• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Tudortorsdag, GMT verkar det inte vara så stort sug efter numera (?) känns som jag är en minoritet som verkligen gillar den och det efter nästan ett års innehav inkl OWGMarch.
7A5CF96D-8F6D-44F3-A541-94BAE608ECE8.jpeg
Snygg men sitter fruktansvärt på min 17,5-18 handled. Annars hade jag lätt haft en.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tog fram min svarta BB58 eftersom det är Tudortorsdag. Måste tyvärr erkänna att kärleken till den svalnat rejält. Återigen inser jag att jag inte trivs med klockor utan datumvisning. Måste också konstatera att jag inte är förtjust i hur Tudor mer och mer börjar likna Rolex vad gäller marknadshantering. Det pratas mycket om kölistor och väntetider på de populära modellerna och när man nu introducerar en intressant nyhet (Pelagos MN) så ”ser man till” att det inte finns klockor att köpa för ”vanliga” kunder.
Nu skall ingen skugga falla över min BB58, den fungerar perfekt och inte heller över Nymans Ur i Västerås, personalen där är väldigt trevliga, hjälpsamma och kompetenta, men tyvärr känner jag att det här inte passar mig. Jag övergav Rolex 2018 pga marknadshanteringen och tyvärr blir det nog samma sak med Tudor för mig.
- Och nu är den borta 🙂.

132B272D-EB0F-41CF-90FE-09822A5D9991.jpeg
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tog fram min svarta BB58 eftersom det är Tudortorsdag. Måste tyvärr erkänna att kärleken till den svalnat rejält. Återigen inser jag att jag inte trivs med klockor utan datumvisning. Måste också konstatera att jag inte är förtjust i hur Tudor mer och mer börjar likna Rolex vad gäller marknadshantering. Det pratas mycket om kölistor och väntetider på de populära modellerna och när man nu introducerar en intressant nyhet (Pelagos MN) så ”ser man till” att det inte finns klockor att köpa för ”vanliga” kunder.
Nu skall ingen skugga falla över min BB58, den fungerar perfekt och inte heller över Nymans Ur i Västerås, personalen där är väldigt trevliga, hjälpsamma och kompetenta, men tyvärr känner jag att det här inte passar mig. Jag övergav Rolex 2018 pga marknadshanteringen och tyvärr blir det nog samma sak med Tudor för mig.
- Om någon vill ha en två månader gammal svart BB58 i mycket gott skick till bra pris så är det bara att höra av sig. Klockan finns i norra Västmanland (bilden tagen idag).
132B272D-EB0F-41CF-90FE-09822A5D9991.jpeg
Om det känns bättre i samhörigheten så klickar inte jag med min blå heller.
Och det efter endast en vecka gammal. Nästan så jag skäms lite 🙈
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tog fram min svarta BB58 eftersom det är Tudortorsdag. Måste tyvärr erkänna att kärleken till den svalnat rejält. Återigen inser jag att jag inte trivs med klockor utan datumvisning. Måste också konstatera att jag inte är förtjust i hur Tudor mer och mer börjar likna Rolex vad gäller marknadshantering. Det pratas mycket om kölistor och väntetider på de populära modellerna och när man nu introducerar en intressant nyhet (Pelagos MN) så ”ser man till” att det inte finns klockor att köpa för ”vanliga” kunder.
Nu skall ingen skugga falla över min BB58, den fungerar perfekt och inte heller över Nymans Ur i Västerås, personalen där är väldigt trevliga, hjälpsamma och kompetenta, men tyvärr känner jag att det här inte passar mig. Jag övergav Rolex 2018 pga marknadshanteringen och tyvärr blir det nog samma sak med Tudor för mig.
- Om någon vill ha en två månader gammal svart BB58 i mycket gott skick till bra pris så är det bara att höra av sig. Klockan finns i norra Västmanland (bilden tagen idag).
132B272D-EB0F-41CF-90FE-09822A5D9991.jpeg
Lite så jag kände också som gjorde att jag sålde min.
BB58 är objektivt en bra klocka, en mycket bra klocka. Men allt tjafs runtom och att de börjar likna Rolex mer och mer är något jag fullkomligt hatar.
Jag pallar inte med klockbranschens fasoner idag alltså (mycket blame kan läggas på folk som inte är klockintresserade men börjar köpa klockor i investeringssyften istället också). Det verkar inte handla om klockorna längre, nu snackas det nästan lika mycket om kölistor, väntetider, tillgång, värdeutveckling, värdetapp, och annat tråkigt.

