• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det någon som har lyckats med en vettig bandmatchning på pelagos 39? Vore fint med ett alternativ till länken (canvas kanske?) men allt jag har testat ser knäppt ut!

Om man skulle ta och koka lite ägg till middag kanske

IMG_5840.jpeg

Fantastiskt! Grattis! Vill du berätta vad som fick dig att välja just 54:an?
Storleken, absolut storleken. Mina handleder är rätt klena, så den är helt perfekt för mig.. Har som du ser även en Cartier Santos M, och denna är ett perfekt komplement till den, tycker att en 39/40/41mm blir för stor och det är en för stor differens när jag går mellan klockorna.

Nu så….

Det jag pratar om är ref M12710-0005, med silvertavla och guldvisare/index som ger bättre läsbarhet.

Eller om man så vill, en Tudor Style 41 fluted. En modell som jag tycker har fått alldeles för lite kärlek och uppmärksamhet gentemot vad den förtjänar! Mycket troligt så kommer detta därför att bli min OWGM-klocka 2026, se det som en kulturinsats 😅

Självklart påminner den mycket om en DJ - men är det något märke där det är OK så är det ju Tudor. 😍 Finns mycket att gilla med klockan tycker jag.

Har inte mycket till övers för cyklop, avsaknaden gör att tavlan blir väldigt clean. Den bärs inte överdrivet stort heller, dessutom är den bara 10,2 mm tjock - vilket är helt tillräckligt för en dressigare klocka tycker jag. Blir spännande att se hur den kommer te sig på tex ett brunt strutsläder.

Här kommer ett par snabba bilder.

IMG_5833.jpeg
IMG_5836.jpeg

BB41 GMT har fått en kompis!

IMG_5837.jpeg
Grattis! Galet bra skick på den där.

Hur är det att vara tillbaka på originalinsert? Saknas det helsvarta eller blev det lite som att byta band, en helt ny klocka?
Det blev helt klart som en ny klocka igen, har definitivt fått en nytändning på pepsi-insertet 😀
Nu är den ju dessutom nyservad. Funderar som sagt på att investera i en chrono 5-link med T-fit också, då blir den perfekt tror jag 😅

Tillbaka
Topp