• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag vill inte vara den som är den, men den borstade var väl ingen höjdare 🤔
Nya är nog bättre. Blir en helt annan klocka nu, mycket mer bling och lik storebrorsan. Den tidigare modellen var lite mer ”tool” trots TT iom att guldet var borstat (något som jag gillade). Det gav oss som är lite fega :) möjligheten att våga testa på TT. Det jag dock inte gillade med den gamla var att det inte var ett vanligt spänne med microjustering.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Angående att flippa, det var 39mm du var sugen på va? Jag pratade med Robin idag och kommer köpa 36an när de får in den, risken är ju stor att den kommer säljas när jag tröttnar :banghead:
Haha 😂 Jo spontant tror jag att 39mm är den som kommer passa min handled bäst. Men utesluter absolut ingenting innan jag kunnat testa och jämföra de olika storlekarna irl
Den ställer jag mig i kö på 😍
🤣👊🏻
 

JK_ona

Breitling
Fick återfall och köpte min andra Pelagos idag, har haft en LHD tidigare men alltid suckat på en blå…
A3AD305D-CE24-4E70-BF3E-BF12EE3403B2.jpeg
 

Bilagor

  • 872BB8AA-CCED-4590-BD3A-6F0367FC2B15.jpeg
    872BB8AA-CCED-4590-BD3A-6F0367FC2B15.jpeg
    280.6 KB · Visningar: 12

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Går i tankar på en 925 pga älskar tavlan/insert, men fan vad man vill ha en länk till... Ingen som provat att plätera en vanlig stål länk? Alternativt flytta över insert och tavla till en stål BB58?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
@Cosmo du har ju kört alla tre. Vilken är din preferens?
Bra fråga och jag tycker om dom alla tre.
Upplever att den blå är lite mer lekfull och att den svarta funkar till allt.
Kan även uppleva att det blir lite
mer punch i den svarta urtavlan med svärtan.
Den blå kan dock i vissa ljus upplevas som svart så det blir lite 241 iom det men när solljuset träffar den blå så lyser den upp i sitt rätta element.
Den kan även se lila ut emellanåt.

Silver har jag haft någon slags hatkärlek till då den är ganska steril men på något sätt så får den tavlan ett lyft irl och förmedlar en slags 3d effekt.
Det tråkiga svaret blir att köra på den färg du gillar helt enkelt men det optimala är givetvis att prova i butik innan köp.
Dock har det väl varit lite utav en BB36 brist på senaste tiden om jag förstått saken rätt hos vissa ADs.
1659692116532.png

1659692136304.png

1659692168772.png
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Bra fråga och jag tycker om dom alla tre.
Upplever att den blå är lite mer lekfull och att den svarta funkar till allt.
Kan även uppleva att det blir lite
mer punch i den svarta urtavlan med svärtan.
Den blå kan dock i vissa ljus upplevas som svart så det blir lite 241 iom det men när solljuset träffar den blå så lyser den upp i sitt rätta element.
Den kan även se lila ut emellanåt.

Silver har jag haft någon slags hatkärlek till då den är ganska steril men på något sätt så får den tavlan ett lyft irl och förmedlar en slags 3d effekt.
Det tråkiga svaret blir att köra på den färg du gillar helt enkelt men det optimala är givetvis att prova i butik innan köp.
Dock har det väl varit lite utav en BB36 brist på senaste tiden om jag förstått saken rätt hos vissa ADs.
1659692116532.png

1659692136304.png

1659692168772.png
Tycker silver klår resterande med hästlängder, dock så är svart mer do it all!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Går i tankar på en 925 pga älskar tavlan/insert, men fan vad man vill ha en länk till... Ingen som provat att plätera en vanlig stål länk? Alternativt flytta över insert och tavla till en stål BB58?

Lekte med tanken att slänga på länk men inte helt säker på att man vill ha stål som gnager mot silvret? Metaller med olika hårdhet dikt an brukar vara en tveksam idé..

Annars tror jag jubilee gör sig bättre pga kulördifferensen blir mindre påtaglig då
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Jag älskar jubilee på dykare, såg en post på Instagram för någon dag sedan om denna.
är det någon som kör BB58 på Jubbe?
 

BankAnden

Panerai
Gissar att det blir dyrt och svårt att plätera och få samma lyster och ton.

Intressant tanke att flytta över 🙂

Här är lite inspiration om du inte redan sett:


Edit: ursäkta stökigt inlägg, vet inte vad som hände med plats på citat, bild etc 😅🤷🏼‍♂️

Går i tankar på en 925 pga älskar tavlan/insert, men fan vad man vill ha en länk till... Ingen som provat att plätera en vanlig stål länk? Alternativt flytta över insert och tavla till en stål BB58?
 

