Har saknat tudortorsdag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De gör nog som Rolex och släpper en i princip identisk klocka fast med jubilee.Med tanke på hur mörka nyanserna är på deras original GMT, som ju bara knappt kvalar in som pepsi om man ska vara ärlig, så känns det som det är nästan hopplöst för Tudor att göra en Coke som skiljer sig tillräckligt för att det ska vara motiverat. Jag gissar att nåt annat är på g. Pelagos i färgskala likt bilden kanske?
Hej,Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat.![]()
Och här känner jag mig som en snål arbetsgivare som överväger Royal-serienHej,
Kan du anställa mig?
Jag kan också ta en anställning. Sjukt mycket bra egenskaper. Är lite av en nyckelkompetens på nuvarande arbetsplats. Basade tidigare över kaffemaskinen t.ex. så utan mig blev det myteri. Jag kan säkert lära mig lite annat också om man bara ger mig lite tidHej,
Kan du anställa mig?
Fin gest! Nackdelen är enligt mig att Royal-serien är en rätt smal serie, av min erfarenhet är kantigt och udda något en icke-klockintresserade inte alltid uppskattar. Jag hade gått på något säkrare kort.Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat.![]()
Förlåt. Kanske ska svara på din ursprungliga fråga också. Jag personligen gillar royalerna då det, imho, är sjukt mycket klocka för pengarna. Sen har nog vi som hänger på ks lite högre krav och andra preferenser än gemene man. Jag var (och är kanske fortfarande lite) intresserad av deras date+day. Dock upplevde jag den aningen för stor för att vara 100% på mig, 41mm. Jag provade ingen mindre då det var just DD jag var sugen på. Men jag är helt övertygad om att den lite mindre 38mm skulle varit mer eller mindre perfekt för mina handleder och smak. Vilken/vilka kikar du på?? Har du både män och kvinnor anställda??Och här känner jag mig som en snål arbetsgivare som överväger Royal-serien. Jag gillar Tudor personligen, tycker deras "dress" modeller är neutrala och smälter in bra i de flesta väder.
Kul har också ett blått till min Bb36 blåBlev nyfiken på Vanguards gummi och beställde hem ett. Över förväntan faktiskt. Bärs väldigt skönt, dvs nästan inte påtaglig alls, med bra passform. Helt klart kul att dessa skräddarsys till modellen.
![]()
![]()
![]()
Kör tycker det låter kanon själv har jag en date day och grymt nöjd. Är ju som andra sagt ingen mainstream klocka men det är ju det som tilltalar . Dom personal vore jag superglad om jag skulle få en sådan. Här kommer lite bilder.Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat.![]()
Kanske en jävligt dum fråga: Men är det äkta guld eller något pläterat? Med tanke på priset känns den väl billig för solitt guld?!Kör tycker det låter kanon själv har jag en date day och grymt nöjd. Är ju som andra sagt ingen mainstream klocka men det är ju det som tilltalar . Dom personal vore jag superglad om jag skulle få en sådan. Här kommer lite bilder.![]()
![]()
![]()
Bezzeln är guld men länken tror jag är belagd kom inte ihåg vad Nymans sa.Kanske en jävligt dum fråga: Men är det äkta guld eller något pläterat? Med tanke på priset känns den väl billig för solitt guld?!
Kanske en jävligt dum fråga: Men är det äkta guld eller något pläterat? Med tanke på priset känns den väl billig för solitt guld?!
Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat.![]()
Nja, det sitter väl icke modifierade Sellita verk i Royal-serien?Tyvärr inget inhouse verk, men dock ett lätt moddat ETA efter vad jag förstår.
Det stämmer med Selitta, däremot inte sett något som säger att de är modifierade eller inte.Nja, det sitter väl icke modifierade Sellita verk i Royal-serien?
Har försökt kik runt lite men kan egentligen inte hitta några större rön om att Selitta är sämre än ETA. Eller har jag missar något. Har ägt både äldre och nyare samma Tudor modeller med (gissningsvis) båda verken i.Det stämmer med Selitta, däremot inte sett något som säger att de är modifierade eller inte.
Nä det finns inget som säger det, Selitta och ETA är för mig likställt i kvalitet. Sjukt bra urverk som är pålitliga och gör att tillverkarna kan hålla nere priset lite. IWC har använt Selitta som bas för flera modeller under en längre period t ex.Har försökt kik runt lite men kan egentligen inte hitta några större rön om att Selitta är sämre än ETA. Eller har jag missar något. Har ägt både äldre och nyare samma Tudor modeller med (gissningsvis) båda verken i.
Hade de varit modifierade så är jag säker på att Tudor hade sätt till att det kommit ut.Det stämmer med Selitta, däremot inte sett något som säger att de är modifierade eller inte.
Påstår inte att Selitta är dåligt. Men Selitta gör kopior av ETA och i min värld är original alltid bäst.Nä det finns inget som säger det, Selitta och ETA är för mig likställt i kvalitet. Sjukt bra urverk som är pålitliga och gör att tillverkarna kan hålla nere priset lite. IWC har använt Selitta som bas för flera modeller under en längre period t ex.