• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa semester/sommarklockan jag haft
20230812_102020.jpg
 
Senast ändrad:

eppirk

Omega
Paneristi
2-Faktor
Nån som har el provat Ranger med Tudors hybridband (gummi/läder)? Hur är känslan? Har själv Ranger med länk men funderar på köpa till hybrid.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Well, det var värt ett besök till Knokke i Belgien. Pop-up till slutet av månaden. Sista 54:an rök precis framför mig. De kommer få in fler om någon är riktigt sugen, flyg till Bryssel och ta tåget 1,5h så får du en. Både Knokke och Brugge är sevärda små städer som en weekendresa. FXD RB var de två modeller som inte gick att köpa.

IMG_5446.jpeg

IMG_5442.jpeg


IMG_5431.jpeg

IMG_5439.jpeg

IMG_5435.jpeg

IMG_5445.jpeg


Och en MN som jag åkte ner för:
IMG_5455.jpeg



Edit: både FXD MN och RD väger i princip lika mycket. Ändå är känslan på handleden märkbar annorlunda. Tycker att både skulle kunna samexistera i klocklådan med två olika syften. RB är mer sport medan MN är cool.
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Well, det var värt ett besök till Knokke i Belgien. Pop-up till slutet av månaden. Sista 54:an rök precis framför mig. De kommer få in fler om någon är riktigt sugen, flyg till Bryssel och ta tåget 1,5h så får du en. Både Knokke och Brugge är sevärda små städer som en weekendresa. FXD RB var de två modeller som inte gick att köpa.

IMG_5446.jpeg

IMG_5442.jpeg


IMG_5431.jpeg

IMG_5439.jpeg

IMG_5435.jpeg

IMG_5445.jpeg


Och en MN som jag åkte ner för:
IMG_5455.jpeg



Edit: både FXD MN och RD väger i princip lika mycket. Ändå är känslan på handleden märkbar annorlunda. Tycker att både skulle kunna samexistera i klocklådan med två olika syften. RB är mer sport medan MN är cool.
Blev det köp av en FXD?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Blev det köp av en FXD?
Yes Sir!

IMG_5535.jpeg


den stannar i det eviga slutförvaret. Köpte två (andra modeller) till klockor av bara farten efter två glas bubbel utan lunch…men risk för att någon av dessa dyker upp på KS snart. Har inte bestämt mig. Min fru kommer bli galen om jag inte lyckas smyga hem lådorna, lovade att inte köpa på mig massa klockor 😜
 
Senast ändrad:

LaxeN

Omega
2-Faktor
Tittar väldigt mycket på P39an och har nu fått tilldelning men sist jag provade den lite hastigt så kändes den lite väl liten i mitt tycke. Har en BB GMT som daily och trivs med storleken däremot kan den kännas lite väl tjock ibland.

Någon som kanske kan komma med lite input? Tror min handled är cirka 19cm.
 

Torulf

Cartier
Nån som har el provat Ranger med Tudors hybridband (gummi/läder)? Hur är känslan? Har själv Ranger med länk men funderar på köpa till hybrid.
Provade i butik. Kändes sådär, var väldigt hårt och stelt, men kanske mjuknar med tiden. Bandet kändes också för litet jämfört med klockan, smalt, tunnt, för lite närvaro.

Jag köpte istället ett vanguard gummi till min ranger, både snyggare och bekvämare.
 

eppirk

Omega
Paneristi
2-Faktor
Provade i butik. Kändes sådär, var väldigt hårt och stelt, men kanske mjuknar med tiden. Bandet kändes också för litet jämfört med klockan, smalt, tunnt, för lite närvaro.

Jag köpte istället ett vanguard gummi till min ranger, både snyggare och bekvämare.
Oki, låter sådär. Ser ju bra ut på bild😁 Får ta mig in och se om det finns att prova. Är ju ingen fan av gummi, men tänkte att detta kanske ska vara bättre.
 
Topp