• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glad midsommar :tudor:s
IMG_8649.jpeg

Verkar som min FXD tappat färg eller nått mitt där sekundvisaren sitter monterad. Blänker till när jag vinklar den mot ljuskälla. Någon mer som upplevt samma? Kan det gå på garanti att få åtgärdat?
IMG_5151.jpeg
Verkar vara normalt. Liknande på min. Syns mer eller mindre i olika vinklar när ljustet reflekteras.
IMG_0080.jpeg

Grattis till en grymt fin klocka. Har själv en bb58 och gillar den skarpt. Hur upplever du storleken på nya Pelagos?
Hur stora handleder har du?
Tack, den känns mindre blockig än den vanliga Pelagosen men är ju något större.
Min handled ligger på drygt 18 cm och det känns ibland lite som att man är på gränsen där storleksmässigt. Jag har inte smala armar heller så det räddar väl upp det hela. Sen har jag inget emot lite större klockor, och en tool watch får gärna ha lite mer närvaro på handleden i mitt tycke. Jag har försökt med 39mm som sitter jättebra men tycker att de känns lite leksaksaktiga i den storleken.
Ultran upplevs ändå kanske mer som en 41/42 tack vare proportionerna. Det är nog sist som sagt en klocka man måste prova själv för att se om den passar.

Tack, den känns mindre blockig än den vanliga Pelagosen men är ju något större.
Min handled ligger på drygt 18 cm och det känns ibland lite som att man är på gränsen där storleksmässigt. Jag har inte smala armar heller så det räddar väl upp det hela. Sen har jag inget emot lite större klockor, och en tool watch får gärna ha lite mer närvaro på handleden i mitt tycke. Jag har försökt med 39mm som sitter jättebra men tycker att de känns lite leksaksaktiga i den storleken.
Ultran upplevs ändå kanske mer som en 41/42 tack vare proportionerna. Det är nog sist som sagt en klocka man måste prova själv för att se om den passar.
Okej jag har dessvärre bara 17 cm handleder. Får helt enkelt åka in och testa och känna efter. Har burit Explorer 2 som är 42mm och det funkar ändå helt okej. Ultran är ju en grym toolwatch👌

Vilken av dom tre är favoriten? Börjar bli dags att prova en FXD snart.
Baserat på hur ofta den får tid på handled så torde det vara GMT. Men det kan bero på en rad saker. Jag gillar olika aspekter av dem: den blå har perfekt nyans; den svarta har bäst känsla i vridringen; GMT har det där lilla extra med detaljerna i orange. Över lag är de möjligtvis lite stora, men för den sakens skull hade jag inte önskat att de var mindre. Det blir ju uppenbara överlapp mellan dem, så utifrån ett högst själviskt perspektiv hade det varit kul om den svarta vore PVD:ad och att GMT skulle ha haft fast bezel á la Explorer 2 för variation.

Jag är såld på nya BB54 blue lagoon, magisk storlek och tavla räcker långt för mig - är det någon som hört om de finns tillgängliga redan nu?

Jag svarar mig själv och tydligen är tillgången osäker och de kör listor på dessa som är fullsmetade - vad händer med världen?
Det känns rimligt att de inte har tillräckligt med lager för att möta efterfrågan direkt vid släpp. Listan brukar gå ner hyfsat snabbt med Tudors ändå och står du på listan är det bara en tidsfråga innan du blir uppringd (till skillnad från storebrors "listor").

Det känns rimligt att de inte har tillräckligt med lager för att möta efterfrågan direkt vid släpp. Listan brukar gå ner hyfsat snabbt med Tudors ändå och står du på listan är det bara en tidsfråga innan du blir uppringd (till skillnad från storebrors "listor").
Tack för svar! Håller med, det är väl inte orimligt trots allt - men jag blev förvånad eftersom folk inte verkar så intresserade av dessa.

Jag pratade med Klarlund i Köpenhamn för någon vecka sedan och de hade Black Bay Chrono i "boutique edition" inne på lager. Någon som vet om det finns lite prutmån på dessa? Jag är extremt tvek att ge list för den.

Jag pratade med Klarlund i Köpenhamn för någon vecka sedan och de hade Black Bay Chrono i "boutique edition" inne på lager. Någon som vet om det finns lite prutmån på dessa? Jag är extremt tvek att ge list för den.
Bara att pröva och pruta , tror dock att det är svårt på nyare och populära klockor vissa äldre modeller och dammodeller går att få bra rabatt på .

Börjar bli väldigt sugen på en BB58 Burgundy, M7939A1A0RU-001, är det någon som har en eller klämt på en? Hur är färgen?

Och vågar man köra röd klocka? 😅

Tillbaka
Topp