• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

TomGanks

Panerai
Har en Superocean II, en Speedy och en Datejust som levereras idag, bra start på helgen! :)
Orimligt skön leverans!
Fortsatt fundersam hur folk får in så mycket på samma gång.. Har du sålt av en del och det är en större rotation i farten? Bonus på jobbet? Hur ser upplägget ut?
Mvh
Nyfiken i en strut
 
Senast ändrad:

Jofaaa

Cartier
Orimligt skönt leverans!
Fortsatt fundersam hur folk får in så mycket på samma gång.. Har du sålt av en del och det är en större rotation i farten? Bonus på jobbet? Hur ser upplägget ut?
Mvh
Nyfiken i en strut
Haha :) Bestämde mig i början av året att börja samla på mig en större samling klockor så har tyvärr inte sålt några klockor ännu, men köpt en hel del under året :) Är egenföretagare så inte direkt någon bonus, förutom att jag valt att unna mig klockor :)
 

TomGanks

Panerai
Haha :) Bestämde mig i början av året att börja samla på mig en större samling klockor så har tyvärr inte sålt några klockor ännu, men köpt en hel del under året :) Är egenföretagare så inte direkt någon bonus, förutom att jag valt att unna mig klockor :)

Helt rätt!
Livet är för kort för att inte unna sig :)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Har en 1171/633-länk till min Speedy på ingång. Ska bli jäkligt intressant att jämföra med originalet som kom med min 005:a. :)
 

TomGanks

Panerai
Det blev ett besök till den kungliga huvfudstaden i lördags så nu sitter man tålmodigt och väntar på att telefonen ska ringa :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Väntar på länk nr 4 i ordningen till min Padi. Testat original, endmill, superjubilee och hoppas nu att denna ska vara topnotch!
Screenshot_20180813-215912.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det sista som överger en är hoppet. PMa när du vill sälja till mig igen:)
Haha ja jag hoppas detta är den rätta länken för mig nu. Har alltid varit problem med att jag tyckt de är för tunga eller obekväma. Superjubilee var lite för blingigt. Rätt skönt i övrigt men lite tung. Därav att jag tror denna med mindre solida bitar och vikta ändlänkar ska vara perfekt :)

Bara inte klockjäveln blir topptung istället nu :eek:
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Haha ja jag hoppas detta är den rätta länken för mig nu. Har alltid varit problem med att jag tyckt de är för tunga eller obekväma. Superjubilee var lite för blingigt. Rätt skönt i övrigt men lite tung. Därav att jag tror denna med mindre solida bitar och vikta ändlänkar ska vara perfekt :)

Bara inte klockjäveln blir topptung istället nu :eek:
Ähh gå på gym istället. Ett halvt kilo är inte mycket med lite träning :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Börjar bli lite off topic men tränade som en tok i 5 års tid sen toklessna jag påt. Har inte lyft en vikt på 3år nu och har ingen lust att börja heller. Är nöjd som jag är :)

Ont
Inget annat klockrelaterat på ingång. Tyvärr.
Huvudsaken man trivs. Sorry om jag drog upp nåt. Var inte min mening isf.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Visste inte ens att jag vänta på en paket!
Kom precis hem och hitta ett lite paket med mitt namn på i brevlådan men kunde inte lista ut vad det var, men antog att det var något klockrelaterat! Mycket riktigt var det något klockrelaterat, en klockrulle!
Känns som julafton när paket man inte minns att man har beställt dyker upp!! :D
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hade lite söndagsångest så det fick bli att döva den genom att beställa hem en Casio F91W "terroristklockan" :D

Tänkte att jag får leka med den lite och sedan ge den till min 6 åring som vill lära sig läsa digitala klockor :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har en skx013 och en en klocklåda från modalo på ingång. Båda borde komma senastimorgon.

Utöver det har jag även flera natoband och ett seiko-insert på ingång.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jaha nu fick man svar på ett gammalt intressePM jag skrev för 2 månader sedan. Bara att slå till.

PVD & JDM på G hem! :)
 

Pet79

Omega
Grym seiko som jag fick i onsdags.:)
 

Bilagor

  • 52E3C728-C234-41F8-8973-C3CCAE7D2C1E.jpeg
    52E3C728-C234-41F8-8973-C3CCAE7D2C1E.jpeg
    155.6 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Paketet kom men klockan stulen, paketet öppnat som ni kan se. Extra trist eftersom det var min respektives första klocka. Skall driva tillbaka pengarna från Ebay vilkte inte varit ett problem tidigare. Ny beställning lagd på samma Victorinox fast fen här gången från Magnussons som skickas på måndag. Via DHL denna gången. Har visat hur många alternativ som helst men hon var väldigt bestämd på just den varianten så det var tur att jag knep Magnussons sista exemplar.
6D8D3DE9-8F5A-436A-AF1E-63F3CA7D499E.jpeg
C
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Paketet kom men klockan stulen, paketet öppnat som ni kan se. Extra trist eftersom det var min respektives första klocka. Skall driva tillbaka pengarna från Ebay vilkte inte varit ett problem tidigare. Ny beställning lagd på samma Victorinox fast fen här gången från Magnussons som skickas på måndag. Via DHL denna gången. Har visat hur många alternativ som helst men hon var väldigt bestämd på just den varianten så det var tur att jag knep Magnussons sista exemplar.
6D8D3DE9-8F5A-436A-AF1E-63F3CA7D499E.jpeg
C
Tråkigt hopps det löser sig med pengarna
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Paketet kom men klockan stulen, paketet öppnat som ni kan se. Extra trist eftersom det var min respektives första klocka. Skall driva tillbaka pengarna från Ebay vilkte inte varit ett problem tidigare. Ny beställning lagd på samma Victorinox fast fen här gången från Magnussons som skickas på måndag. Via DHL denna gången. Har visat hur många alternativ som helst men hon var väldigt bestämd på just den varianten så det var tur att jag knep Magnussons sista exemplar.
6D8D3DE9-8F5A-436A-AF1E-63F3CA7D499E.jpeg
C
Va!? Aldrig ens hört talas om att detta skett tidigare :eek:

Hoppas det ordnar sig med ebay. Har drivit ett annat ärende där en säljare inte ville ta retur men ebay gick in och skötte det enkelt. (ej klockrelaterat, men var fel i beskrivningen av varan för ca 3k)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Va!? Aldrig ens hört talas om att detta skett tidigare :eek:

Hoppas det ordnar sig med ebay. Har drivit ett annat ärende där en säljare inte ville ta retur men ebay gick in och skötte det enkelt. (ej klockrelaterat, men var fel i beskrivningen av varan för ca 3k)
Har handlat hundratals paket från Ebay. Detta blir tredje gången jag kontaktar Ebay. De har skött det bra tidigare och Jomashop som var säljare svarade mig att Ebay alltid ger full ersättning. Aldrig mer deras global shipping program. Det är multi carrier och ingen har koll på nåt och spårningen är ett skämt. Fast just nu är jag glad att jag knep den sista i Sverige.
 
Topp