• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snart är månaden slut och det är många av oss som kämpat igenom 31 dagar, några gav upp medvetet och några gav upp omedvetet.

Själv var det nytt att inte ha en kronograf nära till hands (finns väl ingen som använder sin telefon när man ska koka ägg) och samtidigt ha ”guld” på klockan. Men, överraskande nog så har det varit smärtfritt. Min Seiko SPB147 har tjänat mig väl. 40,5 mm har suttit väldigt fint på handleden. Det har varvats mellan gummi och nato vilket säkerligen har underlättat men jag har inte kännt någon press att ”jag måste byta klocka”, mer att ”det hade varit trevligt att rotera men jag klarar mig”.
En förhoppning jag hade var att SPB147 skulle vara ett strapmonster. Det måste jag säga att det är, även om dess syskon SPB143 är nog än värre på den fronten (grått Nato passar inte alls på SPB147:an). Men det är fantastiskt ändå att man trivts riktigt bra med sandfärgat och blått Nato och självklart originalgummit.

Det har varit härliga diskussioner och hetsningar och i stort sett ett heltidsjobb att hänga med i tråden när den får fart! Batman gjorde ett utmärkt jobb att läxa upp de som inte kunde hålla sin trohet och vilken insamling! Är målet att gå över det nästa år, ja det måste det väl bli!

Summa sumarum: skulle jag kunna klara mig med en klocka? JA. vill jag bara ha en klocka? Hahahahahahahahahaha, NEJ.
Nya är på ingång. Det kan faktiskt bli en Seiko SPB213...

Saknaden av denna tråd blir stor. Bra kämpat allihopa och vi ses i ”uppsnacket inför owgmarch 2022”!

Avslutar mars med att vara lite ovanför taken i våra fina huvudstad!
5C18DC64-F6E9-4050-9012-629FD664A10D.jpeg

Dag 31. Dags för finalen! Till @MrGranberg 's glädje kommer owg klockan sitta på ett flamingonato idag för att fira friheten som snart är här 😀🦩

Kan konstatera att mars 2021 varit betydligt lättare än senast jag deltog 2019. Kan bero på att jag valt en mångsidigare klocka och att eventet i sig är mycket mer uppstyrt.

Framförallt är jag stolt över att vi tillsammans lyckats dra in så mycket pengar till barn som behöver glädje i livet och sjukt glad över stämningen som varit i tråden. Inget tjafs alls även om jag provocerat vissa här med min avighet mot läder på dykare (sorry) 🤣

Stoooort tack till @Berns och @Staafen som roddat detta samt till alla generösa sponsorer! ❤🙏

Nu övergår mitt liv i klockfrosseri och mitt mål för april är att testa så många klockor som möjligt, #30WGApril !

20210331_070750.jpg
20210331_070755.jpg
Riktigt bra!😍 Förstår att du har sparat det bästa till sist :)

Dag 31: Sista dagen och jag håller med i alla fina ord till alla inblandade. Tack @Berns och @Staafen för ett jättebra jobb och tack alla andra som bidragit med uppmuntran, skämt och framförallt bidrag till Min Stora Dag!

Inte riktigt klar än men snart har jag klarat av min tredje OWG March. Nästa gång blir det något på länk och något mekaniskt.
87D7D6ED-6A7F-476A-8A73-2160E0E5EC6F.jpeg

Ung? 40 😅 Kool? 😂 Huawei så det går inte då det tydligen var Ajfåån som gällde 🤷🏻‍♂️
Vageln i ögat börjar faktiskt bli bättre 🙏🏻 Fin kod annars 😂

Jaha, då var dagen kommen. Är ABSOLUT INTE (Tydligt nog @Von? 😂) trött på klockan, men det ska bli riktigt kul att få använda denna för första gången imorgon 😊
IMG_20210309_170246.jpg
20200919133050_IMG_3813.JPG
IMG_20210331_080459.jpg

Passar även jag på att tacka @Berns & @Staafen för detta året. Riktigt bra organiserat 👍🏻
Passar på att tacka DIG för att du ville ställa upp på mina knasiga idéer utan krusiduller, och att du står ut med min världssämsta "humor" i ur & skur.
Grattis till din nya KLOCKOR får vi väl säga då! 🥳 (även om du inte gillar en av dom 🥺)
200.webp

DAG 31!

