• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Såg den här kombon av blå bezel på svart pelagos på Instagram idag och blev väldigt intresserad. Vet nån om det går att köpa blå bezel om man äger en svart pelagos?

Screenshot_20210428-174321_Instagram.jpg
Går tyvärr bara köpa blå bezel till blå Pelagos via AD.
 

Richardkoj

Breitling
Hej!

Jag är på jakt efter en specifik Tudor och tänkte se här om någon/några har tips på marknadsvärde och/eller vart man kan hitta den. Har hittat en på hemsidan HushHush, försökt att maila och skriva till dem utan svar. Aldrig hört om hemsidan och heller inte lyckats få kontakt med dem.

Söker en:
https://www.swisswatchexpo.com/watches/tudor/submariner-prince-date-salmon-dial-steel-75190-9138/ - Detta utförande

Tudor Submariner Prince Date - Salmon Dial - Stål ref: 75190

1619716065261.png


Har ni några tips hör gärna av er!

Allt gott,
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag är på jakt efter en specifik Tudor och tänkte se här om någon/några har tips på marknadsvärde och/eller vart man kan hitta den. Har hittat en på hemsidan HushHush, försökt att maila och skriva till dem utan svar. Aldrig hört om hemsidan och heller inte lyckats få kontakt med dem.

Söker en:
https://www.swisswatchexpo.com/watches/tudor/submariner-prince-date-salmon-dial-steel-75190-9138/ - Detta utförande

Tudor Submariner Prince Date - Salmon Dial - Stål ref: 75190​

1619716065261.png


Har ni några tips hör gärna av er!

Allt gott,
Den där tavlan är nog rätt ovanlig och det är svårt att uppskatta exakt pris men jag skulle tror på ca 30-40tkr, men det kan nog variera en del. Svarta och blåa 75090/75910 ligger runt 50tkr och den du söker borde vara 10-15tkr billigare skulle jag tro.

Vad gäller hushhush så försökte jag läsa på om den sajten men hittade inte så mycket info och överlag känns den lite märklig. Ska vara någon samlingsplats för lyxprodukter.
 

Richardkoj

Breitling
Den där tavlan är nog rätt ovanlig och det är svårt att uppskatta exakt pris men jag skulle tror på ca 30-40tkr, men det kan nog variera en del. Svarta och blåa 75090/75910 ligger runt 50tkr och den du söker borde vara 10-15tkr billigare skulle jag tro.

Vad gäller hushhush så försökte jag läsa på om den sajten men hittade inte så mycket info och överlag känns den lite märklig. Ska vara någon samlingsplats för lyxprodukter.
Det har varit min spaning också, märkte när jag började leta att den inte verkar vara så vanligt förekommande, men billigare än de andra varianterna. Skönt att höra att någon mer gjort samma spaning. Har hört mig för hos de som pysslar med pre-owend i sthlm och bett dem hålla utkik om det skulle komma in någon till dem, men känns som ett longshot med tanke på hur ovanlig denna verkar vara. Men bättre att ha för många krokar ute!

Ja, litar inte riktigt på den hemsidan än känner jag.
 

Ninna

Omega
Riktigt fin kombo!

Tycker Vanguard känns som ett riktigt bra alternativ. Två längder att välja mellan, tätt mellan hålen och ser ut att komma riktigt tätt mot boetten. Hur var den att få på och hur tycker du att känslan är?
tycker hemsidan är lite klurig med, inte helt enkelt att få fram allt man vill om shipping och vat osv. vad tyckte du?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt fin kombo!

