• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Bästa skälet att ta BB58
Tänk dig att ha en o samma klocka i 5-6 veckor och sen vilken smekmånad det kommer bli!
Just så! Du har en rejäl poäng där. Först sakna den som fan 1,5 månad och sen få tillbaka den alldeles nyservad och fräsch inför sommaren. Dessutom med flera nya straps att prova!
Lutar nog faktiskt åt att det blir så. Tar inte gift på att det blir så men just nu lutar det åt 58:an. Var ett tag sen det luftades också så det blir nog ett kärt återseende.
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Efter en del velande med köp och sälj så har jag landat i att det är en 216570 som gäller framöver för mig.
IMG_0692 (kopia).jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Nu är deltagarlistan uppdaterad. För att göra detta så effektivt som möjligt har jag stämt av mot donationssidan men jag håller självklart även koll här. Jag såg att några missat att skriva användarnamn på startavgiften och kan därför vara missade i anmälningslistan. Dubbelkolla gärna och tagga mig i ett inlägg om ni inte är med i listan men vet att ni betalat in och anmält er.
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
I detta inlägg kommer samtliga deltagare sammanställas med namn och den klocka som valts att bära hela månaden. Nytt för i år är att vi infört en anmälningsavgift på 100kr (eller mer om man vill). Anmälningsavgiften är valfri men vi rekommenderar att man är med och stöttar insamlingen till Min stora dag.

OBS! Anmälan stänger 28/2 kl 23:59.
______________________________
Deltagare OWG MARCH 2021:
@ankaret - Seiko Prospex Mini Turtle SRPC27J1
@Andy7750 - Mint Divemaster
@Back - Seiko SPB147
@Berns - Ej klart.
@Been - GS SBGN 003
@Bezelman - Oak & Oscar Olmsted 38 mm
@Brolle89 - Pagani Design GMT
@Danne.l - Casio G-Shock Mudmaster
@Denke - Ej klart.
@DIR - Omega Speedmaster MK2
@erow - Stowa flieger 36
@Ehrnholm - Tudor Black Bay 36
@Foppa - Ej klart.
@frere - Swatch Sistem51 Hodinkee Generation 1990
@Herr Nilsson - Ej klart.
@Jakob Häll - Casio F-91WC-4AEF
@jerka2.0 - Garmin 735XT
@_jimmyT_ - Rolex Explorer 216570
@JonathanR - Yema Superman French Air Force
@LESA - Ej klart.
@MasterChief - Omega Seamaster 30
@Mikko Luiro - Casio Alarm Chrono
@Nissestr - Ej klart.
@North - Enicar Sherpa
@Limeee - Omega Ploprof 600
@Plantan - Ej klart.
@R.Capac - Sinn 857 UTC
@Staafen - City
@TerryTee - Casio G-Shock GWG-1000 WLP
@Virknisse - Casio Terrorist
@watchesbyse - Casio G-Shock
______________________________
Deltagarlistan uppdateras varje kväll.

Anmälan görs på följande sätt:
• Skriv i tråden att ni vill anmäla er och med vilken klocka.
(Vill man byta klocka innan 1/3 är det bara att meddela mig via PM eller tagga mig i ett inlägg)
• Betala anmälningsavgift till https://egeninsamling.minstoradag.org/fundraisers/owgmarch-2021.
• Välj belopp och skriv ditt användarnamn samt "Anmälningsavgift OWG MARCH och vilken klocka" i kommentarsrutan. Glöm inte att markera "dölj mitt namn" om ni inte vill att det ska synas öppet (se bilder).



Sist men inte minst! Följer man inte reglementet vet alla vad som händer, läderlappen hälsar på och utdelar en klassisk lavett. 👋🏼 Därefter är man ute! Och kom ihåg, golare har polare i OWG MARCH. 😁

AddText_02-14-08.56.11.jpg
Glöm inte mig...😌
 

skyseeker

Rolex
Ja ja nu är anmälningsavgiften motvilligt avlagd... (den går till en god sak så det känns iofs väldigt bra).
Vilken klocka jag ska bära kommer jag säkert veta 28/2 23:59:59 🤔
Två kandidater just nu (kommer bli två nya i morgon) är dessa i vart fall. Hade vart lite kul o köra en Yema i en månad - NOT 😠
D902FDB2-FF25-4C60-BD5F-B66B28F92027.jpeg

För känsliga tittare kan jag meddela att jag är gladare än jag låter 😂
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Om jag rannsakar mig själv så bär jag aldrig samma klocka 2 dagar i rad plus att jag gärna byter klocka på kvällen så det blir typ 60 klockbyten i månaden. Att bara bära en känns tufft o_O

Förklarade dessutom dilemmat förr min fru precis och hoppades på lite medlidande men hon typ kollade på mig stumt och gick och la sig så nu sitter jag själv i soffan. Så mycket för den förståelsen... :D
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Om jag rannsakar mig själv så bär jag aldrig samma klocka 2 dagar i rad plus att jag gärna byter klocka på kvällen så det blir typ 60 klockbyten i månaden. Att bara bära en känns tufft o_O

Förklarade dessutom dilemmat förr min fru precis och hoppades på lite medlidande men hon typ kollade på mig stumt och gick och la sig så nu sitter jag själv i soffan. Så mycket för den förståelsen... :D
Istället för en lavett från Batman känns det nästan som att Jokern sammanfattar det bättre
762313DB-7F93-465E-9A6A-20D23E07E925.jpeg
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej på er alla!
Kliver på det här racet och betalning är precis gjord. 😊
Blir en intressant utmaning och jag väljer en klocka som jag i normala fall inte ens skulle drömma om att ha som OWG, men lite utmaning ska det väl vara tyckte jag mig läsa någonstans. 😉
Bifogar bilder på den utvalda klockan. 😊
 

Bilagor

  • D4E46EEB-CA3F-4AD2-9152-E58A9D44E5E4.jpeg
    D4E46EEB-CA3F-4AD2-9152-E58A9D44E5E4.jpeg
    463.3 KB · Visningar: 4
  • 69587E23-251F-429D-A822-A781986359CD.jpeg
    69587E23-251F-429D-A822-A781986359CD.jpeg
    447.9 KB · Visningar: 3
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp