• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har handlat hundratals paket från Ebay. Detta blir tredje gången jag kontaktar Ebay. De har skött det bra tidigare och Jomashop som var säljare svarade mig att Ebay alltid ger full ersättning. Aldrig mer deras global shipping program. Det är multi carrier och ingen har koll på nåt och spårningen är ett skämt. Fast just nu är jag glad att jag knep den sista i Sverige.
Då funkar det ju i flesta fall. Även jag har handlat mkt på ebay tidigare och aldrig haft problem. Så egentligen är de inte så mycket att oroa sig över vilket sätt de skickas iom att ebay kliver in och löser det. Men visst, det är surt att få hem tomma paket och behöva dra igång ett ärende oavsett
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Paketet kom men klockan stulen, paketet öppnat som ni kan se. Extra trist eftersom det var min respektives första klocka. Skall driva tillbaka pengarna från Ebay vilkte inte varit ett problem tidigare. Ny beställning lagd på samma Victorinox fast fen här gången från Magnussons som skickas på måndag. Via DHL denna gången. Har visat hur många alternativ som helst men hon var väldigt bestämd på just den varianten så det var tur att jag knep Magnussons sista exemplar.
6D8D3DE9-8F5A-436A-AF1E-63F3CA7D499E.jpeg
C
Så den var helt uppklippt och sen hade de bara slängt på en ny liten tejpbit över? Drygt. Trodde verkligen att ebays egna program fungerade! Köptes den inom EU eller från USA?

Tur att Magnusson levererar så att hon blir glad :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Så den var helt uppklippt och sen hade de bara slängt på en ny liten tejpbit över? Drygt. Trodde verkligen att ebays egna program fungerade! Köptes den inom EU eller från USA?

Tur att Magnusson levererar så att hon blir glad :)
Precis så var det. Uppklipp och sedan bara en tejpbit. Köpt från USA, sedan via England. Efter detta syns inga länder. Min gissning är att det hänt efter intullningen i England.
Har öppnat ett claim på leveransen och kan be Ebay kliva in på tisdag nästa vecka. Ger en kort uppdatering då.
Återkommer med paketöppning nr2 senare i veckan..
Ursäkta OT.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Råkade visst spontanköpa en klocka idag. Inget speciellt men så pass billig att det kändes kul att testa. Det är ju ändå bröllop på lördag och jag har aldrig haft något i "guld".
Planen är att få hem den och köra den på ett khakigrönt nato eller perlon bara för att (om den nu hinner landa).
sac0000bw0_6.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Råkade visst spontanköpa en klocka idag. Inget speciellt men så pass billig att det kändes kul att testa. Det är ju ändå bröllop på lördag och jag har aldrig haft något i "guld".
Planen är att få hem den och köra den på ett khakigrönt nato eller perlon bara för att (om den nu hinner landa).
sac0000bw0_6.jpg
Kul! Vad är det för ref? :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hade en Enicar Sherpa Guide på väg in.
Idag ringde jag till PostNord och dubbelkollade då jag tyckte att det var lite väl få (läs: inga) statusuppdateringar sedan den kom till Sverige och det visade sig bero på att de helt enkelt inte hade någon jävla aning om var paketet var! :mad:

Väldigt lite hjälp erbjöds och det var en ganska hög grad av nonchalans kring det faktum att ett postverk som (på förhand) kändes betydligt mer sketchy än det stora statliga och svenska lyckats transportera klockan över halva jordklotet. Att de tappar bort paketet det första de gör och sedan låter mig själv ta reda på det är så klart fullt rimligt, när man tänker efter! :banghead:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hade en Enicar Sherpa Guide på väg in.
Idag ringde jag till PostNord och dubbelkollade då jag tyckte att det var lite väl få (läs: inga) statusuppdateringar sedan den kom till Sverige och det visade sig bero på att de helt enkelt inte hade någon jävla aning om var paketet var! :mad:

Väldigt lite hjälp erbjöds och det var en ganska hög grad av nonchalans kring det faktum att ett postverk som (på förhand) kändes betydligt mer sketchy än det stora statliga och svenska lyckats transportera klockan över halva jordklotet. Att de tappar bort paketet det första de gör och sedan låter mig själv ta reda på det är så klart fullt rimligt, när man tänker efter! :banghead:
Typiskt...

Posten i Kina håller bättre koll på alla miljoner paket haha.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Imorgon blir en riktig fullträff när det gäller klockor. Det kommer två paket, inga av klockorna är mina men det är ändå kul ;)

1. En Squale 60 ATMOS (Min passaround, ska ha denna i en vecka sen skicka vidare)
2. En Sjöö Sandström UTC Skydiver på lån som jag ska recensera :D
 

Dc1986

Omega
Inväntar en förhoppningsvis ny Upcomer från MINT EVOLUTIVE.
Nytt Micromärke som tar sig an allas klockmodifieras dröm att köpa färdiga klockor som du med enkelhet kan modda med deras egna kit från fabrik (bezels, straps, visare m.m )

Jag har beställt nedan kit och klocka. Grym spec enligt mig mot vad priset är (500USD). Ville pröva lite mer enklare ägande , om det nu finns något sådant :)
Kommer i slutet av Oktober förhoppningsvis.

Spec på klockan :
  • 3 HANDS MECHANICAL WATCH
  • MOVEMENT: NH35A JPN-21600 VPH - 41H POWER RESERVE
  • 316L STAINLESS STEEL CASE
  • SCREW DOWN CROWN
  • ROTATING BEZEL SYSTEM - UNIDIRECTIONNAL - 120 CLICKS
  • 200 METER WATER RESISTANT
  • SAPPHIRE CRYSTAL WITH AR COATING
  • SUNRAY DIAL WITH BEVELED DATE WINDOW
  • DAUPHINE DIAMOND CUT HANDS FILLED WITH SWISS LUME
  • 1 YEAR WARRANTY
  • Oyster steel bracelet
Picture2.png
intelligencer-premium-modding-kit-black-9-in-1.jpg
 
Topp