Dagen man aldrig trodde skulle komma. Det har varit både himmel och helvete under denna resa.

Stort tack till @Berns och @Staafen för ett utomordentligt arbete med allt som rör OWGM och insamlingen till Min Stora Dag! Vilka hjältar ni är!

Nu kan vi börja räkna timmar för att snart kunna återgå till våra normala liv och nära och kära (läs stålklockor)

Kom ihåg denna dag för evigt!

Make Klocksnack Great Again

9432DBA0-D5DE-4780-AEEB-EA0B265EDE4B.jpeg

Oh, by the way
8B2ED5D9-FB61-4A4D-AE65-4A0EEBC5FAA1.jpeg

”These are the things and events that happen when a sacred landslide election victory is so unceremoniously & viciously stripped away from great patriots who have been badly & unfairly treated for so long. Go home with love & in peace. Remember this day forever.”
Skönt att frisyren hamnade rätt innan OWG tog slut. :p
tupe.jpg

image.jpg

Är det verkligen sant att vi är inne på sista dagen i mars? Himlen gråter och solen har gömt sig. Det ska sägas att jag ser fram emot nästa år! Men då blir det någon annan klocka. Nu ska jag ladda aktivitetsbandet och dra upp paneraien och se fram it lite frihet. Kliar i köpfingret efter den här månaden också 😅 Kanske får stödköpa en casioak för att stilla behovet!

Tack för en bra månad allihopa! Hoppas att i alla fall en bunt failar innan midnatt!

1617186559202.gif

Blev jäkligt cool på det bandet måste jag säga :cigar: Edit: Länk, jag veeet 😉
Den är precis som den ska vara! Gör sig sjukt bra till jeansjacka vilket har underlättat senaste veckan 😅
Sista dagen!!!
några som hoppar av dag?

image.jpg

Ni som tvekar på Panerai ser ju att detta är en sjukt bra klocka som kommer säljas efter owgmars för....1 million dollar 💵 😂
Den är grym den där på riktigt! Jag är väldigt sugen på att jaga upp en men jag vet inte om det är läge just nu med övriga utgifter som hopar sig på horisonten 😬

(Arkivbild från när jag valde panerai)
71B41E5F-2A1C-4807-9504-E81D71DDD1F2.jpeg

Har, på riktigt, ett sjukt viktigt teamsmöte 13:00. Kan om det faller väl ut röra sig om en av de största affärerna i vårt bolags historia. Så det får bli horisontalläge 15min för att vila upp rygg och huvud. Förmiddagen har inte varit nådig den heller så en mikropaus är absolut nödvändig. Det är ju för och nackdelar med att jobba hemifrån, absolut. Men om jag ser till mig själv märker jag att jag skiter i raster mer hemifrån. Lagom roligt att det sätta sig själv i soffan och stirra ut genom fönstret. Blir mer schemalagt när man har kollegor som tjatar med en till kaffemaskinen. Rast, vila ska man inte förakta för effektiviteten. Min stackars lilla outvecklade hjärna behöver återhämtning
0B2C39BA-4C68-486F-A26D-5F29133BABD4.jpeg
.

Ja då va det sista dagen då 😏 helt ärligt så kändes det nästan som fusk, Explorern är fantastisk! När jag hoppade på det här så hade jag redan burit den sedan 11e januari, det va dagen den dök upp, men va även dagen då den här lilla killen oväntat dök upp! Jag plockade ut den medans jag väntade på att sambon skulle bli klar med sin undersökning, och fick istället veta att vi skulle ta oss till Umeå för kejsarsnitt nu på momangen 😅 så vart hem och packa och sen for vi, slutade med att vi vart fast där i 2 veckor då killen inte va så kry. Men han kämpade på och fixade det hela som en liten krigare!
Men som jag sa ovan, det är inte svårt att bära just denna klocka av förklarliga skäl, och jag tänkte fortsätta med det året ut bara för att! Sen efter jag lyckats med det så får vi se om någon annan får leta sig till armen! 🤣 Kanske får köra nått wildcard nästa mars helt enkelt!
IMG_20210331_124919.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp