Det är en 36mm, har ca 17cm handled för referensLite novis på Tudor, men sugen på en första! Är det 41mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en 36mm, har ca 17cm handled för referensLite novis på Tudor, men sugen på en första! Är det 41mm?
@Wasabi har en blå till saluDet förklarar saken, blev lite snurrig i bollen när jag kikade runt.
Otroligt tacksam för svaret!
Missade den rackaren tyvärr, snubblade lite över mållinjen om man säger så.
Ja det ska bli spännande o höra hur den känns på armen. Jag tror dock att 39mm och T-fit kan rädda det helt klart. Kan man microjustera så länken får perfekt längd så slipper klockan sannolikt bli topptung som GMTn!Tjockleken är ju sisådär alltså..designen i övrigt är riktigt trevlig!
Riktigt fin! Gillar färgerna. Hur är tyngden på den jämfört mot en stålmodell?Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
Är det något ni har märkt på era BB58?
![]()
![]()
Min BB58 var lite off. Det var dock en easy fix hos ADn och gick relativt snabbt. Hade rekommenderat dig att fixa det då en sådan detalj kan göra att man helt tappar kärleken till klockan (iaf från min erfarenhet). Har du nära till en AD?Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
![]()
![]()
Får kanske slå dem en signal idag och förklara läget, tack!Min BB58 var lite off. Det var dock en easy fix hos ADn och gick relativt snabbt. Hade rekommenderat dig att fixa det då en sådan detalj kan göra att man helt tappar kärleken till klockan (iaf från min erfarenhet). Har du nära till en AD?
Min tjej köpte en bb58 och när vi inspekterade den hos AD lade jag märke till samma sak. Tog upp det med AD och de hävdade att det var inom tudors toleranser.. Jag hade skippat klockan men tjejen störde sig inte särskilt och köpte den ändå.Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
![]()
![]()
Stopp och belägg, men förklara gärna för en nyfiken som planerar att införskaffa en Tudor.Bara jag som tycker Tudor ska gå tillbaka till ETA? 12.8mm tjock vs 11.9mm på 58an och 14.8mm på In-house.
![]()
Stopp och belägg, men förklara gärna för en nyfiken som planerar att införskaffa en Tudor.
BB58:an har alltså lite olika tjocklek beroende på vilket verk de använder?
I dagsläget är det väl in-house? Och är tjockleken då 14,8mm?
När var det ett annat verk? Och vilken tjocklek hade ETA? 11,9mm?
Och vilket hade tjockleken 12,8mm?
(Jag gillar inte tjockisar).
Som @dräpdrulle skrev så har 58an in-house. Men 41mm Black Bay, alltså originalet hade först ETA och sen/nu in-house.Stopp och belägg, men förklara gärna för en nyfiken som planerar att införskaffa en Tudor.
I dagsläget är det väl in-house? Och är tjockleken då 14,8mm?
När var det ett annat verk? Och vilken tjocklek hade ETA? 11,9mm?
Och vilket hade tjockleken 12,8mm?
(Jag gillar inte tjockisar).
Exakt Black Bay serien består av olika serier, där '58 har in-house. (11,9mm). Däremot Black Bay som @cjperry hänvisar är lite större. Sedan som jag nämnde i ngt inlägg tidigare så är det även lug-to-lug etc. man bör ta i åtanke för hur den bärs. Kikar man på FXD som har 14,4mm och större l-2-l mått än '58 så bärs den riktigt bekvämt och känns inte alls lika klossig som Pelagosen.58 är endast in-house.
Du får bättre urverk och längre gångreserv med inhouse. Urverket är mindre i BB58 än i dom större 41mm men vore nog fullt möjligt att stoppa BB58-verket i dom forna ETA-boetterna.Som @dräpdrulle skrev så har 58an in-house. Men 41mm Black Bay, alltså originalet hade först ETA och sen/nu in-house.
Förstår inte riktigt fördelen med in-house om det gör boetten sämre, i mitt tycke då![]()
Ja personligen föredrar jag ETA över in-house, men det utifrån mina kriterier.Du får bättre urverk och längre gångreserv med inhouse. Urverket är mindre i BB58 än i dom större 41mm men vore nog fullt möjligt att stoppa BB58-verket i dom forna ETA-boetterna.
Att gå tillbaka till ETA vet jag inte om jag tycker, men absolut helt med dig att första Black Bay Heritage har en mycket snyggare boett än nuvarande.Bara jag som tycker Tudor ska gå tillbaka till ETA? 12.8mm tjock vs 11.9mm på 58an och 14.8mm på In-house.
![]()
Nope. Men jag hade gått sönder inifrån i frustration. Borde vara enkelt fixat genom garantin?Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
![]()
![]()
Talade om gör frugan att nya klockor är beställda brukar underlätta om jag gör det med blommor.![]()
![]()
Sedan jag hoppade av OWGM har jag nästan uteslutande kört min blå BB58. Men måste säga att OG är minst lika bra och det skulle vara svårt att sälja av den.
![]()
Om det är till så, bara om jag får köpa tilbaks den i slutet av veckanHmm... du ska inte sälja?![]()
Om det är till så, bara om jag får köpa tilbaks den i slutet av veckan![]()
Blir ju en PRO en DJ och en Celigin Treudd.Tack för tipset!! Vad blir det för något?![]()
Blir ju en PRO en DJ och en Celigin Treudd.
Nej jag har ej fått någon tid ännuOh, det blir en fin paketöppning!
Jag har köpknappen på en 16570.
Tänker att om man köper en sån med vit tavla så är det helt OK att komplettera med en Pro sen (eller en SBGN003)
Med risk för att du fått frågan 1000ggr redan men har du fått någon uppfattning om denna kommer att nå butikerna i närtid eller kommer den bli lika svår som FXD?
Vad är de som ligger bakom att klockan ser så knubbig ut?BB58 vs BBP från Brent Miller Time på YouTube:
![]()
![]()
![]()
Vad är de som ligger bakom att klockan ser så knubbig ut?
Ajaj… Säkert nämnts innan men allt hade blivit så mycket vackrare i BB58 boetten.GMT-verket är ganska knubbigt. Mycket av tjockleken sitter under boetten, i själva locket. Tror dock att det bli bättre på länk eller rem. Då borde den gå ner lite mer i handleden istället för att, som på natot, vila ovanpå.
Att man väljer nato på en riktig tjockis....Ajaj… Säkert nämnts innan men allt hade blivit så mycket vackrare i BB58 boetten.
Ajaj… Säkert nämnts innan men allt hade blivit så mycket vackrare i BB58 boetten.