• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

thomastheswede

Audemars
Härligt med röd sonntags-text.
A5BF26CF-008B-45CB-9D78-F8562E5F5253.jpeg
 

thomastheswede

Audemars
Underbar liten detalj.

Du som har bra koll på 7017/0, vet du ungefär prisläget för att beställda nytt dagshjul? Har spanskt i min svarta och gillar det engelska betydligt bättre
Har faktiskt ingen susning, antar att en AD kan beställa från Tudor men det går kanske med en del googling att hitta beg på nätet också.

Har hittat en lista på alla delar:

Älskar för övrigt spanskt hjul så hittar du ett engelskt så är jag spekulant på ditt spanska!
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Half link till BB58 nu tillgänglig från Uncle Seiko:

 

Bogren

Breitling
Tyckte det såg riktigt schysst ut 👌 borde gå att hitta eftermarknadslänk. Kollat på ex. Watchgecko? Typ
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Inväntar en BB58 som kommer i ett delbyte. Tyvärr kommer den på läder/viklås så om nån trillar över en OEM-länk vore jag tacksam för ett PM ❤️
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Half link till BB58 nu tillgänglig från Uncle Seiko:

Beställde precis 🤩
 

Ohemlig

Omega
Hej Tudor-tråden! Jag har funderat på att köpa en pelagos 25600tn, är det någon som har koll på vad en standard service och intervallen ligger på? Jag hittar inget när jag googlar runt. Är det ca. 2000kr eller massa mer? Klockan är från 2017 nämligen och kanske får ha service i åtanke på priset:)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fler bilder dyker upp, nu från annan IG källa… kanske får äta upp min skepticism.

F3EB0643-E55A-4372-A6A2-D7C7D39E5D4F.jpeg
E9360DA6-C5F5-4CE1-A4E8-4EF6C8BA2F1C.jpeg
A3D80C42-5185-4D0D-9055-5DD98C52C5C4.jpeg
Rätt lustigt att detta inte diskuteras på nätet särskilt mycket? På reddit förvisso men hittar inget på WUS eller Rolexforums.

Man kan ju fundera på varför man poppar in såna där fula instagramstickers p sista bilden. För att dölja att textilstrapet inte alls är av Tudorkvalitet eller för att dölja det faktum att boxen inte är anpassad för att rymma de straps som bilden antyder ingår i paketet?

Chronometer certification enl booklet, borde man inte skryta om det på urtavlan också, som på alla andra Tudors?

Och varför kalla den Pelagos då det inte är en Pelagos? Det är ju det största mysteriet.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Rätt lustigt att detta inte diskuteras på nätet särskilt mycket? På reddit förvisso men hittar inget på WUS eller Rolexforums.

Man kan ju fundera på varför man poppar in såna där fula instagramstickers p sista bilden. För att dölja att textilstrapet inte alls är av Tudorkvalitet eller för att dölja det faktum att boxen inte är anpassad för att rymma de straps som bilden antyder ingår i paketet?

Och varför kalla den Pelagos då det inte är en Pelagos? Det är ju det största mysteriet.
Någon som sänt bilderna till Tudor och frågat om det är en modell som är gjord för MN? 🤔
 
Topp