Wow, på bild ser det där extremt bra ut för att vara glutenfritt! Kan tänka mig att smaken också slår allt vi hittills lyckats med.Sen på bollen här men jag har labbat med glutenfritt senaste året (iofs i en GMG med pizza-insats). Kört med Caputo Fioreglut-mjöl enligt receptet på påsen men finjusterat mjöl/vatten på känn efter lite hur degen känns när jag vevar ihop den i bunken (med träslev).
Har jäst dem över natten i kyl (eller minst 6h) och sen kanske 1h i rumstemp och bakat ut dem med rismjöl.
Klart man märker skillnad i en head-to-head pepsi challenge mot en klassisk deg men jag hade nog inte satt den som glutenfri om jag fått den serverat blint.
Intressant att du bakar ut med rismjöl. Fastnar det mindre eller varför är det bättre än mjölet man använt till själva degen? Jag är också nyfiken på hur du bakar ut dem. Även om din glutenfria pizza ser fantastisk ut, antar jag att den inte går att svänga ihop i luften som en vanlig deg. Klämmer du ut degen med händerna? Vi har provat både med att klämma och med kavel, men det blir lite för kompakt. Framförallt har vi inte lyckats få kanterna att stiga sådär fint.