• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vegetariska tråden!

Kai

Rolex
Det finns en ny form av sojafärs som är formbar. Alltså likadan i konsistensen som köttfärs. hacka lök och ha i lite smör + valfri krydda. lagade det igår, smakade skitgott.
Jag tror att den heter Anamma formbarfärs, slänger upp en bild
formbar-fars.jpg
Håller med, Anammas formbara färs var riktigt bra!
 

Kai

Rolex
Någon som har tips på vegetariska grillrätter? Får gäster om några veckor och vi tänkte grilla (ja, även om snön ligger kvar). En i sällskapet äter bara vegetariskt. Något tips på vad jag kan grilla där? Känns alltid tråkigt om det vegetariska alternativet inte når upp till samma nivå som andra rätten.
Håller med övriga ovan, halloumi är alltid en klassiker, portobello är riktigt bra och matigt. Vi har kört en del såna där torkade sojabiffar, som lakas upp i vatten/marinad. Ibland har det blivit riktigt bra, ibland mindre bra. Quornfiléer går alltid bra att grilla.

Vill man sätta något i ugnen till så skulle jag vilja slå ett slag för ungsbakad hel blomkål. Jättelätt, men tar en stund. Fixa till blomkålen, ta bort blasten och så. Ta en bra bit smör som maseras ut på toppen av hjässan. Kan salta lite med flingsalt också. Sedan in i ugnen typ 1,5 timmar, men glöm inte att ösa på smör från botten lite då och då. Riktigt gott och väldigt enkelt!
 

Chad

Rolex
Nej, nu får ni skärpa till er med det här tramset.

Det är extremt onyttigt med vegan och liknande fakemat.

Tveksamt om en tråd där ni torterar er själva borde få existera under lifestyle ens.

"Lifestyle innebär diskussioner om det som gör livet gott att leva. Detta innebär tex mat, sprit, rökdon, design, kläder, skor ja allt det som sätter en extra färg på tillvaron. Det är alltså ingen avdelning för allmänt trams."
 

Zandibar

Cartier
Nej, nu får ni skärpa till er med det här tramset.

Det är extremt onyttigt med vegan och liknande fakemat.

Tveksamt om en tråd där ni torterar er själva borde få existera under lifestyle ens.

"Lifestyle innebär diskussioner om det som gör livet gott att leva. Detta innebär tex mat, sprit, rökdon, design, kläder, skor ja allt det som sätter en extra färg på tillvaron. Det är alltså ingen avdelning för allmänt trams."
Har svårt att förstå om du trollar. Hmm..
 

Åskviggen

Panerai
Nej, nu får ni skärpa till er med det här tramset.

Det är extremt onyttigt med vegan och liknande fakemat.

Tveksamt om en tråd där ni torterar er själva borde få existera under lifestyle ens.

"Lifestyle innebär diskussioner om det som gör livet gott att leva. Detta innebär tex mat, sprit, rökdon, design, kläder, skor ja allt det som sätter en extra färg på tillvaron. Det är alltså ingen avdelning för allmänt trams."
Söt du är
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag har ingen åsikt kring vegetariskt eller icke; jag älskar kött men min fru är vegetarian...
Möjligt att denna redan postats i tråden, men jag kunde inte låta bli när jag såg trådtiteln ;)

VEG.jpg
 

meo_swe

Audemars
Varför skulle jag trolla? Något som har noll uppsida och är riktigt farligt för hälsan borde givetvis inte promotas här, eller någonstans för den delen.
Du verkar ju vara en extremt vettig kille.
Några fakta för att styrka dina ytterst sobra och timida påståenden?
 

Chad

Rolex
Du verkar ju vara en extremt vettig kille.
Några fakta för att styrka dina ytterst sobra och timida påståenden?

Vi vänder på det istället; presentera något som styrker att veg är hälsosamt.

Ta gärna med vart du får kolesterol, vitamin A, D och B12 t.ex i en vegandiet.
Sen får du även nämna en grönsak/växt som vår kropp hanterar att smälta ordentligt.