Bilagor

  • 5458DDD2-F002-47D2-BCAB-EFD2D9819A54.jpeg
    5458DDD2-F002-47D2-BCAB-EFD2D9819A54.jpeg
    104.2 KB · Visningar: 17

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Jag älskar jubilee på dykare, såg en post på Instagram för någon dag sedan om denna.
är det någon som kör BB58 på Jubbe?

Jag har min BB58 på jubilee. Dock på Forstners modell. Valde denna över US pga designen på ändlänkarna som jag tycker faller rätt platt på US modell. I övrigt tycker jag att jubilee lyfter klockan enormt, och jag kommer förmodligen aldrig sätta på originallänken igen. Nog med hårstrån som dragits!

IMG_20220802_205654_264.jpg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag har min BB58 på jubilee. Dock på Forstners modell. Valde denna över US pga designen på ändlänkarna som jag tycker faller rätt platt på US modell. I övrigt tycker jag att jubilee lyfter klockan enormt, och jag kommer förmodligen aldrig sätta på originallänken igen. Nog med hårstrån som dragits!

IMG_20220802_205654_264.jpg
Den gör sig riktigt bra på jubilee må jag säga.
Jubilee med T-Fit vore något.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
23k är helt OK, sedan kan man fundera på varför iom att de annars har rätt saftiga priser på allt annat. När de dessutom kör en "click bait" titel som "Rolex Tudor" och beskriver Silver versionen som "Tudors egen Datejust.. läcker dressklocka som mäter 36mm och har Snowflakes karakteristiska visare och svarta tavla."... 😂
Edit: dessutom innehåller texten ett större syftningsfel. Modellen heter väl ändå Black Bay 36 och märket Tudor om man ska referera till dess karakteristiska visare 😉. Kan leva med fel i privatannonser etc. men om man som kommersiell aktör inte kan bry sig om att korrekturläsa sina egna produktbeskrivningar så säger det en den del om företaget och hur man behandlar sina produkter.
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
23k är helt OK, sedan kan man fundera på varför iom att de annars har rätt saftiga priser på allt annat. När de dessutom kör en "click bait" titel som "Rolex Tudor" och beskriver Silver versionen som "Tudors egen Datejust.. läcker dressklocka som mäter 36mm och har Snowflakes karakteristiska visare och svarta tavla."... 😂
De har alltid kört så där, benämner märket som ”Rolex Tudor” i rubriken och de drar mer än gärna paralleller till Råleks. Tycker också priset kändes helt ok😊
 

Back

Vacheron
2-Faktor
23k är helt OK, sedan kan man fundera på varför iom att de annars har rätt saftiga priser på allt annat. När de dessutom kör en "click bait" titel som "Rolex Tudor" och beskriver Silver versionen som "Tudors egen Datejust.. läcker dressklocka som mäter 36mm och har Snowflakes karakteristiska visare och svarta tavla."... 😂
Edit: dessutom innehåller texten ett större syftningsfel. Modellen heter väl ändå Black Bay 36 och märket Tudor om man ska referera till dess karakteristiska visare 😉. Kan leva med fel i privatannonser etc. men om man som kommersiell aktör inte kan bry sig om att korrekturläsa sina egna produktbeskrivningar så säger det en den del om företaget och hur man behandlar sina produkter.
Den där armen på 21 cm verkar tilltalande…fast jag letar febrilt efter den svarta tavlan! Har du sett den?

Om den kommer med papper så går det väl precisera året istället för diffust skriva ”2021-2022”…

Känns som texten använts tidigare för en annan klocka!
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Gissar att det blir dyrt och svårt att plätera och få samma lyster och ton.

Intressant tanke att flytta över 🙂

Här är lite inspiration om du inte redan sett:


Edit: ursäkta stökigt inlägg, vet inte vad som hände med plats på citat, bild etc 😅🤷🏼‍♂️

Går i tankar på en 925 pga älskar tavlan/insert, men fan vad man vill ha en länk till... Ingen som provat att plätera en vanlig stål länk? Alternativt flytta över insert och tavla till en stål BB58?
I know, plätera burkar dock inte vara så fasligt dyrt, däremot ser jag problemet med att få samma lyster som på caset som en riktigt knepig process.

Känner typ också att klockan skulle upplevas råare, mer beater på stål case med tavlan/insert från 925. Kanske får prova genom att hitta en av varje och be min uris flytta över.

Blir ju typ lite som att bygga en Seiko dock..😣
 

Vermot

Omega
Jag älskar jubilee på dykare, såg en post på Instagram för någon dag sedan om denna.
är det någon som kör BB58 på Jubbe?
Jag har motsvarande för GMT, tycker det känns väldigt bra för priset, kör modellen där man använder tudor original clasp.
 
Topp