Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom ligger rimligt i pris på andrahandsmarknaden kan jag tycka. Ska nog mycket till innan jag köper en ny.Börjar bli dyrt nu tycker jag.
Kanonfin
KanonfinHar sneglat kärleksfullt på dessa ett tag nu, så beställde i veckan den nya på 5 link
![]()
Glöm allt jag sa.. Behövde bara ha på den en liten stund för att komma på hur grym den är. Den ska ingen stans!På denna TT så sitter jag och funderar på om denna kanske ska få lämna…
![]()
Gillar inte heller California dial stuket och måste säga att detta är en riktigt skum modell. Känns både gammaldags och modern men inte i harmoni. Känns som den är osams med sig självHåller helt med, fast jag kan inte bli till freds med både romerska och arabiska siffror
Ja, alltså Tudors riveted oyster är väldigt svår att älska. Det finns egentligen ingenting jag tycker om med den länken. Vad jag hört är dock jubileen bra, så det bådar ju gott.Mitt spontana uttalande när BB58 GMT lanserades var att ”den här modellen kommer bli en hype – och oavsett vad är det den mest kompletta klockan i prisklassen. Synd bara att den inte kom på OEM Jubilee.”
Det sa jag dessutom utan några som helst planer på att faktiskt köpa en.
Ett bra tag efter lanseringen sprang jag dock på ett exemplar och slog till. Aftermarket Jubilee är inget alternativ för mig, så jag har fått lära mig att trivas med Oyster-länken – vilket jag i och för sig gör.
I mitt tycke har BB58 GMT också den snyggaste urtavlan av alla BB-modeller, inklusive P39. Avsaknaden av sunburst ger den ett mer nedtonat och verktygsmässigt uttryck som verkligen tilltalar mig. Ursäkta om jag låter partisk – jag gillar egentligen hela BB-serien och P39 – men det där lilla extra, enligt min smak, finns i BB58 GMT:s kompakta format och väldigt välavvägda proportioner.
Kul att du beställt en!Och nu när det finns på jubilee så är det en självklarhet att man ska ha den varianten
Även om jag har vant mig vid Oyster-länken känns det som en tidsfråga innan jag beställer en OEM Jubilee också – då tror jag att helheten verkligen kommer sitta perfekt
Hoppas på snabb leverans – ser fram emot dina bilder och att få höra dina intryck!![]()
Riktigt bra är den, dessutom är claspen mindre än t.ex rolex glidelock.Ja, alltså Tudors riveted oyster är väldigt svår att älska. Det finns egentligen ingenting jag tycker om med den länken. Vad jag hört är dock jubileen bra, så det bådar ju gott.
Någon som vet vad den kostar att köpa löst?Riktigt bra är den, dessutom är claspen mindre än t.ex rolex glidelock.
Skulle bli förvånad om den hamnar under 15Någon som vet vad den kostar att köpa löst?
Runt 10 har jag hört men vi får seSkulle bli förvånad om den hamnar under 15
Ja och det är alltid trevligt, men frågan blir då än mer vem som tycker de allt högre nypriserna är värda att betala när uppenbarligen andrahandsvärde inte riktigt finns där. Aja, inte ett problem för egen del för just nu är jag inte spekulat, är mest allergisk mot de ständiga prisökningarna av nästintill varenda märke.Dom ligger rimligt i pris på andrahandsmarknaden kan jag tycka. Ska nog mycket till innan jag köper en ny.
Har du fler bilder och var är vridningen ifrån?Happy TT!
![]()
Happy TT!
![]()
Kanske en bild bredvid en SKX också eller vad tror du?Har du fler bilder och var är vridningen ifrån?
Rabatt? På helt ny hos svensk AD? Får man fråga vart du vände dig för att lösa detta?I och med besvikelsen på den blåa 54an slog jag istället till på kanske en av de sista 58orna. Varit nära förr men nu var det dags. Bra rabatt hos AD också!
![]()
Dina bilder på Ranger 36 börjar plåga mig Mr. @Jesborn![]()