Som vanligt så har du antagligen inte gjort någon research ö.h.t och har egentligen noll koll på vad du stoppar i dig, samt vad effekterna av detta blir.
Utöver det föreslår jag att du googlar wild <random grönsak> och så kan du dra egen slutsats om det ser ut som något människor skall äta.

Grönsaker och all skit folk stoppar i sig idag är GMO modifierad. Grönisarna i naturen har vi enbart ätit om vi vart dåliga jägare och desperata.

Sen ska vi inte ens börja tala om fakekött som soja osv. Det är inte ens värt en diskussion då det är i princip det absolut värsta man kan stoppa i sig.

Slutsats: 84%+ går tillbaka från vegan till kött och djurprodukter pga överlevnadsinstinkt. Man dödar / plågar sig själv långsamt på en vegandiet genom att kroppen börjar äta av sig sjäv samt flesta hormoner tar kraftigt med stryk.

Men visst, vill du bli infertil, tappa muskelmassa & sänkt testo, öka risk för hjärt och kärlsjukdomar + diveres psykisk ohälsa - kör på! Vegan is the way to go.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Vi vänder på det istället; presentera något som styrker att veg är hälsosamt.

Ta gärna med vart du får kolesterol, vitamin A, D och B12 t.ex i en vegandiet.
Sen får du även nämna en grönsak/växt som vår kropp hanterar att smälta ordentligt.

Som vanligt så har du antagligen inte gjort någon research ö.h.t och har egentligen noll koll på vad du stoppar i dig, samt vad effekterna av detta blir.
Utöver det föreslår jag att du googlar wild <random grönsak> och så kan du dra egen slutsats om det ser ut som något människor skall äta.

Grönsaker och all skit folk stoppar i sig idag är GMO modifierad. Grönisarna i naturen har vi enbart ätit om vi vart dåliga jägare och desperata.

Sen ska vi inte ens börja tala om fakekött som soja osv. Det är inte ens värt en diskussion då det är i princip det absolut värsta man kan stoppa i sig.

Slutsats: 84%+ går tillbaka från vegan till kött och djurprodukter pga överlevnadsinstinkt. Man dödar / plågar sig själv långsamt på en vegandiet genom att kroppen börjar äta av sig sjäv samt flesta hormoner tar kraftigt med stryk.

Men visst, vill du bli infertil, tappa muskelmassa & sänkt testo, öka risk för hjärt och kärlsjukdomar + diveres psykisk ohälsa - kör på! Vegan is the way to go.

Jag tror faktiskt att du skojar, men tänker ändå svara på någr av dina frågor...
Vi producerar vårt eget kolesterol och vi bör undvika att få i oss det via diet, D-vitamin finns t.ex i fröer och nötter och från solen.
A-vitamin finns i pumpa, paprika, broccoli, morot m.m.
Ang. B12 så är det något som alla människor borde supplementera. Du vet att kossorna som du äter inte producerar B12 själva utan får det som supplement, så att du sen kan få i dig det?
Historiskt sett har vi fått i oss B12 genom smutsigt vatten m.m.. inte genom djur i sig.
Man kan äta grönsaker som inte är GMO modifierade, och va? Människan har odlat och samlat frukt och grönt i miljoner år.
"Fakekött" från soja är fel p.g.a vad? Självklart är "whole foods plant based" nyttigare, men sojaprodukter är ändå avsevärt mycket nyttigare är kött och mejeriprodukter. Sen undrar jag om man måste äta "fake"kött? Har själv varit vegan i några år och aldrig nått bättre. Är kampsportsinstruktör och har tävlat på riksnivå. Äter uteslutande frukt och grönt, och sällan sojaprodukter.
Vad får du denna påhittade siffra ifrån? 84% av veganer går tillbaka till att döda oskyldiga djur p.g.a överlevnadsinstinkt? Hur ska man kunna ta dig på allvar när du skriver något sådant?

