• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Så nöjd med FXD fortfarande! 54an hamnar lätt på undantag 😏

IMG_1689.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag blev också väldigt positivt överraskad av FXDn. Den åker på största delen av tiden. Frågan är om man kan ha både en MN och nya svarta 🤔 Eller om man bara ska välja en, blir det svart eller MN??

Vi kör en omröstning :)
👍 = MN
😍 = Svart
Early bird småbarnsförälder 😉
Varför ens rösta om du är nöjd med din MN?
Antingen båda eller behåll din blå vetja :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Early bird småbarnsförälder 😉
Varför ens rösta om du är nöjd med din MN?
Antingen båda eller behåll din blå vetja :)
Haha, hur visste du. Vem kunde tro att kl06 skulle vara sovmorgon nuförtiden :hilarious:

Funderar om den svarta ev. är mer allround och passar med flera band. Samtidigt är risken att den blir för plain och då är Pelagos 39 ett bättre alternativ. Lutar åt att MN får stanna kvar.

Dock ändå roligt att se hur folk röstar :D
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Haha, hur visste du. Vem kunde tro att kl06 skulle vara sovmorgon nuförtiden :hilarious:

Funderar om den svarta ev. är mer allround och passar med flera band. Samtidigt är risken att den blir för plain och då är Pelagos 39 ett bättre alternativ. Lutar åt att MN får stanna kvar.

Dock ändå roligt att se hur folk röstar :D
Hög igenkänningsfaktor angående sovmorgon o kids 😁

Absolut bring on the votes men P39 vore tveklöst ett mer dynamiskt komplement.
Om det är vad du är ute efter dvs.

Känner igen det där med att vilja ha fler färger av samma modell.
Ex skulle det komma en polar Pro så skulle jag antagligen skaffa en sådan trots att jag redan har den andra.
Många som även kör BB58 i svart och blått, en liten stund.
Dock tror jag det ofta slutar med att dom blir för lika trots olika färger.
Men det är väl en del av resan helt enkelt.
Go nuts ☺️
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Haha, hur visste du. Vem kunde tro att kl06 skulle vara sovmorgon nuförtiden :hilarious:

Funderar om den svarta ev. är mer allround och passar med flera band. Samtidigt är risken att den blir för plain och då är Pelagos 39 ett bättre alternativ. Lutar åt att MN får stanna kvar.

Dock ändå roligt att se hur folk röstar :D
Småbarnsförälder nummer tre här……😉

Köpte svart BB58, sedan kom blå och med den FOMO och känslan om hur bra den blå skulle passa med massa olika band. 🙄
Sålde svart köpte blå. Landade ett par månader senare i att svart ändå var roligare. Sålde blå och köpte svart igen. Kom sedan fram till att det bästa nog vore att äga båda…
Det blev lite för mycket. Dödade intresset helt för modellen.

Mitt tips, kör på den du upplever ger mest värde. Precis som du säger så är nog P39 ett bättre val. 🤷🏻‍♂️
Enda Tudorn som jag gillar idag är nog just den.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Den känns bra mycket mer Us navy än nya FXD. Var grymt på det bandet. Vad är det för band?
Tack! Ja jag har använt det sjukt lite sen jag köpte det för några år sen, men just nu tkr jag det sitter som en käftsmäll! Pelagos LHD har jag alltid tyckt var en käftsmäll, från första dagen jag bar den :) Så många klockor har passerat, men aldrig tänkt tanken ens på att sälja den…

Det är ett band från NDC-straps, alltså typ ”the real deal” MN-band. Just detta ska vara lite extra real deal, då jag beställde för några år sedan när han hade en bunch med riktiga fallskärmsstraps av gammal sort (lär vara från 60-talet) tillgängliga med varierande tryck och den röda randen. Alltså ingen nyproduktion, inget fejk el liknande utan ska vara the real deal rakt igenom.

Sen kan jag ju inte riktigt kvalitetskontrollera den faktan, men… ;)
IMG_8290.png
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Var och klämde på nya FXDn i fredagsmorse, den är riktigt frän men iom att jag äger både P39 och en FXD redan så vart det inget direkt köpsug. Men den är bra inget snack om saken!
Och ingen gravyr på bakboetten för er som undrar!

IMG_6081.jpeg
DSC04046.jpeg
DSC04020.jpeg
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Var och klämde på nya FXDn i fredagsmorse, den är riktigt frän men iom att jag äger både P39 och en FXD redan så vart det inget direkt köpsug. Men den är bra inget snack om saken!
Och ingen gravyr på bakboetten för er som undrar!

IMG_6081.jpeg
DSC04046.jpeg
DSC04020.jpeg
Riktigt snygg
Jag beställde en med vid släppet , älskar fixed lugsen på min MN . Grattis :cool:
 

LaxeN

Omega
2-Faktor
Var och klämde på nya FXDn i fredagsmorse, den är riktigt frän men iom att jag äger både P39 och en FXD redan så vart det inget direkt köpsug. Men den är bra inget snack om saken!
Och ingen gravyr på bakboetten för er som undrar!

IMG_6081.jpeg
DSC04046.jpeg
DSC04020.jpeg

Hur upplever du nya FXD'n i jämförelse med P39an?

Testade P39an men tyckte den var lite för nätt för min smak och gillar inte urtavlan/timvisarna på vanliga Pelagosen så började kika på FXD'n och plötsligt kom denna svarta FXD'n som möjligtvis är det jag letat efter.
 

Rusk

Omega
Döda Tudor hypen kring BB36, kändes som det kunde blivit en klassiker. Ser man till t.ex. BB36 svart Smiley face vs BB 36 Anthracite så kändes den tidigare som den hade en tydlig riktning som tool watch även om det var lite lustigt med en dykartavla.

Var det alltid bara en hype eller fanns potentialen där och dödade man den genom så drastiska förändringar?
 
Topp