Tycker Vanguard känns som ett riktigt bra alternativ. Två längder att välja mellan, tätt mellan hålen och ser ut att komma riktigt tätt mot boetten. Hur var den att få på och hur tycker du att känslan är?
tycker hemsidan är lite klurig med, inte helt enkelt att få fram allt man vill om shipping och vat osv. vad tyckte du?
Ja men grymt band och väldigt nöjd, man kan ju såklart köpa dyrare men frågan är hur mycket bättre det är. Vill minnas att det va lite kämpigt att få på men det är väl priset man får betala för att det inte ska finnas någon glipa.
När jag köpte mitt fanns bara 1 längd så kul att dom breddar utbudet. Hade jag köpt nu så skulle jag nog valt det kortare om det passade
20200625_181233.jpg
 

Ninna

Omega
Ja men grymt band och väldigt nöjd, man kan ju såklart köpa dyrare men frågan är hur mycket bättre det är. Vill minnas att det va lite kämpigt att få på men det är väl priset man får betala för att det inte ska finnas någon glipa.
När jag köpte mitt fanns bara 1 längd så kul att dom breddar utbudet. Hade jag köpt nu så skulle jag nog valt det kortare om det passade
20200625_181233.jpg
Kan man få bra kvalité utan att betala mer så är jag 100% med på det tåget.
det kommer bli ett inköp inom kort . Tack för svaren =)
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Kan man få bra kvalité utan att betala mer så är jag 100% med på det tåget.
det kommer bli ett inköp inom kort . Tack för svaren =)
Jag kör på Rubber B som jag fick med i mitt klockköp. Jag är riktigt nöjd men har samtidigt sett att Vanguard har tätare mellan hålen. Annars tror jag att dom är likvärdiga.

Någon som vet om Tudors viklås passar på Vanguard? Antar att det i så fall är 18mm som gäller?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Instämmer, hur kändes den nya 58;an? Adrian på B&J verkade ju närmast lyrisk.
Snygg, gillar silver caset som blir något helt annat än stål. Schysst grå vridning och tavla. Sen är väl det så att BB58 är lite för nätt för mig så därför går alla BB58 bort för min del.

Tycker den är lite överhajpad. Troligen i brist på bättre releaser. Den kommer ju sälja i allt som de hinner tillverka däremot tror jag! Bara inte min kopp te.

Ska tilläggas att inte gillade läderbandet, tror den blir bättre på textilbandet.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Snygg, gillar silver caset som blir något helt annat än stål. Schysst grå vridning och tavla. Sen är väl det så att BB58 är lite för nätt för mig så därför går alla BB58 bort för min del.

Tycker den är lite överhajpad. Troligen i brist på bättre releaser. Den kommer ju sälja i allt som de hinner tillverka däremot tror jag! Bara inte min kopp te.

Ska tilläggas att inte gillade läderbandet, tror den blir bättre på textilbandet.
Tack! Med taniga handleder är 58 perfekt för mig och som du säger är de tooligare klockorna. Hade inte Pelagosen blivit så topp tung hade den varit perfekt. Nåväl får väl hoppas att AD får in min BB58 snart så slipper sitta här och smygflukta. :cool:
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor

På något vis så känns det som att James Stacey träffar huvudet på spiken i denna artikel (och i så många andra artiklar han skriver). Samtidigt så tror jag, utan att ha sett klockan i verklighet, att han även lyckas förmedla en mer verklig nyans av både guld och grönt. Tudors produktbilder har SKRIKIT av grönt som jag tycker ”krockar” med guldet men Herr Stacey lugnar ner färgkombinationen med sina bilder…

TUDOR
5C0615EA-435B-457D-8F2F-C1767B351D30.jpeg


JAMES STACEY
09346559-BE7E-4060-B98A-994F74FD3462.jpeg
 

Punchout

Friends of KS
Jag har verkligen hittat hem! Har tidigare haft Omega Seamaster och Grand Seiko som båda är fantastiska klockor, men det har varit något som har fattats som jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på men den känslan infinner sig inte längre med min BB. Enda jag saknar är väl mikrojustering på länken, men jag har tur att den sitter ganska bra ändå och ja man kan väl inte få allt. Sen är ju sommaren på ingång snart så börjar bli dags att ge sig ut i Rubber strap djungeln och hitta en bra kandidat!
God morgon Tudoriter! 😊
20210501_075100.jpg
 
Senast ändrad:
Topp