meo_swe
Guld
Jackfruit smakar ju ingenting. Man får krydda bra och låta det puttra ihop så blir det kungligtFast nu sa han att det var gott, jackfruit är inte gott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jackfruit smakar ju ingenting. Man får krydda bra och låta det puttra ihop så blir det kungligtFast nu sa han att det var gott, jackfruit är inte gott
Färsk mogen jackfruit smakar typ övermogen banan med en annan konsistens.Jackfruit smakar ju ingenting. Man får krydda bra och låta det puttra ihop så blir det kungligt
Provade denna, den var bra, men liten bismak tyckte jag. Tack för tipset på bra proteinkälla.Måste tipsa om Soyabönor-pasta. Typ 30gram Protte/100g. Smakar super gott och perfekt för alla som tränar mycket eller har svårt att få i sig andra proteinkällor
(Bild snodd från nätet)
River du halloumin och gör burgare av eller fattar jag fel? Blir det godare än att bara steka en skiva?En vanlig hallumiburgare (riven)..
Tycker det är galet att man grillar en halloumiskiva och sen kallar det för burgareRiver du halloumin och gör burgare av eller fattar jag fel? Blir det godare än att bara steka en skiva?
Vad är det för kokbok? Tänkte på kommentarerna ang kroppstyp. Har aldrig hört uttrycken vata pitta och kapha... ?Ikväll gjorde vi denna.
Den blev jättegod. Jag var lite skeptisk till att det var raw food, men den var verkligen god. Det fanns inte tamaripasta i affären men det gjorde inget. Ett tips är att ta en avokado till. Vi lade upp det direkt på varsin tallrik 2pers.
Är du Vata, Pitta eller Kapha?Vad är det för kokbok? Tänkte på kommentarerna ang kroppstyp. Har aldrig hört uttrycken vata pitta och kapha... ?
Receptet verkar det inte vara något fel på, särskilt färsen verkar schysst, men de där kroppstyperna verkar vara rent humbug. I princip bara anekdoktal bevisning och klassat som alternativmedicin (läs: inte vetenskapligt bevisat) i väst.Vad är det för kokbok? Tänkte på kommentarerna ang kroppstyp. Har aldrig hört uttrycken vata pitta och kapha... ?
Det är denna. Kroppstyperna är någont Indiskt påfund. Jag bryr mig inte om detta utan kör på recepten. Denna bok har väldigt många bra recept. Inte bara indiska.Vad är det för kokbok? Tänkte på kommentarerna ang kroppstyp. Har aldrig hört uttrycken vata pitta och kapha... ?
Ayurveda heter läran. Och boken tar upp allt detta. Som sagt jag kör inte efter det.Receptet verkar det inte vara något fel på, särskilt färsen verkar schysst, men de där kroppstyperna verkar vara rent humbug. I princip bara anekdoktal bevisning och klassat som alternativmedicin (läs: inte vetenskapligt bevisat) i väst.
Är det bara vegetariska recept i boken eller är det blandat?Det är denna. Kroppstyperna är någont Indiskt påfund. Jag bryr mig inte om detta utan kör på recepten. Denna bok har väldigt många bra recept. Inte bara indiska.
Det sa jag inte heller Hur är recepten annars; jag är oerfaren inom raw food?Ayurveda heter läran. Och boken tar upp allt detta. Som sagt jag kör inte efter det.
Är det bara vegetariska recept i boken eller är det blandat?
Det är bara vegetariska recept.Det sa jag inte heller Hur är recepten annars; jag är oerfaren inom raw food?
Och såhär står det på baksidan.Det sa jag inte heller Hur är recepten annars; jag är oerfaren inom raw food?
Bra middag: friterad haloumi, stekt turkisk paprika, stekt chili, fetaost, bönor och persilja i en tunn pita. Kostar ca 20 kr om man har tillgång ett bra orientaliskt livs!
Bra middag: friterad haloumi, stekt turkisk paprika, stekt chili, fetaost, bönor och persilja i en tunn pita. Kostar ca 20 kr om man har tillgång ett bra orientaliskt livs!
Vad för billig halloumi hittar du på de orientaliska livsen?
Något som jag alltid tyckt vara konstigt är människor som äter fågel/fisk men påstår sig vara vegeterianer? Jag får inte ihop det
Borde finnas ett bättre ord för det, ja.
Edit: har dock aldrig träffat nån som faktiskt gör det. "Jag äter inte kött" brukar dom bara säga.
Sjukt bra helgfrukost!Veganska och glutenfria amerikanska pannkakor, väldigt gott
Sjukt bra länk. Tackar!http://www.huffingtonpost.com/2015/02/05/vegetarian-recipes_n_1234014.html?
Jag har inte lagat något av dessa recept än, men bilderna ser fina ut So shiny...