Tysklands (och europas?) starkaste man Patrick Baboumian är Vegan.
Det är även ultramaratonlöparen Rich Roll och kroppsbyggare som t.ex Torre Washington, Wade Lightheart, Robert Cheeke, Jim Morris, Robbie Hazeley, Ernestine Sheperd, Jehina Malik, Derek Tresize, Sara Russert, Samantha Shorkey med flera.
UFC Fighers som Nick och Nate Diaz, Mac Danzig, Jake Shields m.fl.
En stor del av spelarna i NBA är veganser p.g.a hälsoskäl.
Det är även vetenskapligt bevisat att veganser har högre testosteron är omnivorer.
Vad spelar allt detta för roll egentligen? Vissa är veganser p.g.a hälsa, andra för miljö och vissa för etik. Själv är jag en miljömedveten och hälsosam etisk vegan. Jag vill inte döda djur, och mår jag dessutom bättre av att äta frukt och grönt, samtidigt som det inte stressar moder jord lika hårt så är jag ALL IN!
Kärlek och respekt.
 
Senast ändrad:

Chad

Rolex
Jag tror faktiskt att du skojar, men tänker ändå svara på någr av dina frågor...
Vi producerar vårt eget kolesterol och vi bör undvika att få i oss det via diet, D-vitamin finns t.ex i fröer och nötter och från solen.
A-vitamin finns i pumpa, paprika, broccoli, morot m.m.
Ang. B12 så är det något som alla människor borde supplementera. Du vet att kossorna som du äter inte producerar B12 sjölva utan får det som supplement, så att du sen kan få i dig det?
Historiskt sett har vi fått i oss B12 genom smutsigt vatten m.m.. inte genom djur i sig.
Man kan äta grönsaker som inte är GMO modifierade, och va? Människan har odlat och samlat frukt och grönt i miljoner år.
"Fakekött" från soja är fel p.g.a vad? Självklart är "whole foods plant based" nyttigare, men sojaprodukter är ändå avsevärt mycket nyttigare är kött och mejeriprodukter. Sen undrar jag om man måste man äta det fakekött? Har själv varit vegan i några år och aldrig nått bättre. Är kampsportsinstruktör och har tävlat på riksnivå. Äter uteslutande frukt och grönt, och sällan sojaprodukter.
Vad får du denna påhittade siffra ifrån? 84% av veganer går tillbaka till att döda oskyldiga djur p.g.a överlednads instinkt? Hur ska man kunna ta dig på allvar när du skriver något sådant?

Tysklands (och europas?) starkaste man Patrick Baboumian är Vegan.
Det är även ultramaratonlöparen Rich Roll och kroppsbyggare som t.ex Torre Washington, Wade Lightheart, Robert Cheeke, Jim Morris, Robbie Hazeley, Ernestine Sheperd, Jehina Malik, Derek Tresize, Sara Russert, Samantha Shorkey med flera.
UFC Fighers som Nick och Nate Diaz, Mac Danzig, Jake Shields m.fl.
En stor del av spelarna i NBA är veganser p.g.a hälsoskäl.
Det är även vetenskapligt bevisat att veganser har högre testosteron är omnivorer.
Vad spelar allt detta för roll egentligen? Vissa är veganser p.g.a hälsa, andra för miljö och vissa för etik. Själv är jag en miljömedveten och hälsosam etisk vegan. Jag vill inte döda djur, och mår jag dessutom bättre av att äta frukt och grönt, samtidigt som det inte stressar moder jord lika hårt så är jag ALL IN!
Kärlek och respekt.

1. Undvika att få i oss kolesterol? Vad pratar du om? Kolesterol är en byggsten för Testo och andra livsviktiga hormoner. Det är debunkat sedan länge att kolesterol skulle vara onyttigt på något sätt. Tvärtom är så är kolesterol det allra nyttigaste vi kan äta. Att du ens tror det säger allt om hur felinformerad du är.

2. Nej, människor borde inte supplementera överhuvudtaget - eftersom vi inte tar upp ett smack från piller i princip. Eller tror du att vi har käkat piller i naturen t.ex historiskt? :D

Sen har vi givetvis fått i oss B12 genom ägg, rå mjölk och kött historiskt. Försök inte luras nu.

