Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I valet och kvalet om jag ska byta bort denna skönhet mot en blå FXD inför sommaren. Ambivalensen är total.
![]()
Nä då blir det för många blå kulörer i lådan.
Den sitter säkert, som vi medelåldersmän säger. Tack igen för att jag fick överta den! I dag på ett nylonband med deployant clasp. Jag är inte lika begeistrad som @Hellmao. Än, bör man väl tillägga. Det kanske vänder.Fortfarande grymt fin.
/B
Där snackar vi patinerat bronsTrevlig TT
![]()
![]()
Riktigt clean! Hade den funnits i 37-39 mm hade jag slagit till. Är det lång väntetid på dessa fortfarande?Äntligen! Som jag väntat
![]()
![]()
Grattis! Beast till en klocka! Tror du är första ägaren till en här i trådenDags att bryta tystnaden och posta första inlägget på forat!
Har länge suktat efter en Pelagos och var helt inställd på att köpa mig 42:an men fastnade direkt för Ultran som kändes mer behaglig på handleden.
![]()
Välkommen!Dags att bryta tystnaden och posta första inlägget på forat!
Har länge suktat efter en Pelagos och var helt inställd på att köpa mig 42:an men fastnade direkt för Ultran som kändes mer behaglig på handleden.
![]()
Jubilee är betydligt vanligare så vill du ha den på den länken går det snabbare. Men hörde tre månader för ca två månader sedan på three link (den jag köpte).Riktigt clean! Hade den funnits i 37-39 mm hade jag slagit till. Är det lång väntetid på dessa fortfarande?
Haha, ja det blir nog svårt att toppa på ett tagVälkommen!
Höga förväntningar på dig nu när du satt standard på inläggen
Riktigt tjusigt!Dags att bryta tystnaden och posta första inlägget på forat!
Riktigt tjusigt!
Var är de stora skillnaderna mot vanliga Pelagos?
Hur känns den på handleden? Sneglar på att byta min 58 mot en 41 i burgundy, men velar eftersom jag tycker 58an sitter som en smäck. Samtidigt är tavelproportionerna på nya 41an helt perfektJubilee är betydligt vanligare så vill du ha den på den länken går det snabbare. Men hörde tre månader för ca två månader sedan på three link (den jag köpte).
Hur är det nu, har Ultra baklock och lås i titan?Dags att bryta tystnaden och posta första inlägget på forat!
![]()
Den sitter väldigt bra, har BB58:an och jag skulle säga att de är typ same same.Hur känns den på handleden? Sneglar på att byta min 58 mot en 41 i burgundy, men velar eftersom jag tycker 58an sitter som en smäck. Samtidigt är tavelproportionerna på nya 41an helt perfekt![]()
Snyggt, då måste jag helt klart få tummen ur och klämma på den. Läste att boetten egentligen är ≈ 40 mm och att det är bezelen som gör den extra millimetern á la vintage subDen sitter väldigt bra, har BB58:an och jag skulle säga att de är typ same same.
Jag har även 41mm chrono och har haft bb pro och gamla black bay 41an (blå bezel med svart urtavla) och de tre bärs definitivt större än den nya 41mm monochrome. Den är mest lik bb58 av alla nämnda.