Grymma bilder! Tjuvtestade din P39 i lördags och måste säga att den växer på mig! Inte omöjligt att jag ”måste ha” en sån så småningom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma bilder! Tjuvtestade din P39 i lördags och måste säga att den växer på mig! Inte omöjligt att jag ”måste ha” en sån så småningom
Aaa så är det ju , ni kan ju få köpa min som är hel för 65kkr dåVänstra subdial saknar markering på ”15”.
Har dock för mig att kom ut en drös som saknade markering på ”32”…
Ibland är du föör drygJonna gamla annonser, finns ju MASSVIS. Om du ska köpa nytt eller beg är ju ditt val. Alla prioriterar olika.
Nja bb36 brukar väl starta strax norr om 20’ beggade om jag inte är helt ute och cyklar?Rätta mig om jag har fel men man ska alltså betala 30k minst för en BB36 med Sellitaverk i?
Samma verk som sitter i min Sinn 556
BB36 med Sellita eller ETA verken är discontinued så de tillverkas inte längre. Men jo de som fortfarande finns att köpa kostar cirka 30k.Rätta mig om jag har fel men man ska alltså betala 30k minst för en BB36 med Sellitaverk i?
Samma verk som sitter i min Sinn 556
Vi kan byta………Grymma bilder! Tjuvtestade din P39 i lördags och måste säga att den växer på mig! Inte omöjligt att jag ”måste ha” en sån så småningom![]()
Kontaktade ad direkt vid lansering och fick då svaret att man inte kunde skriva upp på listan. Provade igen ca 1 månad senare och fick tillslut svaret att jag va uppskriven med en väntetid på ca 1-6 mån. Sen tog det 48 dagar innan jag kunde hämta ut den.Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...
Engströms i Jönköping har hemma för omgående leverans.Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...
Riktigt läckert! Köpte du länken separat? Vad gav du för den i så fall?Nästan blivit OWG med denna.
58 med Ranger-länk,
![]()
Det varierar som alltid men jag visade intresse hos två ADs på lanseringsdagen och blev erbjuden en av bägge inom 6-8 veckor efter lansering.Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...
Håller med. Känns som en komplett klocka med rangerlänken..Nästan blivit OWG med denna.
58 med Ranger-länk,
![]()
Jag fick vänta 10 veckor. Kontaktade AD vid lanseringen och blev uppskriven på lista.Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...
Hade den kommit så från början hade den fått sitta kvar på armen när jag gick ut från Krons 2020. Planen var ju sådan. Men jag gick därifrån med en blå Pelagos istället. Fakenitarna är en så hård dealbreaker för mig.Nästan blivit OWG med denna.
58 med Ranger-länk,
![]()
Kontaktade ad direkt vid lansering och fick då svaret att man inte kunde skriva upp på listan. Provade igen ca 1 månad senare och fick tillslut svaret att jag va uppskriven med en väntetid på ca 1-6 mån. Sen tog det 48 dagar innan jag kunde hämta ut den.
så:
77 dagar efter första kontakt
48 dagar efter bekräftelse av köplats
Engströms i Jönköping har hemma för omgående leverans.
(Detta var i början av veckan)
Jaha! Nu är jag osäker när jag skrev upp mig på listan för P39 men har inte hört något om den, eller BB Pro hellre...Jag fick vänta 10 veckor. Kontaktade AD vid lanseringen och blev uppskriven på lista.
ett tips kan vara att i lagom mängd (inte för ofta) skicka en vänlig frågan om det finns något nytt estimat. Oklart om det har något påverkan men kanske att AD upplever dig som en köpare som verkligen väntar och köper köpa när tillfälle ges.Jaha! Nu är jag osäker när jag skrev upp mig på listan för P39 men har inte hört något om den, eller BB Pro hellre...
Tror jag stått på BB pro listan sedan i höst och P39 sen 3-4v efter lansering.
Tycker det har gått oerhört segt dessutom sa ADn jag skulle ha lite mer prio då jag är tidigare kund, däremot måste jag säga att jag enbart har köpt 1 klocka och detta blir i så fall min andra.
Undrar också detta.Riktigt läckert! Köpte du länken separat? Vad gav du för den i så fall?
Ja jag tänkte faktiskt slå en signal/maila idag. Däremot blir jag lite avtänd nu när man måste vänta på dessa släpp... Min BB GMT fick jag direkt.ett tips kan vara att i lagom mängd (inte för ofta) skicka en vänlig frågan om det finns något nytt estimat. Oklart om det har något påverkan men kanske att AD upplever dig som en köpare som verkligen väntar och köper köpa när tillfälle ges.
Nu har jag snackat med dem men tyvärr inge klokare... Däremot hade jag glömt att flytta mig från listan på BB pro till P39an hos en AD...Ja jag tänkte faktiskt slå en signal/maila idag. Däremot blir jag lite avtänd nu när man måste vänta på dessa släpp... Min BB GMT fick jag direkt.
Sätt på ett läderband/natoband när du skickar iväg den på service. Tudor kan omöjligt klaga på att du inte använder deras länk![]()
Till er andra som har Ranger-länken på BB58, har ni sålt originallänken? Jag funderar själv på att sälja originalet, men undrar vad jag ska göra när det är dags för service. Skicka in med Ranger-länken eller ingen länk alls?
Bådar gott för oss som är intresserad av den nya OP’nStörst intresse i år är black bay 54, mer än rolex modellerna enligt henne.