3. Om du inte själv gjort research om soja så tänker jag inte bemöda mig att förklara något om det. Det är givetvis inte i närheten av lika näringsfyllt som animaliska produkter som rå mjölk, ägg samt kött. Gör egen research och återkom. Research = opartiska källor. Inte läkemedelsbolag eller MSM-media som promotar vegan för att försvaga människor t.ex :)

4. Du hade givetvis mått otroligt mycket bättre på en diet baserad på animaliska produkter. Detta eftersom det är naturligt för människan att äta & smälta kött osv. Samt alla vitaminer som vi ej får från någonting annat. Glöm ej heller att vi består av saturerat fett till stor del, detta får du ej i dig i en vegandiet, vilket betyder att din kropp börjar äta av sig själv för att överleva. T.ex om du skulle kolla dina hormon + vitaminvärden nu, sedan gå på en hälsosam diet bestående av animaliska produkter i 6mån-12 månader så skulle du må avsevärt mycket bättre samt ha mycket mycket bättre värden.

5. Googla själv hur många som återgår till att äta kött. Så svårt är det faktiskt inte.

6. Ja, och alla super idrottarna tar givetvis testo, HGH och andra hormoner osv. Så spelar i princip inte någon roll vad dom äter. Dock skulle dom prestera ännu bättre med en hälsosam diet istället för vegan.

7. Nej, det är naturligtvis inte vetenskapligt bevisat att veganer har högre testo än köttätare. Det är tvärtom. Vet du ens vad som leder till testoproduktion? Det verkar onekligen inte så.

8. Det spelar roll för att veganer tror att dom är nyttiga när ni i själva verket är extremt onyttiga. Sen att ni i regel är fakta resistenta likt djupt religiösa samt andra sekter är naturligtvis mycket underhållande. Det är givetvis ett förkastligt beteende att försöka sälja in vegan till andra stackare, utan att själv ha gjort grundläggande research.

9. Vill även tillägga att fiber / grönsaker överlag är skit för människor. Anledningen är att vi inte kan smälta det = kan ej ta upp näringen. Vi bajsar i princip ut det direkt utan att det gjort ett skvatt för oss. Till skillnad från (vissa) djur så fermenterar deras magsäckar grönsaker m.m så dom tar upp näringen.

Fett + protein är det vi alltid livnärt oss på. Dvs animaliska produkter. Som sagt enbart usla jägare och desperata sopor som ätit växter och annat skräp.

10. Ett annat exempel är barn. Varför avskyr barn grönsaker? Ett barn är rent från fördomar, politiska agendor m.m - med andra ord helt "naturliga". Så säger väldigt mycket när man får tvinga i barn grönsaker medan dom äter kött och djurprodukter med gläjde.

11. Vad säger det er när globalister som Bill Gates m.m promotar vegan? Ja, det kan ni fundera på.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
1. Undvika att få i oss kolesterol? Vad pratar du om? Kolesterol är en byggsten för Testo och andra livsviktiga hormoner. Det är debunkat sedan länge att kolesterol skulle vara onyttigt på något sätt. Tvärtom är så är kolesterol det allra nyttigaste vi kan äta. Att du ens tror det säger allt om hur felinformerad du är.

2. Nej, människor borde inte supplementera överhuvudtaget - eftersom vi inte tar upp ett smack från piller i princip. Eller tror du att vi har käkat piller i naturen t.ex historiskt? :D

Sen har vi givetvis fått i oss B12 genom ägg, rå mjölk och kött historiskt. Försök inte luras nu.

