• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tänkte se om jag eventuellt kunde få lite input från er Tudor älskare 😀 Jag är på jakt efter något schysst gummi eller tygband till min Tudor GMT. Någon som har bra tips på band som ni själv använt och kan rekommendera? 🙂 Tack på förhand!
wristbuddys är grymma (och svenskt). Har inte provat gummit för Tudor, men deras Omega är på par med OEM

Har letat länge efter ett tygband till min Tudor men inte hittat något som riktigt matchar mina önskningar! Beställde ett barton som är ganska nära,hade dock önskat att det var lite mörkare nyans av grön men det är vansinngt bekvämt iaf
Image (5).jpg

Hej.
Är det någon här som haft problem med sin BB54?
Hade missat att sätta min i winder, tänkte att jag skulle dra upp en smula på morgonen efter, jag blev förfärad över hur trög den var. Vågade faktiskt inte dra upp den alls. Det var inte stopp, men fick ta i mer än vad som kändes rimligt innan jag gav upp.

Och en bild bara för att det blir roligare då.
IMG_2565.jpeg

Var precis och provade BB Pro igen. Fy tusan vad bra den känns. Tycker inte alls tjockleken är ett problem... Har nog gått igenom hela youtube och kollat reviews senaste veckan. Ruskigt sugen på att slå till på en sån snart, ultimat resklocka 🛫
IMG_20250124_132230.jpg

Den är riktigt bra! Bara att köra :p Störde mig inte heller på att den var "hög" när jag provade den.

Den är riktigt bra! Bara att köra :p Störde mig inte heller på att den var "hög" när jag provade den.
Nej, det känns som att baksidan "sjunker in" och upplevs inte alls lika tjockt som siffrorna/ vissa recensioner indikerar. Sen är jag iofs van med en panerai som har sin tjocklek...

Visst, kanske ändå ingen klocka man bär när man vill ha ett ur som ska glida in under en dressad manschett, men tycker snacket om tjocklek är lite överdrivet.

Så nu gäller det att öppna ögonen för bra exemplar som dyker upp 🤩😀

Var precis och provade BB Pro igen. Fy tusan vad bra den känns. Tycker inte alls tjockleken är ett problem... Har nog gått igenom hela youtube och kollat reviews senaste veckan. Ruskigt sugen på att slå till på en sån snart, ultimat resklocka 🛫
IMG_20250124_132230.jpg
Jag tycker att det känns som att det är ganska stor chans att dom kommer att uppdatera den med en lite tunnare boett i år så jag skulle vänta ett par månader om jag var du! Håller med om att den är grymt snygg dock 😃

Jag tycker att det känns som att det är ganska stor chans att dom kommer att uppdatera den med en lite tunnare boett i år så jag skulle vänta ett par månader om jag var du! Håller med om att den är grymt snygg dock 😃
Spännande! Ja det känns väl inte orimligt mtp på BB58 GMT och dess urverk. Blev dock inte alls såld på den färgkombon. Slänger in en bild från när jag provade den med, "för att" ☺️

IMG_20240921_111702.jpg

Hej.
Är det någon här som haft problem med sin BB54?
Hade missat att sätta min i winder, tänkte att jag skulle dra upp en smula på morgonen efter, jag blev förfärad över hur trög den var. Vågade faktiskt inte dra upp den alls. Det var inte stopp, men fick ta i mer än vad som kändes rimligt innan jag gav upp.

Och en bild bara för att det blir roligare då.
IMG_2565.jpeg
Säker på att kronan var helt utdragen? Har inte upplevt det problemet.

IMG_20250124_132230.jpg
Tycker verkligen denna känns som en kanon klocka och ser den även lite som ett slags komplement till gamla Rolex 1655, rätta mig om jag har fel? Men den påminner lite i utseendet fast mer modern tycker jag 😍och prisvärd! Vad får man ge för en sådan?

Hej! Budade hem en 7016 lite på impuls, tycker den är rätt läcker men har lite funderingar.. nu hoppas jag det är rätt tråd för detta. Det jag noterade var timvisaren, som inte är av modell mercedes. Den ser istället ut som lollipop visare som verkar vara rätt vanligt förekommande på en annan modell, nämligen 76100. Även länken är senare modell än klockan, men det är inte lika ovanligt att byta ut den. Vad tror ni - är det nåt att oroa sig för? Bytt vid service? Franken?😬
IMG_1005.jpeg

Senast ändrad:
Hej! Budade hem en 7016 lite på impuls, tycker den är rätt läcker men har lite funderingar.. nu hoppas jag det är rätt tråd för detta. Det jag noterade var timvisaren, som inte är av modell mercedes. Den ser istället ut som en sk snowcone visare som verkar vara rätt vanligt förekommande på en annan modell, nämligen 76100. Även länken är senare modell än klockan, men det är inte lika ovanligt att byta ut den. Vad tror ni - är det nåt att oroa sig för? Bytt vid service? Franken?😬
IMG_1005.jpeg
Ser riktigt fin ut vid en första anblick men jag är rädd att det där är nåt hemmabygge.
  • 7016 ska ha snowflakavisare och inte den så kallade lollipop som sitter på den där
  • Minutvisaren är för kort, den ska gå ut längre och över de små indexen längst ut på tavlan (en vanligt förekommande grej på franken)
  • Patinan på index och visare ser för bra och jämn ut, skulle gissa på att de är ommålade för att få den där orangea färgen

Så visarna är bytta och index har blivit målade, sedan är det svårt att veta mer om resten av klockan utifrån den här bilden. Tyvärr är jag är lite skeptisk då det är vissa grejer som inte stämmer…
Men hoppas jag har fel!

Hej! Budade hem en 7016 lite på impuls, tycker den är rätt läcker men har lite funderingar.. nu hoppas jag det är rätt tråd för detta. Det jag noterade var timvisaren, som inte är av modell mercedes. Den ser istället ut som en sk snowcone visare som verkar vara rätt vanligt förekommande på en annan modell, nämligen 76100. Även länken är senare modell än klockan, men det är inte lika ovanligt att byta ut den. Vad tror ni - är det nåt att oroa sig för? Bytt vid service? Franken?😬
IMG_1005.jpeg
Priset måste varit bra med tanke på att du budar hem den på ”impuls”?

IMG_1005.jpeg
Hur var den beskriven? Som att allt var original eller nämndes det något kring visare etc?

Tillbaka
Topp