• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej, då finns det lite olika arter att få på kroken. Regnbåge och öring är ju kända för att ge en bra fight 😊 Du har inte testat fiska muskie? Har kollat ett gäng videos och det ser nice ut.
Aldrig testat men de ska vara riktigt häftiga. Finns inte naturligt nära mig utan främst längst med den kanadensiska gränsen, dock fick jag höra att det planterats in Tiger Muskies i en sjö en timme från mig för några år sedan så det kan vara värt att testa!

Svart och vitt för omväxlings skull, hjälpte inte så mycket men skitsamma 🥳
F3oenh2.jpg

@Staafen s hangaround/groupie (?) för relevans 😎
ikbnGLQ.jpg

6C12DDB0-52BF-4DA4-BC3A-7DFEB34B065B.jpeg

Härligt att avrunda dagen med att gå igenom tråden ❤️ tidigt uppe, packa med ettåringen, köra genom halva Sverige (inte riktigt men ni fattar), packa ur/upp, veckohandla, lämna tillbaka hyrbil en, vägra åka kollektivt. Köttigt! I morgon blir det Jubilee hela vägen in i kaklet!
18DE36CF-E3ED-4A3A-92B7-B2F458976BE7.jpeg

Ny auktion!

Nu höll det på att gå illa! 😱
Duschade och tänkte att jag skulle knäppa loss klockan och tvåla in den. Sagt och gjort. Hal som en jävla ål blev den och ur näven for den, försökte fånga den, slog istället iväg den upp i luften och rakt ner i klinkergolvet.
Helvete! Hur fan gick det med golvet? Det är ju ändå en G-shock.
Golvet höll och klockan också.
Där hade OWGMARCH kunnat vara över med många andra klockor. The easy way out så att säga 😉 Men tyvärr höll G-shocken vad den lovar.
Så nu ligger vi här...
4D9919D6-2FB5-4B66-9CD3-CE9E8C9E53D3.jpeg

Duschade och tänkte att jag skulle knäppa loss klockan och tvåla in den. Sagt och gjort. Hal som en jävla ål blev den och ur näven for den, försökte fånga den, slog istället iväg den upp i luften och rakt ner i klinkergolvet.
Där hade OWGMARCH kunnat vara över med många andra klockor. The easy way out så att säga 😉 Men tyvärr höll G-shocken vad den lovar.
Så nu ligger vi här...
Vissa tappar tvål. Du tappar klocka 🤪

Två gånger på vägen hem funderade jag på vilken klocka jag skulle byta till (som sig bör efter en vecka borta). Kom runt det hela med att fokusera på vilken klocka som skulle kunna bli nästa års owgm pjäs! Det har varit lite för lätt med sköldpaddan i år, men jag har inte tillräckligt mycket självhat att köra en färgglad Swatch eller en Musse 😱 Vad skulle ni välja om ni skulle starta om?

1616360993427.gif

Riktigt värdelös fiskedag utan suben!
Ingen fisk, blev tillsagd att inte fiska på ett av ställena vi var på och stukade foten. Två gånger!
Så nu ligger jag här fisklös med is på foten.
Vad gör man inte för att vara kvar i OWGM...
image.jpg
Tråkigt att höra och hoppas att det bli bättre snart. Med en Ro på armen så hade man nog ändå kunnat bita ihop med en stukad fot.

Två gånger på vägen hem funderade jag på vilken klocka jag skulle byta till (som sig bör efter en vecka borta). Kom runt det hela med att fokusera på vilken klocka som skulle kunna bli nästa års owgm pjäs! Det har varit lite för lätt med sköldpaddan i år, men jag har inte tillräckligt mycket självhat att köra en färgglad Swatch eller en Musse 😱 Vad skulle ni välja om ni skulle starta om?

