Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med en BB58 på armen kan man inte ta tillräckligt många.
Hur känns Nato’t? Hade egentligen beställt med det men läder kom in fortare.
Fan om den inte är snyggare utan.Fråga till er med Tudors från runt 2013/14:
Har er krona tappat färg?
Min har bokstavligen tappat färg!
![]()
![]()
Ska bli intressant att höra omdömmet. Tudors egen drar ju iväg lite i pris.Haha så sant. Natot känns bra och riktigt bekvämt. BB 58 gör sig sjukt bra på dom flesta banden tycker jag. Har beställt en länk från strapcode som borde dyka upp snart, blir spännande att testa.
Jag har en sådan. Bra klockaJust köpt en lite ovanlig kaliber på den här tråden, tror jag?
56000 från 2016. Kommer med något lustigt orginalband som inte finns längre.
Den rullar väl in så småningom, bättre bilder utlovas då.
Blir dock inte riktigt klok på om det är 20, 21 eller 22mm´s band som passar till den?
- Någon klok som vet?
(Alltid velat ha en klocka med tyskt daghjul)
![]()
Tudors finaste daydate! 21 mm är det. Vad fick du pröjsa?Just köpt en lite ovanlig kaliber på den här tråden, tror jag?
56000 från 2016. Kommer med något lustigt orginalband som inte finns längre.
Den rullar väl in så småningom, bättre bilder utlovas då.
Blir dock inte riktigt klok på om det är 20, 21 eller 22mm´s band som passar till den?
- Någon klok som vet?
(Alltid velat ha en klocka med tyskt daghjul)
![]()
Tack!Jag har en sådan. Bra klocka
Det är 21mm på dessa!
Fint, den är riktigt bra. Länken är fin men inget du bör tänka på att köpa i efterhand, de är inte billiga och inte världens bästa heller. (hög kvalité men ingen microadjust osv)Tack!
Sinn, Wempe och den här "nästan" tyska klockan får bli min trio ett tag.
Sinn - hårding
Hempe - finklocka( ja ganska dressad)
Tudor - mittemellan
Blev skitbraSnabb leverans minst sagt, beställde i lördags och idag fanns det att hämta ut. Plockade med mig bandverktyg och bytte i bilen. Jädrar så bra det blev, rekommenderas verkligen. Mjukt och följsamt samt helt rätt färg till den blå 58an.
![]()
Tänkte göra detsamma- har ju världens hårdaste länk på min Sinn 756.Fint, den är riktigt bra. Länken är fin men inget du bör tänka på att köpa i efterhand, de är inte billiga och inte världens bästa heller. (hög kvalité men ingen microadjust osv)
Jag kör mest min på läder![]()
Hur är låset och är det bekvämt mot huden?Snabb leverans minst sagt, beställde i lördags och idag fanns det att hämta ut. Plockade med mig bandverktyg och bytte i bilen. Jädrar så bra det blev, rekommenderas verkligen. Mjukt och följsamt samt helt rätt färg till den blå 58an.
![]()
Wow! Väldigt braSnabb leverans minst sagt, beställde i lördags och idag fanns det att hämta ut. Plockade med mig bandverktyg och bytte i bilen. Jädrar så bra det blev, rekommenderas verkligen. Mjukt och följsamt samt helt rätt färg till den blå 58an.
![]()
Tycker det känns väldigt bra, sen skall tilläggas att jag inte är kräsen. Men som sagt, mjukt och följsamt. Har haft Rubber B vid ett flertal tillfällen och detta gör definitivt inte bort sig. Speciellt med tanke på priset.Hur är låset och är det bekvämt mot huden?
Gott. Beställde precis ett.Tycker det känns väldigt bra, sen skall tilläggas att jag inte är kräsen. Men som sagt, mjukt och följsamt. Har haft Rubber B vid ett flertal tillfällen och detta gör definitivt inte bort sig. Speciellt med tanke på priset.
![]()
Blev riktigt braSnabb leverans minst sagt, beställde i lördags och idag fanns det att hämta ut. Plockade med mig bandverktyg och bytte i bilen. Jädrar så bra det blev, rekommenderas verkligen. Mjukt och följsamt samt helt rätt färg till den blå 58an.
![]()
Tänker sammaFan om den inte är snyggare utan.
Snyggt!Snabb leverans minst sagt, beställde i lördags och idag fanns det att hämta ut. Plockade med mig bandverktyg och bytte i bilen. Jädrar så bra det blev, rekommenderas verkligen. Mjukt och följsamt samt helt rätt färg till den blå 58an.
![]()
”Åldras med värdighet”Tänker samma![]()
Vart beställde du?Tycker det känns väldigt bra, sen skall tilläggas att jag inte är kräsen. Men som sagt, mjukt och följsamt. Har haft Rubber B vid ett flertal tillfällen och detta gör definitivt inte bort sig. Speciellt med tanke på priset.
![]()
Direkt från Vanguard.Vart beställde du?
Står att dom skeppas först 20 aug därifrån, stod det så även när du beställde? Hade vart trist att behöva vänta så länge. Klockan kommer ju snartDirekt från Vanguard.
Inget jag såg vid beställning, måste ändrats nyligen. Då hade jag minst sagt tur med timingen!Står att dom skeppas först 20 aug därifrån, stod det så även när du beställde? Hade vart trist att behöva vänta så länge. Klockan kommer ju snart![]()
Väl värd att användas här hemma.Undviker medvetet GMTn för den påminner mig om att jag inte är utomlands i sommar. Jaja heja Sverige och sådär.![]()

Ok! Få se lite. En av många bra saker på BB58 är ju länken. Bekväm, smalnar av och snygg. Nato , lädret o gummi är iof kul att variera medDirekt från Vanguard.