Det var det inteKänns som a match made in heaven![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var det inteKänns som a match made in heaven![]()
Jag har BB36 nu och har ägt en BB58 tidigare. Båda är ju väldigt bra men BB58 vinner nog faktiskt i mitt tycke! Den är snygg som tusan och har riktigt bra storlek för en dykare. Är ju dessutom trevligt med 70h gångreserv och inhouseverk (om man gillar sånt vill säga). Är ju ganska olika klockor ändå så beror ju lite på vad man vill ha. Jag gillar utseendet med fake-patina osv men finns ju tydligen starka åsikter kring dettaHär kommer en fråga till alla BB36 ägare och framförallt ni som även kört BB58.
kort bakgrund: ställde mig på lista för en BB58 inför sommaren med planen att detta skulle bli sommarklockan. Med tanke på att att man stängde ned fabriken i takt med att listorna också stängdes började det kännas omöjligt att hitta en. Skaffade därför en BB36 efter att ha följt tråden här på KS. Är nu riktigt förtjust i den.
Nu har en möjlighet till en BB58 dykt upp och (tyvärr) måste jag släppa 36:an för att kunna ta vara på den möjligheten.
Gör jag rätt om jag väljer 58:an istället? Ni som har ägt båda; vad är för och nackdelar?
Är riktigt sugen på en dykare men har kommit att gilla 36:an oerhört mycket.![]()
Tack! Ja eftersom jag har ett par vintage med ”riktig” patina på lumen har jag lite svårt att vänja mig vid den vita. Även det en anledning till att jag inte fastnat för den blå 58:an.Jag har BB36 nu och har ägt en BB58 tidigare. Båda är ju väldigt bra men BB58 vinner nog faktiskt i mitt tycke! Den är snygg som tusan och har riktigt bra storlek för en dykare. Är ju dessutom trevligt med 70h gångreserv och inhouseverk (om man gillar sånt vill säga). Är ju ganska olika klockor ändå så beror ju lite på vad man vill ha. Jag gillar utseendet med fake-patina osv men finns ju tydligen starka åsikter kring detta58an passar dessutom på en herrans massa band så den går att variera på många sätt. Det är en klocka jag troligtvis återvänder till någon dag. Jag tycker samtidigt inte att det är värt att betala premium, varken för den i svart eller den i blå. Men.. en otroligt bra klocka!
BB36 är ju en väldigt enkel och stilren klocka som funkar till allt. Enkelhet kanske vinner i längden, vad vet jag. Storleken är ju riktigt bra på denna också men jag älskar ju 36mm-klockor.
Min slutsats är helt enkelt att du ska köra på BB58!![]()
hahahaFast i GBG på den tiden var det väl guld Breitling som genererade kölistor? (Sorry kunde inte hålla mig)![]()
Letar efter en 75090/75190 nu men på sätt och vis skulle vilja glömma hela klockan.. 35-40k för en ETA 2824-2 är så himla mycket och nästan varje armband jag sett ser ut som någon har lyftat viktskivor med det. Men ändå kollar jag varje vecka (=dag) på KS, youtube och googlar på klockan. Faaan.
Du har ju lite blått redan och vit lumFunderar på om denna ska få en kompis i 39 mm. Men svårt som f-n att bestämma mig för svart eller blått.
![]()
Vilket band är detta? Fick idag hem ett crafter blue, men det sitter värdelöst... jätteglugg mellan boett och band.Körde min på ett Crafter Blue, rekommenderas.
![]()
![]()
Minns inte vilket modellnr det är, då har du förmodligen köpt fel för mitt passade perfekt. Eller så är det fel på gummit om du har riktig otur.Vilket band är detta? Fick idag hem ett crafter blue, men det sitter värdelöst... jätteglugg mellan boett och band.
Nice! Ser fram emot att höra vad du tycker. Tanken har slagit mig också.Beställde ett blått gummi från Vanguard, kan nog bli bra. Någon som testat dessa?
![]()
Testat mörkblå perlonband?Beställde ett blått gummi från Vanguard, kan nog bli bra. Någon som testat dessa?
![]()
Föredrar länk och gummi men det skulle säkert bli snyggt och bekvämt.Testat mörkblå perlonband?
https://gripenbro.se/ får in då och då.Tjenare, någon som har något tips på en plattform där man kan köpa vintage Tudor
(Förutom chrono24)?
Har två stycken gummi från Vanguard. Prisvärda band. Har dock första generationen och jag förstår att de ska ha gjort denna generationen (andra) bättre så du ska nog bli nöjd. Den blå färgen ser ju ut att passa perfekt!Beställde ett blått gummi från Vanguard, kan nog bli bra. Någon som testat dessa?
![]()
Låter lovande. Tror det kan bli en bra kombination, uppdaterar med bild så fort det landatHar två stycken gummi från Vanguard. Prisvärda band. Har dock första generationen och jag förstår att de ska ha gjort denna generationen (andra) bättre så du ska nog bli nöjd. Den blå färgen ser ju ut att passa perfekt!
Beställde ett blått gummi från Vanguard, kan nog bli bra. Någon som testat dessa?
![]()
Tjenare, någon som har något tips på en plattform där man kan köpa vintage Tudor
(Förutom chrono24)?
Hm... ja antingen har jag köpt fel eller fel på gummit. Det är ett crafter blue navy jag köpt. Kan viss bild imorgon.Minns inte vilket modellnr det är, då har du förmodligen köpt fel för mitt passade perfekt. Eller så är det fel på gummit om du har riktig otur.