3. Om du inte själv gjort research om soja så tänker jag inte bemöda mig att förklara något om det. Det är givetvis inte i närheten av lika näringsfyllt som animaliska produkter som rå mjölk, ägg samt kött. Gör egen research och återkom. Research = opartiska källor. Inte läkemedelsbolag eller MSM-media som promotar vegan för att försvaga människor t.ex :)

4. Du hade givetvis mått otroligt mycket bättre på en diet baserad på animaliska produkter. Detta eftersom det är naturligt för människan att äta & smälta kött osv. Samt alla vitaminer som vi ej får från någonting annat. Glöm ej heller att vi består av saturerat fett till stor del, detta får du ej i dig i en vegandiet, vilket betyder att din kropp börjar äta av sig själv för att överleva. T.ex om du skulle kolla dina hormon + vitaminvärden nu, sedan gå på en hälsosam diet bestående av animaliska produkter i 6mån-12 månader så skulle du må avsevärt mycket bättre samt ha mycket mycket bättre värden.

5. Googla själv hur många som återgår till att äta kött. Så svårt är det faktiskt inte.

6. Ja, och alla super idrottarna tar givetvis testo, HGH och andra hormoner osv. Så spelar i princip inte någon roll vad dom äter. Dock skulle dom prestera ännu bättre med en hälsosam diet istället för vegan.

7. Nej, det är naturligtvis inte vetenskapligt bevisat att veganer har högre testo än köttätare. Det är tvärtom. Vet du ens vad som leder till testoproduktion? Det verkar onekligen inte så.

8. Det spelar roll för att veganer tror att dom är nyttiga när ni i själva verket är extremt onyttiga. Sen att ni i regel är fakta resistenta likt djupt religiösa samt andra sekter är naturligtvis mycket underhållande. Det är givetvis ett förkastligt beteende att försöka sälja in vegan till andra stackare, utan att själv ha gjort grundläggande research.

9. Vill även tillägga att fiber / grönsaker överlag är skit för människor. Anledningen är att vi inte kan smälta det = kan ej ta upp näringen. Vi bajsar i princip ut det direkt utan att det gjort ett skvatt för oss. Till skillnad från (vissa) djur så fermenterar deras magsäckar grönsaker m.m så dom tar upp näringen.

Fett + protein är det vi alltid livnärt oss på. Dvs animaliska produkter. Som sagt enbart usla jägare och desperata sopor som ätit växter och annat skräp.

10. Ett annat exempel är barn. Varför avskyr barn grönsaker? Ett barn är rent från fördomar, politiska agendor m.m - med andra ord helt "naturliga". Så säger väldigt mycket när man får tvinga i barn grönsaker medan dom äter kött och djurprodukter med gläjde.

11. Vad säger det er när globalister som Bill Gates m.m promotar vegan? Ja, det kan ni fundera på.

1. Som sagt, vi producerar vårt eget kolesterol.. precis som alla andra däggdjur. Carnivorer producerar t.ex C-vitamin och behöver därför inte äta det (t.ex frukt). Människor producerar inte C-vitamin och måste alltså äta det.
Hur mycket C-vitamin och fibrer finns det i kött och ägg?

2. Det är alldeles riktigt, i en perfekt värld skulle vi inte behöva supplementera.. tyvärr så lever vi inte längre så naturligt som vi en gång gjorde, vi är inte längre ett med naturen och går därför miste om vissa visentliga saker.. b.la B12.

3. När du säger näring så menar du alltså kalorier... energi? Vad har det med saken att göra? Självklart innehåller 100G förruttnande muskelmassa med kalorier än 100G frukt. Vet ej vart du vill komma med detta.

4. Nej, jag har varit köttätare i större delen av mitt liv och kan därför jämföra till skillnad från dig, hur det verkligen känns att må bra. Jag kallade mig också "nyttig" när jag käkade 7 ägg och kyckling varje dag men skillnaden från idag är enorm. Det är fakta det.

5. Så om man googlar något och första länken säger en sak så är den sann, oberoende av vetenskapliga studier? =)

6. Nonsense.

7. Jo. https://nutritionfacts.org/2013/02/12/less-cancer-in-vegan-men-despite-more-testosterone/

8. Religion har väl absolut inget med detta att göra, moral och etik möjligtvis.

9. Ännu mer nonsense. Jag talar av egen erfarenhet.

