• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20200903_122921.jpg

Håller med, men iom Rolex släpp av olika färger på OP så kanske Tudor väljer att inte (inte får...) släppa färgglade pjäser...
Hoppas inte, men vi får se. Någon som sitter på datum för fler nyheter av Tudor?

Rolex känns som att de gör något bättre nästa år. Årets släpp var tvunget för att byta banan lite med den nya storleken.

Är det fler än mig som är lite löjligt nöjd med den blå BB58? Bra storlek, den blå färgen på bezeln är klockren.

Enda jag önskar är en lite skarpare blå färg på tavlan men resten är för bra för att det ska vara en dealbreaker.

Min stackars Turnograph har inte fått se solljus på flera veckor :D
Jag vet faktiskt inte. Jag är inte helt övertygad. Sizen och så är så klart perfekt.
Men jag är som sagt osäker på resten. Vet inte vad det är.

Missförstå mig rätt, jag gillar klockan. Skön vardagsklocka men nog tror jag att jag tycker om den svarta bättre.

Är dock inte till salu. Den kanske växer på mig.

F35D5D3B-75A2-4A45-BC65-BF7A1665CD47.jpeg

Senast ändrad:
Jag vet faktiskt inte. Jag är inte helt övertygad. Sizen och så är så klart perfekt.
Men jag är som sagt osäker på resten. Vet inte vad det är.

Missförstå mig rätt, jag gillar klockan. Skön vardagsklocka men nog tror jag att jag tycker om den svarta bättre.

Är dock inte till salu. Den kanske växer på mig.

F35D5D3B-75A2-4A45-BC65-BF7A1665CD47.jpeg
Varför gillar alla mitt inlägg där jag bara säger att jag inte är helt säker på vad jag tycker om klockan? :hilarious:

Hej gott folk.

Hade en gång en brons som jag fått lite sukt efter igen.

Någon som är sugen att avyttra någon av brons-modellerna så håller jag min inkorg öppen. :)

Har en längre tid letat efter en bra Big Block har nu hittat en men blir osäker då länken har Rolex logo istället för Tudor och då den är från 1995 och vad jag vet slutade de med i början på 1980 talet och övergick till Tudor. Någon som kan klargöra om detta är ok eller ej
FBE2B3A9-7C1D-43D5-8648-30D718216FB5.jpeg

Jag har sett en 1990 års med Rolex logga.
Vågar ej svara på om det är okej eller inte på -95
Kanske de köpt ett äldre band för dom gilla loggan ?

BB58 var länge en ”grail watch” och är en av de bästa klockorna jag ägt. Däremot när smekmånaden lagt sig och dagarna vid vattnet är förbi börjar BB36:an kännas som en bättre all round för både sommar och ”off season”. Ni som äger eller ägt båda, vad är era reflektioner? Viken använder ni mest eller ser som den bästa som daily beater?

Tillbaka
Topp