service insert medan de servar en gammal/värdefull klocka. Om / varför de skulle göra det med en så här ny klocka har jag inte koll på. Vet inte hur vanligt det är att aukt service använder egna inserts på detta sätt.Ursäkta min nybörjarfråga men vad är en serviceinsert?
Nej, min bild är inte att det är vad som avses med serviceinsert.Jag föreställer mig att urmakare byter ut ett särskilt patinerat/känsligt insert mot ett temporärt service insert medan de servar en gammal/värdefull klocka. Om / varför de skulle göra det med en så här ny klocka har jag inte koll på. Vet inte hur vanligt det är att aukt service använder egna inserts på detta sätt.
Va? Om den inte finns på marknaden, hur ska vi se den då?Vilken typ av Tudor-modell skulle ni vilja se som inte redan finns på marknaden?
Felformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.Va? Om den inte finns på marknaden, hur ska vi se den då?
En daydate med gmt funktion är något jag hade velat se.Felformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.
Det hade varit något! Får hålla tummarna att en sådan kan levererasEn daydate med gmt funktion är något jag hade velat se.![]()
Felformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.
Hade inte varit dumt!Fler varianter på BB58, tex röd, blå och grön bezel. Allra helst en GMT i BB58 storlek.
En COSC-certifierad BB36 skulle vara intressant men spelar egentligen ingen större roll då iaf min ligger inom sekunden per dygn redanFelformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.
Misstänkte att det var något åt det hållet. Men en service insert borde ju var identisk då den är original? Hur som helst tycker @Smeden ska vara nöjd, den är ju riktigt finNej, min bild är inte att det är vad som avses med serviceinsert.
Vad som avses är istället att ett tänkbart slitet insert byts ut till nytt och fint.
Är klockan nästan ny och inte misshandlad skulle jag säga att det ytterst ovanligt att ett serviceinsert kommer på fråga. Det samma gäller även för äldre klockor i bra skick där patinering är en viktig del av upplevelsen.
En härjad sliten rackare kan däremot livas upp mha ett serviceinsert. Ny originaldel alltså på en äldre klocka, i praktiken.