Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är anmäld med en SjööSandis enligt listan. Och om du inte redan betalt valfri anmälningsavgift så är det bara att gå in på insamlingssidan och ordna detFör övriga, ...som t.ex. jag själv, instruktionsmailet kanske kommer under helgen?
Tack, ...undan é det som undan är.Du är anmäld med en SjööSandis enligt listan. Och om du inte redan betalt valfri anmälningsavgift så är det bara att gå in på insamlingssidan och ordna det
Skriv med ditt nick vid betalningen annars står det bara anonym betalning.
OWG March 2023
OWG March - Registration fee and tickets for the weekly raffles and more... OWG March is a challenge among watch entusiasts to only wear one and the same watch for a month starting March 1,...egeninsamling.minstoradag.org
Nej jag tycker inte att det behöver vara en utmaning. Eller ja det är ju en utmaning i sig att bära samma klocka en hel månad. Jag hade kört Aqualand. Jag har en själv och kunde lätt valt den som OWG klocka.
Såhär ser mina alternativ inför OWG-mars ut. Ska även redogöra för sannolikhet till att klara hela mars med respektive ur.
Longines Dolcevita: 5%
Black Bay 58: 99%
Wempe Iron walker: 90%
Lastgammal orient: 5%
Citizen aqualand: 75%
Casioak: 50%
G-shock square: 35%
Jag har ett jobb som tjänsteman inom byggbranschen. Generellt lite smart casual-business casual gällande klädstil. Men jag rör mig även frekvent i produktion och vid de dagar/tillfällen brukar jag välja 58:an då det finns en risk för dings och repor. Därav skulle jag med Dolcevitan behöva köra helt utan klocka emellanåt och det känns uteslutet.
Väl hemma brukar det bli lite ”tuffare” tag med bl.a vedhantering (klyva, hugga, elda osv) och då brukar antingen 58:an, aqualanden eller kanske någon g-shock bäras. Men just g-shock känns väldigt uteslutet på arbetet. Möjligtvis aqualand som kanske kan dressas upp lite med något bandbyte??
Wempen är även den en kandidat som kan gå vägen. Den är i fint skick och helst undviker jag några repor och större dings om möjligt men samtidigt, känns som den kan funka i de allra flesta fall?!
58:an är min go to Watch och tveklöst den mest burna i min lilla samling. Skulle jag bli owg på riktigt är det garanterat med den av de klockor jag äger idag. Har klarat owg med 58:an två ggr tidigare och vet att den funkar i de flesta fall i mitt liv. Men just för enkelheten känns det knappt som en utmaning. Men o andra sidan, ska det verkligen vara en utmaning?? Kanske bara ett tillfälle att se hur man personligen skulle funka som owg?! Och i mitt fall är det konstaterat att det skulle vara med just 58:an redan!
Har ju någon vecka på mig. Men som ni säkert förstått av ovan inlägg står det mellan
•Black bay 58
•Wempe Iron Walker
•Citizen aqualand
Hur hade Ni resonerat i mitt fall med ovan tankar i beaktande? Vore kul att höra resonemanget. Jag imponeras av er dårar som fullständigt spårar ur och kör helt galna grejer. Men jag är inte där utan vill mer köra något som ”kan funka” i vardagens flesta fall
Såhär ser mina alternativ inför OWG-mars ut. Ska även redogöra för sannolikhet till att klara hela mars med respektive ur.
Jag har ett jobb som tjänsteman inom byggbranschen. Generellt lite smart casual-business casual gällande klädstil. Men jag rör mig även frekvent i produktion och vid de dagar/tillfällen brukar jag välja 58:an då det finns en risk för dings och repor. Därav skulle jag med Dolcevitan behöva köra helt utan klocka emellanåt och det känns uteslutet.
Väl hemma brukar det bli lite ”tuffare” tag med bl.a vedhantering (klyva, hugga, elda osv) och då brukar antingen 58:an, aqualanden eller kanske någon g-shock bäras. Men just g-shock känns väldigt uteslutet på arbetet. Möjligtvis aqualand som kanske kan dressas upp lite med något bandbyte??
Wempen är även den en kandidat som kan gå vägen. Den är i fint skick och helst undviker jag några repor och större dings om möjligt men samtidigt, känns som den kan funka i de allra flesta fall?!
58:an är min go to Watch och tveklöst den mest burna i min lilla samling. Skulle jag bli owg på riktigt är det garanterat med den av de klockor jag äger idag. Har klarat owg med 58:an två ggr tidigare och vet att den funkar i de flesta fall i mitt liv. Men just för enkelheten känns det knappt som en utmaning. Men o andra sidan, ska det verkligen vara en utmaning?? Kanske bara ett tillfälle att se hur man personligen skulle funka som owg?! Och i mitt fall är det konstaterat att det skulle vara med just 58:an redan!
Har ju någon vecka på mig. Men som ni säkert förstått av ovan inlägg står det mellan
•Black bay 58
•Wempe Iron Walker
•Citizen aqualand
Hur hade Ni resonerat i mitt fall med ovan tankar i beaktande? Vore kul att höra resonemanget. Jag imponeras av er dårar som fullständigt spårar ur och kör helt galna grejer. Men jag är inte där utan vill mer köra något som ”kan funka” i vardagens flesta fall
Bra OWG klocka!Blir OWG-premiär för mig i år, har bunkrat upp med massa band så att man har någon som helst chans att lyckas
Nån som vågar? 52,5 mm
Jag kan betala din anmälningsavgift till OWG´n........
Köp och skicka åt mitt håll så kan jag överväga det men du får ta tillbaka den efter så det blir det problem att göra sig av med den
Rejäl pjäs iallafall, men om nu någon kör oversized Invicta så går det ju att köra ett avslutningslotteri på den, en lott för att slippa vara med i dragningen och tvingas bära den nästa år, tänk "påtvingad" OwgM klocka för vinnaren/(förloraren?)
Kan ju bli en tradition, eller kanske den som åket ut först får äran nästa år.
Jag kanske ska satsa på att bli 1st fail i år... Känns som en bra plan.
Jag håller med, det är inte träningsKLOCKA, det är ett träningsREDSKAP, alltså borde det inte räknas. sätter mig ner på huk och skyddar huvudet för alla påhopp som kommer strax
Jag undrar om @Back har något att tillägga?
Inväntar juryns dom.Jag håller med, det är inte träningsKLOCKA, det är ett träningsREDSKAP, alltså borde det inte räknas. sätter mig ner på huk och skyddar huvudet för alla påhopp som kommer strax
Det ÄR en klocka. Diskussionerna ploppar upp varje år och det är ett vedertagit beslutat att så är fallet
@Back hann före med domenInväntar juryns dom.
Anmälan gick iaf igenom med Garmin Instinct.
Du skulle ju till @Nymans Ur 1851 Västerås idag bara att plocka ut en ny OWG klocka finns säkert någon perfekt i preeowned montern så slipper du välja någon av dessa .
•Black bay 58
•Wempe Iron Walker
•Citizen aqualand
Fungerar de verkligen för träning? Hör upp @Virknisse och @AdmAndrssn . De fungerar för träning.Lutar åt någon av de här för min del. Båda fungerar för träning och allt annat som är rimligt att ha dem till. Såvida ingen kastar en aerospace eller tank åt mig! OWGM är ju perfekta tillfället att utvärdera en ny bekantskap.
Fungerar de verkligen för träning? Hör upp @Virknisse och @AdmAndrssn . De fungerar för träning
Inte som en Garmin Instinct. Ni ska få se!Fungerar de verkligen för träning? Hör upp @Virknisse och @AdmAndrssn . De fungerar för träning.
Kan man inte se OWG som en möjlighet att skippa träningen?? Jag menar, en månad med samma ur ställer ju vissa utmaningar på en, om man inte tränar och hänfaller åt dryckenskap så går månaden fortare, eller?Fungerar de verkligen för träning? Hör upp @Virknisse och @AdmAndrssn . De fungerar för träning.
Ja, vet dock inte om jag ska vara med i år MEN jag kan säkert dyka in i tråden och mysa lite med dig gullet
Kärlek hela vägen kommer dock bidra till insamlingen ändåDu är en av få där nedan bild inte är applicerbar.
Skälet undrar ni alla: för att @Imre har så gosiga kinder
Jag har hört att vissa tar ledigt från jobbet för att dela ut lavetter så det är väl ett rimligt antagande att man tar ledigt från andra åtaganden här i livet också.Kan man inte se OWG som en möjlighet att skippa träningen?? Jag menar, en månad med samma ur ställer ju vissa utmaningar på en, om man inte tränar och hänfaller åt dryckenskap så går månaden fortare, eller?
Du kan väl iaf vara med EN dag så kan du ju skriva upp "Deltagit i OWGM-23) i CVt oxåKärlek hela vägen kommer dock bidra till insamlingen ändå
Absolut! bandbyte är helt i sin ordningHur ser reglerna ut? Får man byta band på klockan?
Tänker Sinn U50 med nato,gummi,canvas. Fixar en månad lätt!!!
Ja men visst sa vi att klockan inte får lämna armen i samband med bytet!!Absolut! bandbyte är helt i sin ordning