10. Va? :D Du skojar väl nu? Barn ÄLSKAR rå naturlig frukt direkt från källan! (trädet) .. Om du ger ett barn ett äpple och en kyckling.. Vilken tror du barnet äter och vilken leker han med? Självklart äter han äpplet och leker/gosar med kycklingen. Ett barn som biter av huvudet på en kyckling skulle förmodligen skapa rubriker.. inte sant?

11. Va?
 

Åskviggen

Panerai
1. Undvika att få i oss kolesterol? Vad pratar du om? Kolesterol är en byggsten för Testo och andra livsviktiga hormoner. Det är debunkat sedan länge att kolesterol skulle vara onyttigt på något sätt. Tvärtom är så är kolesterol det allra nyttigaste vi kan äta. Att du ens tror det säger allt om hur felinformerad du är.

2. Nej, människor borde inte supplementera överhuvudtaget - eftersom vi inte tar upp ett smack från piller i princip. Eller tror du att vi har käkat piller i naturen t.ex historiskt? :D

Sen har vi givetvis fått i oss B12 genom ägg, rå mjölk och kött historiskt. Försök inte luras nu.

3. Om du inte själv gjort research om soja så tänker jag inte bemöda mig att förklara något om det. Det är givetvis inte i närheten av lika näringsfyllt som animaliska produkter som rå mjölk, ägg samt kött. Gör egen research och återkom. Research = opartiska källor. Inte läkemedelsbolag eller MSM-media som promotar vegan för att försvaga människor t.ex :)

4. Du hade givetvis mått otroligt mycket bättre på en diet baserad på animaliska produkter. Detta eftersom det är naturligt för människan att äta & smälta kött osv. Samt alla vitaminer som vi ej får från någonting annat. Glöm ej heller att vi består av saturerat fett till stor del, detta får du ej i dig i en vegandiet, vilket betyder att din kropp börjar äta av sig själv för att överleva. T.ex om du skulle kolla dina hormon + vitaminvärden nu, sedan gå på en hälsosam diet bestående av animaliska produkter i 6mån-12 månader så skulle du må avsevärt mycket bättre samt ha mycket mycket bättre värden.

5. Googla själv hur många som återgår till att äta kött. Så svårt är det faktiskt inte.

6. Ja, och alla super idrottarna tar givetvis testo, HGH och andra hormoner osv. Så spelar i princip inte någon roll vad dom äter. Dock skulle dom prestera ännu bättre med en hälsosam diet istället för vegan.

7. Nej, det är naturligtvis inte vetenskapligt bevisat att veganer har högre testo än köttätare. Det är tvärtom. Vet du ens vad som leder till testoproduktion? Det verkar onekligen inte så.

8. Det spelar roll för att veganer tror att dom är nyttiga när ni i själva verket är extremt onyttiga. Sen att ni i regel är fakta resistenta likt djupt religiösa samt andra sekter är naturligtvis mycket underhållande. Det är givetvis ett förkastligt beteende att försöka sälja in vegan till andra stackare, utan att själv ha gjort grundläggande research.

9. Vill även tillägga att fiber / grönsaker överlag är skit för människor. Anledningen är att vi inte kan smälta det = kan ej ta upp näringen. Vi bajsar i princip ut det direkt utan att det gjort ett skvatt för oss. Till skillnad från (vissa) djur så fermenterar deras magsäckar grönsaker m.m så dom tar upp näringen.

Fett + protein är det vi alltid livnärt oss på. Dvs animaliska produkter. Som sagt enbart usla jägare och desperata sopor som ätit växter och annat skräp.

10. Ett annat exempel är barn. Varför avskyr barn grönsaker? Ett barn är rent från fördomar, politiska agendor m.m - med andra ord helt "naturliga". Så säger väldigt mycket när man får tvinga i barn grönsaker medan dom äter kött och djurprodukter med gläjde.

