• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I valet och kvalet om jag ska byta bort denna skönhet mot en blå FXD inför sommaren. Ambivalensen är total.
1750148337114.jpeg

2016 bytte jag ’den’ mot min Chrono Blue. Ångrar absolut inte att jag har fått äran att bära Chrono Blue under snart tio år, men jag saknade alltid ’den’. I början av året började jag hålla ögonen öppna och en tidig morgon, för inte så länge sedan, surfade jag runt. Helt plötsligt så var ’den’ där!
@Stories of Time och @aleks fixade biffen. Efter lite väntetid, för ’den’ var hos urmakaren för en genomgång, så fick min handled äntligen känna titan igen!
I mina ögon så är OG den bästa Pelagos-modellen. Sommarklockan Chrono Blue har nu fått hård konkurrens 😎
IMG_3792.jpeg

Riktigt clean! Hade den funnits i 37-39 mm hade jag slagit till. Är det lång väntetid på dessa fortfarande?
Jubilee är betydligt vanligare så vill du ha den på den länken går det snabbare. Men hörde tre månader för ca två månader sedan på three link (den jag köpte).

Jubilee är betydligt vanligare så vill du ha den på den länken går det snabbare. Men hörde tre månader för ca två månader sedan på three link (den jag köpte).
Hur känns den på handleden? Sneglar på att byta min 58 mot en 41 i burgundy, men velar eftersom jag tycker 58an sitter som en smäck. Samtidigt är tavelproportionerna på nya 41an helt perfekt 👌

Hur känns den på handleden? Sneglar på att byta min 58 mot en 41 i burgundy, men velar eftersom jag tycker 58an sitter som en smäck. Samtidigt är tavelproportionerna på nya 41an helt perfekt 👌
Den sitter väldigt bra, har BB58:an och jag skulle säga att de är typ same same.
Jag har även 41mm chrono och har haft bb pro och gamla black bay 41an (blå bezel med svart urtavla) och de tre bärs definitivt större än den nya 41mm monochrome. Den är mest lik bb58 av alla nämnda.

Den sitter väldigt bra, har BB58:an och jag skulle säga att de är typ same same.
Jag har även 41mm chrono och har haft bb pro och gamla black bay 41an (blå bezel med svart urtavla) och de tre bärs definitivt större än den nya 41mm monochrome. Den är mest lik bb58 av alla nämnda.
Snyggt, då måste jag helt klart få tummen ur och klämma på den. Läste att boetten egentligen är ≈ 40 mm och att det är bezelen som gör den extra millimetern á la vintage sub 👍

• Like
Reactions: iko
Tillbaka
Topp