Korrekt, Marcus Pizza Corner
Han Àr KUNG pÄ allt som har med pizzadeg att göra
Försökte mig pÄ hans biga recept under mindre kontrollerade former. Det sket sig totalt, degen blev soppa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Korrekt, Marcus Pizza Corner
Han Àr KUNG pÄ allt som har med pizzadeg att göra
Hehe, det krÀver bra temp-kontroll & en rejÀl degmaskin för att lyckas med!Försökte mig pÄ hans biga recept under mindre kontrollerade former. Det sket sig totalt, degen blev soppa![]()
Veckan efter anlÀnde denna med dhl haha, ska besegra bigan! SvÄrt med tempkontroll nÀr det varierar mellan 15-30 grader uteHehe, det krÀver bra temp-kontroll & en rejÀl degmaskin för att lyckas med!![]()
Jag har landat i att typ bara köra pÄ lilla napolis idag dÄ jag Àn sÄ lÀnge tycker den varit svÄrslagen. Inte testat nÄgon biga eller liknande dock dÄ jag inte har nÄgon maskin att köra det i sÄ mÄste vara deg som gÄr att jobba för hand iafAbsolut, vill du ha snabbdeg, kalljÀst(direkt) eller nÄgot lite mer avancerat som poolish/biga?
Har faktiskt börjat köra den istĂ€llet för att baka eget. Funkar perfekt pĂ„ 400 grader, jag tycker det blir mycket smarrigare och lĂ€ttare deg att hantera. Nu har jag inte lĂ€ngre mobben efter mig utan Ă€ven ett pris pĂ„ mitt huvudĂschdĂ„, den klarar ju bara upp till 300 grader typ ^^
Du fick redan bra input men en har dem missat - alla uuni kommer med sten sÄ don't worryRÄkade klicka hem en Koda 16 lite oplanerat istÀllet för Byggmaxgrillen.
Vilken deg av alla recepten hÀr ska jag gÄ pÄ för att övertyga familjen om att det var ett bra köp??
Och behöver jag komplettera med en sten???
Jag gissar han syftade pÄ en riktig pizzasten i leraDu fick redan bra input men en har dem missat - alla uuni kommer med sten sÄ don't worry![]()
Ser ju bra ut för ett första försök!Ha ha ha!!! Det hÀr va faan inte lÀtt.
Första pizzan klar, men det blev bĂ„de stressigt och högljuttâŠ.
Vacker blev den inte, men jÀkligt god!!!
![]()
Olagad. Om hela tomater, mixa inte sÄ kÀrnorna gÄr sönder. Kan bli lite beskt. Krossa med hÀnderna..
- recept pÄ tomatsÄs? Tillagad eller kall?
Tacksam för all hjÀlp![]()
SÄ, nu har frun bestÀllt hem en Koda 12. Vad behöver jag för att kunna bjuda pÄ pizza i helgen?
- gasregulator med slang, check
- gasol, check
- pizzaspade, vilken storlek? Och bör man ha en stor för att lÀgga in och ta ut pizzan, och en mindre för att vrida pÄ den för jÀmn vÀrme?
- deg, hade tÀnkt köpa fÀrdig deg frÄn en lokal napolitansk pizzeria. Funkar det eller Àr det bara att sÀtta en egen deg pronto? Recept? Ser att det finns massor av olika hÀr i trÄden..
- bra Youtube-kanaler för inspo och info?
HÄller med @zippan att tomatsÄsen inte skall tillagas. SjÀlv brukar jag avÀnda hela San Marzano tomater pÄ burk, med lite olivolja, salt, svartpeppar och riven fÀrsk basilika iblandat. Blir gottOlagad. Om hela tomater, mixa inte sÄ kÀrnorna gÄr sönder. Kan bli lite beskt. Krossa med hÀnderna.
Tomater, olivolja och salt. Eventuellt vitlök och basilika.
Kan Àven hÀr instÀmma i ovan kommentarer om tomatsÄs, jag kör dock oftast bara san marzano och salt.SÄ, nu har frun bestÀllt hem en Koda 12. Vad behöver jag för att kunna bjuda pÄ pizza i helgen?
- gasol, check
- pizzaspade, vilken storlek? Och bör man ha en stor för att lÀgga in och ta ut pizzan, och en mindre för att vrida pÄ den för jÀmn vÀrme?
- deg, hade tÀnkt köpa fÀrdig deg frÄn en lokal napolitansk pizzeria. Funkar det eller Àr det bara att sÀtta en egen deg pronto? Recept? Ser att det finns massor av olika hÀr i trÄden..
Jag i stÀmmer i mycket av vad de andra skrivit.SÄ, nu har frun bestÀllt hem en Koda 12. Vad behöver jag för att kunna bjuda pÄ pizza i helgen?
- gasol, check
Ja, Koda 16 Ă€r vĂ€rt pengarna emellanBra pris pĂ„ Koda 12 denna veckan, 2490 kr hos K-Rauta. Ăr det vĂ€rt 2000 kr mer för 16 istĂ€llet för 12?
Bra pris pĂ„ Koda 12 denna veckan, 2490 kr hos K-Rauta. Ăr det vĂ€rt 2000 kr mer för 16 istĂ€llet för 12?
Ja. 16â Ă€r 10 cm bredare inuti. Du har mer plats att flytta runt pizzan för att hitta dagens sweetspot. Vidare Ă€r brĂ€nnaren âLâ formad. Ger mer vĂ€rme. Tanken Ă€r att man bara skall snurra en gĂ„ng, men det Ă€r i teorin.Ăr det koda 16 som gĂ€ller framför koda 12?Min far har pratat om en pizzaugn lĂ€nge nu, sĂ„ tĂ€nkte göra slag i saken.
Ryms det betydligt större pizzor i 16?
Ja. 16â Ă€r 10 cm bredare inuti. Du har mer plats att flytta runt pizzan för att hitta dagens sweetspot. Vidare Ă€r brĂ€nnaren âLâ formad. Ger mer vĂ€rme. Tanken Ă€r att man bara skall snurra en gĂ„ng, men det Ă€r i teorin.
Ni Ängrar inte en 16.
Jag anvĂ€nder 12an och ser inte hur jag skulle fĂ„ anvĂ€ndning för en lite större variant.Ăr det koda 16 som gĂ€ller framför koda 12?Min far har pratat om en pizzaugn lĂ€nge nu, sĂ„ tĂ€nkte göra slag i saken.
Ryms det betydligt större pizzor i 16?
Snyggt!!Första baket pÄ ett tag!
Blev 7 pizzor totalt. Bra swoosh!
Körde mitt egna recept pÄ snabbdeg, som bara tar 1h att göra; första gÄngen i nya maskinen. Trots sÄpass kort tid blir glutentrÄdarna riktigt starka
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Absolut, hÀr kommer det:Snyggt!!
Vill du dela receptet?
1 timme lĂ„ter helt ok nĂ€r man vill spontantanbaka pizza. Gillar inte att behöva planera pizzaĂ€tandet dagar i förvĂ€gâŠ![]()