11. Vad säger det er när globalister som Bill Gates m.m promotar vegan? Ja, det kan ni fundera på.
Dina inlägg är riktigt underhållande! Du sätter B-et i Broscience:p
 

Chad

Rolex
1. Som sagt, vi producerar vårt eget kolesterol.. precis som alla andra däggdjur. Carnivorer producerar t.ex C-vitamin och behöver därför inte äta det (t.ex frukt). Människor producerar inte C-vitamin och måste alltså äta det.
Hur mycket C-vitamin och fibrer finns det i kött och ägg?

2. Det är alldeles riktigt, i en perfekt värld skulle vi inte behöva supplementera.. tyvärr så lever vi inte längre så naturligt som vi en gång gjorde, vi är inte längre ett med naturen och går därför miste om vissa visentliga saker.. b.la B12.

3. När du säger näring så menar du alltså kalorier... energi? Vad har det med saken att göra? Självklart innehåller 100G förruttnande muskelmassa med kalorier än 100G frukt. Vet ej vart du vill komma med detta.

4. Nej, jag har varit köttätare i större delen av mitt liv och kan därför jämföra till skillnad från dig, hur det verkligen känns att må bra. Jag kallade mig också "nyttig" när jag käkade 7 ägg och kyckling varje dag men skillnaden från idag är enorm. Det är fakta det.

5. Så om man googlar något och första länken säger en sak så är den sann, oberoende av vetenskapliga studier? =)

6. Nonsense.

7. Jo. https://nutritionfacts.org/2013/02/12/less-cancer-in-vegan-men-despite-more-testosterone/

8. Religion har väl absolut inget med detta att göra, moral och etik möjligtvis.

9. Ännu mer nonsense. Jag talar av egen erfarenhet.

10. Va? :D Du skojar väl nu? Barn ÄLSKAR rå naturlig frukt direkt från källan! (trädet) .. Om du ger ett barn ett äpple och en kyckling.. Vilken tror du barnet äter och vilken leker han med? Självklart äter han äpplet och leker/gosar med kycklingen. Ett barn som biter av huvudet på en kyckling skulle förmodligen skapa rubriker.. inte sant?

11. Va?

Som sagt: Fakta resistens. Läs på om det jag nämnt enskilt istället för studier som "Why Vegans Are More Healthy LoL" så kanske du tar till dig något.
Problemet med veganer är att ni har hela ert ego investerat i er tro, så vad man än säger bryr ni er inte. Det skadar egot alldeles för mycket.

Men iaf.

1. Frukt i rimlig mängd kan vara nyttigt. Även bär, flesta frukter för oss nordbor är bara skräp dock. Eftersom det inte växer/har aldrig växt hos oss.

2. Äter du korrekt behöver du naturligtvis inte supplementera.

3. Nej. Näring = vitaminer, kolesterol och framförallt nyttigt fett. Vad är din bild av näring?

4. Att äta processat kött och ikke organiskt är givetvis inte nyttigt. Jag pratar naturligtvis om riktiga animaliska produkter. Rå mjölk, organiska ägg och hälsosamt naturligt kött. Sen mår flesta veganer bättre i början när dom går på dieten pga ketosis + att man klipper mycket annat onyttigt som socker och snabba kolhydrater.

5. Ja? Googla allt enskilt så kan du sedermera dra en slutsats. Om du lägger ens en gnutta tid på att göra oberoende research kommer du naturligtvis helt och hållet ändra uppfattning, om ditt ego tillåter ;)

6. Haha nej. Skärp dig nu.

7. Nej. Gör ordentlig resarch nu för fan :stop: :hilarious:

8. Exakt, det är dock liknande. Samma typ av fakta resistenta mentalitet.

9. Din s.k erfarenhet är helt irrelevant då den är emotionellt baserad och inte baserad på fakta.

10. Hahaha nej. Kolla på tribes / urbefolkning t.ex. Samt barn som fått en normal uppväxt. Inget som helst problem med att döda / slakta djur och sedan äta det. Varför? För att det är naturligt. Veganism är och har aldrig någonsin varit naturligt för människan.
 

