Kan säga redan nu att jag inte kommer klara av det 2 nya klockor har ramlat in
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan säga redan nu att jag inte kommer klara av det 2 nya klockor har ramlat in
Härlig kamp och många generösa bidrag.
Just så! Du har en rejäl poäng där. Först sakna den som fan 1,5 månad och sen få tillbaka den alldeles nyservad och fräsch inför sommaren. Dessutom med flera nya straps att prova!Bästa skälet att ta BB58
Tänk dig att ha en o samma klocka i 5-6 veckor och sen vilken smekmånad det kommer bli!
Årets första Rolex!Efter en del velande med köp och sälj så har jag landat i att det är en 216570 som gäller framöver för mig.
Det gillas!! För den där vill jag ha i aprilVi är med sista minut klock byte "som vanligt"
Omega Speedmaster mk2
Glöm inte mig...I detta inlägg kommer samtliga deltagare sammanställas med namn och den klocka som valts att bära hela månaden. Nytt för i år är att vi infört en anmälningsavgift på 100kr (eller mer om man vill). Anmälningsavgiften är valfri men vi rekommenderar att man är med och stöttar insamlingen till Min stora dag.
OBS! Anmälan stänger 28/2 kl 23:59.
@Back - Seiko SPB147
@Berns - Ej klart.
@Been - GS SBGN 003
@Bezelman - Oak & Oscar Olmsted 38 mm
@Brolle89 - Pagani Design GMT
@Danne.l - Casio G-Shock Mudmaster
@Denke - Ej klart.
@DIR - Omega Speedmaster MK2
@erow - Stowa flieger 36
@Ehrnholm - Tudor Black Bay 36
@Foppa - Ej klart.
@frere - Swatch Sistem51 Hodinkee Generation 1990
@Herr Nilsson - Ej klart.
@Jakob Häll - Casio F-91WC-4AEF
@jerka2.0 - Garmin 735XT
@_jimmyT_ - Rolex Explorer 216570
@JonathanR - Yema Superman French Air Force
@LESA - Ej klart.
@MasterChief - Omega Seamaster 30
@Mikko Luiro - Casio Alarm Chrono
@Nissestr - Ej klart.
@North - Enicar Sherpa
@Limeee - Omega Ploprof 600
@Plantan - Ej klart.
@R.Capac - Sinn 857 UTC
@Staafen - City
@TerryTee - Casio G-Shock GWG-1000 WLP
@Virknisse - Casio Terrorist
@watchesbyse - Casio G-Shock
(Vill man byta klocka innan 1/3 är det bara att meddela mig via PM eller tagga mig i ett inlägg)
• Betala anmälningsavgift till https://egeninsamling.minstoradag.org/fundraisers/owgmarch-2021.
• Välj belopp och skriv ditt användarnamn samt "Anmälningsavgift OWG MARCH och vilken klocka" i kommentarsrutan. Glöm inte att markera "dölj mitt namn" om ni inte vill att det ska synas öppet (se bilder).
Sist men inte minst! Följer man inte reglementet vet alla vad som händer, läderlappen hälsar på och utdelar en klassisk lavett. Därefter är man ute! Och kom ihåg, golare har polare i OWG MARCH.
I fix for u! Var det du som missat namnet på inbetalningen?Glöm inte mig...
Nope. Allt ska vara i sin ordning.I fix for u! Var det du som missat namnet på inbetalningen?
Topp, nu är du tillagd. Sorry!Nope. Allt ska vara i sin ordning.
Kolugnt. Ska bli kul det här. Jag har varit ganska inaktiv på KS ett tag. Dags att ändra på den saken iom OWGmarsch.Topp, nu är du tillagd. Sorry!
Klart du ska vara med, det blir roligt detta!Fyfan vad jag velar om man ska vara med i detta självplågeri eller inte... (Tur att man har några dagar till deadline att fundera lite till.)
Tack, du är tillagd och klar. Kör hårt!
Ja men är ändå tveksam. Om man ska vara med så ska man ju göra det ordentligt. Helst med något riktigt vidrigt som ligger och dammar. (Kör man något man gillar och använder frekvent blir det ju ingen riktig utmaning)Klart du ska vara med, det blir roligt detta!
"Något riktigt vidrigt"Ja men är ändå tveksam. Om man ska vara med så ska man ju göra det ordentligt. Helst med något riktigt vidrigt som ligger och dammar. (Kör man något man gillar och använder frekvent blir det ju ingen riktig utmaning)
Klart du ska vara med, det blir roligt detta!
Istället för en lavett från Batman känns det nästan som att Jokern sammanfattar det bättreOm jag rannsakar mig själv så bär jag aldrig samma klocka 2 dagar i rad plus att jag gärna byter klocka på kvällen så det blir typ 60 klockbyten i månaden. Att bara bära en känns tufft
Förklarade dessutom dilemmat förr min fru precis och hoppades på lite medlidande men hon typ kollade på mig stumt och gick och la sig så nu sitter jag själv i soffan. Så mycket för den förståelsen...
Du skulle ju köra på den trevliga Hublot´n i mars?Kan säga redan nu att jag inte kommer klara av det 2 nya klockor har ramlat in