Jag blev lite smått förbannad (innerligt) när en klasskamrat påpekade min BB58, och det första han sa var inte "Cool klocka", "Fin boett", "Snyggt safirglas" - det första han sa var "En BB58 va? De håller sitt värde najs alltså, hur länge fick du vänta på den?". - Där dog det för mig.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är det att du inte får till justeringen? Antingen för lös eller tight?
Nja tycker nog inte det är där skon klämmer utan det är bekvämligheten när den väl sitter på handleden som inte infinner sig.
Storleken på länken känns däremot ok.
Har beställt en extra halvlänkbit från uncle seiko men det känns inte som någon vits att montera på den.
Har ej förmåga att beskriva exakt vad som jag ej klickar med, mest en känsla.
Jag har haft större ur som ända har setat mer bekvämt på handleden. Ex som North Flag. Även mindre ur som BB36 satt betydligt bättre.

Så något är det som inte funkar för mig 🤷‍♂️
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Nja tycker nog inte det är där skon klämmer utan det är bekvämligheten när den väl sitter på handleden som inte infinner sig.
Storleken på länken känns däremot ok.
Har beställt en extra halvlänkbit från uncle seiko men det känns inte som någon vits att montera på den.
Har ej förmåga att beskriva exakt vad som jag ej klickar med, mest en känsla.
Jag har haft större ur som ända har setat mer bekvämt på handleden. Ex som North Flag. Även mindre ur som BB36 satt betydligt bättre.

Så något är det som inte funkar för mig 🤷‍♂️
Upplever du att den bärs stort?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Är inne på min tredje. För den första och andra var det en del velande och tröttnade pga. just hypen. Men efter att ha varit utan en liten stund kom saknaden. Har blivit en beater för mig och tanken är väl att låta den jobba på. Även om jag tröttnar stundtals så är min ”lessons learned” att inte sälja av utan låta den vila. Gillar att ha valmöjligheter ;) .

Kan ha funderingar om marknadsföringen men ser mest de som köper för i rent spekulationssyfte (som sedan säljer till gråisar eller trissar priset) som den största orsaken till situationen. Hur Hasse W’s tillverkning och supply chain är lägger jag ingen åsikt i.
Tycker iof att hur Tudor håsas även kommer mkt från forum som detta och denna tråden men även via olika insta och youtube konton. Där är jag själv lika medskyldig till att driva hypen genom att hissa.
 

Amisuh

Omega
Nja tycker nog inte det är där skon klämmer utan det är bekvämligheten när den väl sitter på handleden som inte infinner sig.
Storleken på länken känns däremot ok.
Har beställt en extra halvlänkbit från uncle seiko men det känns inte som någon vits att montera på den.
Har ej förmåga att beskriva exakt vad som jag ej klickar med, mest en känsla.
Jag har haft större ur som ända har setat mer bekvämt på handleden. Ex som North Flag. Även mindre ur som BB36 satt betydligt bättre.

Så något är det som inte funkar för mig 🤷‍♂️
Om du vill bli av med halvlänkbiten så är jag intresserad. Skicka PM gärna 😊
 

dicken

Omega
2-Faktor
Om du vill bli av med halvlänkbiten så är jag intresserad. Skicka PM gärna 😊
Fasen var lite för sen på den bollen, är också i behov av en halvlänkbit :nailbiting:


Tudortorsdag, GMT verkar det inte vara så stort sug efter numera (?) känns som jag är en minoritet som verkligen gillar den och det efter nästan ett års innehav inkl OWGMarch
Stefan, jag är med dig, älskar min GMT! Enda lilla problemet jag har är, som nämns ovan, länken som är aningen för tajt/för stor
 

BankAnden

Panerai
Går ju givetvis inte att argumentera över något som är helt individuellt men för mig är det ingen skillnad alls på dom olika BB i 41mm med inhouse. Fann att nya Chronon kändes sitta lite bättre men skillnaden var inte på något sätt dramatisk.
Gillar verkligen GMT:n och tycker den fungerar bra på mina handleder, som är 17,5. Tänkt sälja flera gånger, men kan inte med att lägga ut den
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Här blev det att återbekanta sig med den oönskade ankungen som jag älskar.
Fel datum lyckades jag med också.
Trevlig helg!
1637333455203.jpeg

7739D247-26C1-4704-BC96-5B806684F934.jpeg

Börjar gilla den mer och mer. Framförallt luggarna. Känns retro men själva klockan ganska modern. Har nog för tunn handled bara.
 
Senast ändrad:
Topp