Grattis och välkommen in i värmen!Äntligen kan man med gott samvete hänga i den här tråden! Nyss hemkommen från Nymans Ur i Västerås med en BB58
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis och välkommen in i värmen!Äntligen kan man med gott samvete hänga i den här tråden! Nyss hemkommen från Nymans Ur i Västerås med en BB58
![]()
Tack för info. Intressant. Hr tänkt att keramisk är ”bättre” men då är det mer att det är olika då helt enkelt. Än så långe gillar jag nytt så keramisk it is. Men fpr kanske ta en aluminium om det blir en BB58.”Bättre” är en definitionsfråga och beror på vem du frågar. Fördelen med keramisk bezel är att den inte repas. Nackdelen är att de kan spricka och att de är mycket dyrare att byta ut än en aluminiumbezeln.
Det stämmer att BB58 har aluminiumbezel, de moderna Rolex Submariners har dock keramisk bezel numera.
Min personliga åsikt: Keramisk bezel är praktiskt och är svårt att repa ned, däremot har aluminiumbezel ofta mer karaktär och kan få fin patina![]()
Tack för din input. Lärt mig nåt idag.Att aluminium åldras finare och får patina. Keramisk är väl kul om man vill att klockan ska se ny ut och att man inte använt den![]()
Som referens. Om du googlar eller söker runt på lite äldre Tudor eller Rolex sub så kan du se patinan som du får av aluminium.Tack för info. Intressant. Hr tänkt att keramisk är ”bättre” men då är det mer att det är olika då helt enkelt. Än så långe gillar jag nytt så keramisk it is. Men fpr kanske ta en aluminium om det blir en BB58.
Mycket bra, well done! Är också lite sugen på en bronzzÄntligen helg! Blev lite tudor idag![]()
![]()
Har sett nån pepsi här som var väldigt patineradSom referens. Om du goolar eller söker runt på lite äldre Tudor eller Rolex sub så kan du se patinan som du får av aluminium.
Kör! Den är riktigt braMycket bra, well done! Är också lite sugen på en bronzz
Stort tack! Har kollat på den blåa sedan den släpptes, nu var det äntligen dagsGrattis och välkommen in i värmen!
Riktigt stor skillnad på klockorna.Äntligen helg! Blev lite tudor idag![]()
![]()
Yes. Laddad och kittadBara timmar kvar![]()
Tja,
nu har jag äntligen fått ansluta mig till Tudor-klubben genom min BB S&G (M79733N-0004). Inför köpet försökte jag hitta lite info och eventuella referenser här på forumet men jag lyckades inte. Finns dessutom väldigt lite på tuben (enligt mig) kring denna klocka då den inte verkar vara superpoppis. Slänger därför ut lite bilder på denna pärla så kanske det hjälper någon som går i samma tankar som jag gjorde under en tid. Oklart om detta är bästa sätt att posta bilder på men förhoppningsvis dyker referensen upp i mitt inlägg om någon gör en sökning på forumet. Jag är relativt ny på forumet så ha lite överseende
![]()
Grattis till er båda!Äntligen kan man med gott samvete hänga i den här tråden! Nyss hemkommen från Nymans Ur i Västerås med en BB58
![]()
Hej!
Jag är relativt ny på klockor men fått för mig att keramisk bezel (boettring?) är ”bättre” och mer åtråvärt i en dykklocka. Men precis lärt mig att varken Tudor BB58 eller Rolex submariner (kanske bara tidigare?) har det utan istället aluminium. Båda två är klockor jag kan se mig ha förhoppningsvis snart.
Vad säger ni kring detta?
Välkommen hoppas du njuter i fulla dragÄntligen kan man med gott samvete hänga i den här tråden! Nyss hemkommen från Nymans Ur i Västerås med en BB58
![]()
Grattis till en grym klockaTja,
nu har jag äntligen fått ansluta mig till Tudor-klubben genom min BB S&G (M79733N-0004). Inför köpet försökte jag hitta lite info och eventuella referenser här på forumet men jag lyckades inte. Finns dessutom väldigt lite på tuben (enligt mig) kring denna klocka då den inte verkar vara superpoppis. Slänger därför ut lite bilder på denna pärla så kanske det hjälper någon som går i samma tankar som jag gjorde under en tid. Oklart om detta är bästa sätt att posta bilder på men förhoppningsvis dyker referensen upp i mitt inlägg om någon gör en sökning på forumet. Jag är relativt ny på forumet så ha lite överseende
![]()
Blev det ett köp?
Blev det ett köp?
Ur-läcker!
Och vart var du då?? Hörde något om snöstorm, kung Bore osv. Men jag ser faktiskt ingen snö hos dig, bara en grön gräsmatta! Trist att du missade idag. Sjukt trevligtLugnt i tråden idag.
Nästan så man kan tro att Tudor folket är borta på samma fest
Något jag verkligen hoppas på framöver är att det ska gå att köpa till den nya T-fit claspen och att den passar till den gamla BB36an. Det vore något.
Gammal bild för topic.
![]()
Gammal bild det där vettuOch vart var du då?? Hörde något om snöstorm, kung Bore osv. Men jag ser faktiskt ingen snö hos dig, bara en grön gräsmatta! Trist att du missade idag. Sjukt trevligt
Snåla inte med bilderna då!
Snåla inte med bilderna då!![]()
Tack själv! Riktigt bra uppstyrt och trevligt!Tack för i går alla som var med![]()
![]()
Riktigt bra.Äntligen helg! Blev lite tudor idag![]()
![]()