Bra runda det där , får kanske gå den någon gång. Finns ju många bra stråk i Tyresta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra runda det där , får kanske gå den någon gång. Finns ju många bra stråk i Tyresta.
Äh, det där är väl ingenting för en g-shock! Den klarar betydligt hårdare smällar än så.
Jag ska erkänna att jag "tappat" min klocka några gånger, förhoppningsfullt plockat upp den bara för att se att den funkar alldeles utmärkt...Ja tyvärr gör den ju det. Annars kunde det vart över nu, utan att jag gett upp. Win-Win
Har fått ett konstigt sug efter något i helguld på sistone. Undrar varför Härdar ändå ut med Näcken.Nått varmt inför promenad
Nja, alltså jag personligen drar en gräns vid läder på dykare. Principen är enkel - om klockan tål att bada med måste armbandet också göra det. Allt annat är korkat. Med det sagt så kan det se väldigt bra ut. Har själv varit frestad att testa denna kombo. Obs, inte min klocka eller bild. Bilden är ärligt stulen från Hodinkee.Nej då, sånt där trams får andra trådar syssla med, här gillar vi allt
Kul! Då får du åka dit och testa på det fisket när tillfälle gesAldrig testat men de ska vara riktigt häftiga. Finns inte naturligt nära mig utan främst längst med den kanadensiska gränsen, dock fick jag höra att det planterats in Tiger Muskies i en sjö en timme från mig för några år sedan så det kan vara värt att testa!
Det där var ju riktigt snyggt!Nja, alltså jag personligen drar en gräns vid läder på dykare. Principen är enkel - om klockan tål att bada med måste armbandet också göra det. Allt annat är korkat. Med det sagt så kan det se väldigt bra ut. Har själv varit frestad att testa denna kombo. Obs, inte min klocka eller bild. Bilden är ärligt stulen från Hodinkee.
Är en nice metall så fattar att det finns sugHar fått ett konstigt sug efter något i helguld på sistone. Undrar varför Härdar ändå ut med Näcken.
Ja, det är ju det! Om man kör en sån kombo så får man helt enkelt äga att det är "fel".Det där var ju riktigt snyggt!
Jag kommer nog ha läder på min City som kommer men vi får se.Ja, det är ju det! Om man kör en sån kombo så får man helt enkelt äga att det är "fel".
Då gör man som med kängor och fettar in lädret, funkar prima. Så länge jag inte har våtdräkt på mig funkar läder på dykaren I praktiken kommer ett läderband som badar i saltvatten inte hålla så många år, och man kan ju undvika att läga ut foto här på KS för att slippa kommentarer.Nja, alltså jag personligen drar en gräns vid läder på dykare. Principen är enkel - om klockan tål att bada med måste armbandet också göra det. Allt annat är korkat. Med det sagt så kan det se väldigt bra ut. Har själv varit frestad att testa denna kombo. Obs, inte min klocka eller bild. Bilden är ärligt stulen från Hodinkee.
Jag tänker att det är som med etikett - om man bara bryter mot etikettreglerna utan insikt så är man oborstad men om man känner till dem och bryter mot dem medvetet så blir det snarare litet coolt.Då gör man som med kängor och fettar in lädret, funkar prima. Så länge jag inte har våtdräkt på mig funkar läder på dykaren I praktiken kommer ett läderband som badar i saltvatten inte hålla så många år, och man kan ju undvika att läga ut foto här på KS för att slippa kommentarer.
Bra där, 16570 är ju grymma!Tidig incheckning ”dag” 22. OWG-psykosen har nått nya höjder. Inte nog med att jag släpade hem 2 alpinister ”igår”. Jag kom precis överens med en kompis, över sms, om att jag befriar honom från hans 16570. Leverans till hemmakontoret kl 10.00 imorgon. Om ingen annan frestar en får man lösa det genom att fresta sig själv. Är dock fast besluten att klara de kvarvarande 10 dagarna.
Mycket fint initiativ! ❤Länkar till denna också. Mot 100k!
Avslutad - Manschettknappar (urverk), samt klockböcker till förmån för OWG/MSD
Nu spräcker vi 100k! Manschettknappar ca 19mm i diameter med manuella urverk på. Kul present och ett måste för klocknörden. SÅLDA/SKÄNKTA En stor klockbok på finska. Jag har njutit av de fantastiska bilderna, men kan man finska finns det mycket att läsa också om olika typer av urverk (spring...klocksnack.se
Jajjemen. Tänkte att den skulle få lite frifallstid och fjällmil. Kan hända att den får hänga med ner på ngt sjysst vrak åxå. Sen får vi se vad om den högt vördade explorerklubben här på forumet vill ha en ny medlem.Bra där, 16570 är ju grymma!
Det låter ju mycket bra det där. Är det en polar eller svart?Jajjemen. Tänkte att den skulle få lite frifallstid och fjällmil. Kan hända att den får hänga med ner på ngt sjysst vrak åxå. Sen får vi se vad om den högt vördade explorerklubben här på forumet vill ha en ny medlem.
PolarDet låter ju mycket bra det där. Är det en polar eller svart?
Som @Baramats nämner är det bara att behandla lädret och hoppa i plurret om man nu känner för det.Jag tänker att det är som med etikett - om man bara bryter mot etikettreglerna utan insikt så är man oborstad men om man känner till dem och bryter mot dem medvetet så blir det snarare litet coolt.
Tack! Jag fixar. Bra att du har koll. Jag la till lott nr 73 och 74 på dig. Är det ok?@Berns
Jag köpte 6 lotter men du la bara in 4 i listan så du kan väl lägga in de andra två längre bak.
Helt okTack! Jag fixar. Bra att du har koll. Jag la till lott nr 73 och 74 på dig. Är det ok?
Perfekt! Jag och @NiklasF ser fram mot nya äventyr i KS Explorers Club.Jajjemen. Tänkte att den skulle få lite frifallstid och fjällmil. Kan hända att den får hänga med ner på ngt sjysst vrak åxå. Sen får vi se vad om den högt vördade explorerklubben här på forumet vill ha en ny medlem.
Haha, ja men det är den faktiskt! Att du kommit så här långt med den, kan jag inget annat än att lyfta på hatten förTänk att just den här vackra skapelse blivit omtalad i urbildningsradion 2gånger
@TerryTee styggelse alltså?!?
hehe kan nog bara hålla med där.
jaja nu är det måndag och sista kraftansträngningarna samlas inför upploppet.
Glad måndag på er!