1616360993427.gif
Lite inne på ditt spår. Varför göra det svårt när man kan göra det lätt?!? Med det sagt har jag stor respekt och beundrar de som kör helgalna val. De förgyller verkligen tråden.
Nästa år lär jag köra min panna. Inte för att 58:an är dåligt på något vis (den är nästan perfekt)
Men för att jag saknar pannan. Och omväxlingen den kan ge med all bandbyten. Iofs är BB58 lite av ett strapmonster. Men panerai spelar i en helt annan liga gällande strapsskifte

Så nu ligger vi här...
Äh, det där är väl ingenting för en g-shock! Den klarar betydligt hårdare smällar än så. 😍

Edit; din oro för golvet är nog mer relevant. 😂

Senast ändrad:
Mest trail men nån repa i Järvsö blir det alltid 👍🏻 Fast då har jag oftast hyrt en riktig DH-släde 🙂
Denna hoj har pga covid inte fått vara i alperna och köra, annars brukar det var nåt jag försöker göra då vi besöker släkt där.
Själv?
Fasen vad kul med alperna! Så långt bort har jag aldrig kommit än. Jag är egentligen mer för att åka utför men tyvärr bor jag i Stockholm och det kryllar inte direkt av höga berg här, så det blir mest stig 😄 Men jag försöker också komma iväg minst en gång per år till nordligare breddgrader och lite ren DH-åkning🤩

Fasen vad kul med alperna! Så långt bort har jag aldrig kommit än. Jag är egentligen mer för att åka utför men tyvärr bor jag i Stockholm och det kryllar inte direkt av höga berg här, så det blir mest stig 😄 Men jag försöker också komma iväg minst en gång per år till nordligare breddgrader och lite ren DH-åkning🤩
Alperna har magisk cykling 😍
Men Hellas har ju fin stigcykling i Sthlm, sen tror jag inte din Kona gör bort sig i Flottsbro för lite kortare utförskörning 👍🏻

Lite inne på ditt spår. Varför göra det svårt när man kan göra det lätt?!? Med det sagt har jag stor respekt och beundrar de som kör helgalna val. De förgyller verkligen tråden.
Nästa år lär jag köra min panna. Inte för att 58:an är dåligt på något vis (den är nästan perfekt)
Men för att jag saknar pannan. Och omväxlingen den kan ge med all bandbyten. Iofs är BB58 lite av ett strapmonster. Men panerai spelar i en helt annan liga gällande strapsskifte
Hmm, tänkte inte alls faktiskt för skulle egentligen inte ens vara med men kommer definitivt tänka till lite mer nästa gång.
Inget rätt eller fel men tycker nog det är ganska enkelt att dela in årets startfält
Picture1.png

Eller...
eak2Ktf.png

Förstår det, såg riktigt härligt ut!!☺️
Jadu, det har jag själv funderat på! Funderar faktiskt på att slå till på ett brunt läder, bara för att testa😁
Gjöört! Kan ju bli riktigt coolt! Aldrig sett en plopp på läder!

Du får hänga på nästa gång vi ska ut och gå en sväng! Så kan du få lite härlig röklukt om läderbandet efter korvgrillning också!!! 😆👌

1616360993427.gif

Jag är nöjd med mitt val, G-Shocken har funkat till allt jag behövt och egentligen behöver jag ingen annan klocka :angel:

Har inte heller tillräckligt mycket karaktär att klara en hel månad med en Musse Pigg klocka men funderar på att köra nästa år med en klocktyp (typ tank eller dressad) jag inte gillar så mycket 🙃

Gjöört! Kan ju bli riktigt coolt! Aldrig sett en plopp på läder!

Du får hänga på nästa gång vi ska ut och gå en sväng! Så kan du få lite härlig röklukt om läderbandet efter korvgrillning också!!! 😆👌
Återkommer med bildbevis innan mars är slut (förhoppningsvis)😉 Den ultimata dykaren på läder, är nog några i denna tråd som skulle vrida sig av smärta när de såg det😂
Det hade varit något!! Finns det något bättre än att grilla sig en korv eller burgare ute i skogen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp