• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Köpte den svarta och den känns helrätt från första början. Jag tycker den är urläcker och gillar storleken. Väldigt allround. Blir alltid glad när jag tittar ner på handleden. Har även en speedy men BB58 får helt klart mest handledstid!
Tack! låter bra men det där med allround är tudelat, det är också det som KAN göra att man tröttnar efter ett tag, att den inte skriker HEJ! när man tittar ner på handleden

Själv tycker jag tyvärr att den blåa saknar all den charm som gjorde 58an till den 60-tals Rockstjärna som den är, vilket just var färgsättningen som samspelar så bra med formspråket, gilt lirar ju så otroligt bra mot den svarta bakgrunden under det välvda glaset och den lilla gnutta färg i den röda triangeln bryter av så makalöst bra. Allt det andas så mycket den tidsepok man försöker imitera. Hela identiteten går om intet när Tudor försöker vara ny och gammal på samma gång med "modern" färgsättning och 60-tals formspråk, lite som att sitta med en röv på två stolar om man får uttrycka det så. Endast ett sätt för Tudor att kapitalisera på 58ans populäritet enligt min ödmjuka mening 🤷🏻‍♂️
Köper detta men jag tror man får se dom som två helt olika klockor som knappt tillhör samma familj. Den blåa är, i mina ögon, en väldigt modern klocka som inte flörtar med det gamla öht. Därför retar också fejknitarna mig ännu mer där än på den svarta. Den svarta känns mer som alternativ till t.ex. speedy med de klassiska detaljerna.
 

erow

Patek
2-Faktor
Vet att det avhandlats tidigare men kan man få lite pros & cons på blå vs svart 58a? Har haft den blåa tidigare men tröttnade hyfsat fort. Oklart varför men då var det nog att jag egentligen var ute efter något annat. Nu är jag sugen på just 58a och tycker nog spontant den blåa är roligare men samtidigt har jag ju redan testat utan framgång? Borde jag testa svart? Den är ju ändå läcker?

Gillar att typ alla band jag har till speedyn kommer passa (ännu bättre på svart?) men gissar ändå att Tudorn kommer leva ganska mycket på länk (talar för blå?).

1640080738583.png


Ja ni hör. Hjälp!
Jag har haft blåa 2 gånger (nu nymans edition) och svart 5 gånger.
Min personliga åsikt är att svarta är snyggare men jag tröttnar på den, tror det beror på bazeln 🤔
Den nuvarande blåa är här för att stanna!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vet att det avhandlats tidigare men kan man få lite pros & cons på blå vs svart 58a? Har haft den blåa tidigare men tröttnade hyfsat fort. Oklart varför men då var det nog att jag egentligen var ute efter något annat. Nu är jag sugen på just 58a och tycker nog spontant den blåa är roligare men samtidigt har jag ju redan testat utan framgång? Borde jag testa svart? Den är ju ändå läcker?

Gillar att typ alla band jag har till speedyn kommer passa (ännu bättre på svart?) men gissar ändå att Tudorn kommer leva ganska mycket på länk (talar för blå?).

1640080738583.png


Ja ni hör. Hjälp!
Jag hade den svarta men sålde till fördel av den blå. Efter ett par månader med den blå saknade jag den svarta. Lång historia kort nu väntar jag på att kunna komplettera med en blå igen. :rolleyes:
Men skulle jag välja en så upplever jag den svarta som roligare. Den är både mer klassisk, mångsidig med olika kläder men även band. Sedan gillar jag det lilla röda inslaget. Fördelen med den blå är ju att den är just blå. Sedan om man inte gillar gilt så är ju den riktigt klarvita lumen trevlig på den blå.
Men båda är ju grymt bra klockor.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Vet att det avhandlats tidigare men kan man få lite pros & cons på blå vs svart 58a? Har haft den blåa tidigare men tröttnade hyfsat fort. Oklart varför men då var det nog att jag egentligen var ute efter något annat. Nu är jag sugen på just 58a och tycker nog spontant den blåa är roligare men samtidigt har jag ju redan testat utan framgång? Borde jag testa svart? Den är ju ändå läcker?

Gillar att typ alla band jag har till speedyn kommer passa (ännu bättre på svart?) men gissar ändå att Tudorn kommer leva ganska mycket på länk (talar för blå?).

1640080738583.png


Ja ni hör. Hjälp!
Enkelt svar: testa svart! Du har ju redan testat den blå så blir väl lite roligare att testa något nytt. Jag är iofs inne på min tredje svarta 😂 Tycker personligen att den blåa blir för blå. Snygg men gillar värmen i den svarta.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Enkelt svar: testa svart! Du har ju redan testat den blå så blir väl lite roligare att testa något nytt. Jag är iofs inne på min tredje svarta 😂 Tycker personligen att den blåa blir för blå. Snygg men gillar värmen i den svarta.

Du har säkert rätt! Men den ser man en sån här bild och blir sugen på blå igen 😅


A7475CE0-CE9B-4463-8EEF-AF8771E279D0.jpeg


Edit: från @onceuponatimepiece på instagram
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Själv tycker jag tyvärr att den blåa saknar all den charm som gjorde 58an till den 60-tals Rockstjärna som den är, vilket just var färgsättningen som samspelar så bra med formspråket, gilt lirar ju så otroligt bra mot den svarta bakgrunden under det välvda glaset och den lilla gnutta färg i den röda triangeln bryter av så makalöst bra. Allt det andas så mycket den tidsepok man försöker imitera. Hela identiteten går om intet när Tudor försöker vara ny och gammal på samma gång med "modern" färgsättning och 60-tals formspråk, lite som att sitta med en röv på två stolar om man får uttrycka det så. Endast ett sätt för Tudor att kapitalisera på 58ans populäritet enligt min ödmjuka mening 🤷🏻‍♂️
Hänger inte riktigt med i argumentationen då den blåa dels är matt vilket inte känns så modern och utifrån att blå har varit Tudors ”signaturfärg” sedan typ 76.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Hänger inte riktigt med i argumentationen då den blåa dels är matt vilket inte känns så modern och utifrån att blå har varit Tudors ”signaturfärg” sedan typ 76.
Endast mina reflektioner, tycker inte de krispvita indexen och vita texten lirar lika bra med formspråket som gilt mot svart och framförallt valet av nyans på lysmassan. För min del så är originalet en fullpot i samspelet mellan färgsättning och estetik 🤷🏻‍♂️ Viktigaste är väl ändå att den som ska använda klockan kan motivera köpet för sig själv men nu efterfrågades råd och utveckling av resonemang vilket jag gav ☺️
 
Topp