Chad

Rolex
Dina inlägg är riktigt underhållande! Du sätter B-et i Broscience:p

Nej. Veganism bygger på "broscience" + manipulation av NWO osv för att försvaga befolkningen = lättare att kontrollera.

Se på Sverige t.ex. 20-25% är vegan / vegetarianer - det går verkligen otroligt bra för landet, framtidsutsikten ser riktigt ljus ut osv =)
 

Åskviggen

Panerai
Nej. Veganism bygger på "broscience" + manipulation av NWO osv för att försvaga befolkningen = lättare att kontrollera.

Se på Sverige t.ex. 20-25% är vegan / vegetarianer - det går verkligen otroligt bra för landet, framtidsutsikten ser riktigt ljus ut osv =)

I förhållande till länder där kött är dominant i kosten så är alla väldigt starka och har en lång medellivslängd eller?
Det vore intressant om du presenterar fakta innan du hoppar till slutsatsen :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Nej. Veganism bygger på "broscience" + manipulation av NWO osv för att försvaga befolkningen = lättare att kontrollera.

Se på Sverige t.ex. 20-25% är vegan / vegetarianer - det går verkligen otroligt bra för landet, framtidsutsikten ser riktigt ljus ut osv =)
Ta av dig foliehatten och meditera oftare istället, du som talar om jaget och egot.
Det är alltså en NWO som ska försvaga människorna genom att propagera att grönsaker är nyttigt?
Detta kan vara det bästa jag läst på internet på länge, du påminner lite om killen sv3rige på youtube, är det du?
Jag har svårt att förstå om du är allvarlig eller bara trollar, så jag väljer att inte svara dig mer utan låter tråden återgå till nyttiga och goda vegetariska recept =)
Allt gott, kärlek och respekt.
 

Chad

Rolex
Ta av dig foliehatten och meditera oftare istället, du som talar om jaget och egot.
Det är alltså en NWO som ska försvaga människorna genom att propagera att grönsaker är nyttigt?
Detta kan vara det bästa jag läst på internet på länge, du påminner lite om killen sv3rige på youtube, är det du?
Jag har svårt att förstå om du är allvarlig eller bara trollar, så jag väljer att inte svara dig mer utan låter tråden återgå till nyttiga och goda vegetariska recept =)
Allt gott, kärlek och respekt.

Du som har på dig foliehatten.

Här är studier som backar upp det jag säger:

- se även 2 & 3.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1435181
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0022473189904597
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21353476
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6298507
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11103227
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10634401
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2826899
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6298507
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/4014062


Nu lämnar jag er i fred. Presenterat tillräckligt med fakta. Är upp till er om ni vill använda er av logisk fakta eller emotionellt baserad rappakalja.
 
Senast ändrad:

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Det är egot som vill ha "rätt".
Jag är likgiltig och saknar ego, rätt och fel är ett koncept skapat av egot.
Tack detsamma.
 

Chad

Rolex
Det är egot som vill ha "rätt".
Jag är likgiltig och saknar ego, rätt och fel är ett koncept skapat av egot.
Tack detsamma.

Lätt att säga men inte lika lätt att applicera. Actions speak louder than words ;)
T.ex om du haft 0 ego (vilket är omöjligt) hade du naturligtvis läst studierna jag länkat och omvärderat åtminstone vissa av dina åsikter.
Men eftersom egot är så investerat så är du inte intresserad av fakta, du är intresserad av att din världsbild är korrekt.

Nu lovar jag att släppa det här :--P Ha det gött veganZ & soy boys. Hoppas åtminstone att några av er tar del av studierna och drar en rationell slutsats av dem. (Troligtvis inte eftersom jag har en rätt bufflig stil, vilket emotionella människor inte brukar uppskatta)

Peace out!
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Jag tror ärligt att det blir svårt för er att övertala varandra och äta kött resp att sluta äta kött. Dela recept känns ju trevligare. Kanske finns det en kötttråd någonstans där man kan dela recept på kötträtter? Själv är jag är intresserad av båda delarna. Jag skall jag testa de där sojaburgarna framöver. Återkommer med hur det blev.
 
Topp